14 dagen Florida met jonge kinderen (1-4), wat moéten we gezien hebben?

Wij gaan eind februari begin maart naar Florida met onze kinderen.
We starten met 4 dagen Orlando en vanaf daar hebben we 14 daqen een camper tot onze beschikking. (inleveren in Fort Lauderdale)
We willen eigenlijk niet meer dan 250/300 km per dag rijden, uitzondering kan natuurlijk altijd.
Welke plaatsen zijn te leuk om te moeten missen?
Al is het maar om er even gestopt te zijn?
Wat zijn de leuke plaatsen om te overnachten?
Waar moeten we meerdere dagen blijven?
NP’s willen we ook wel bezoeken, de rugdrager voor de jongste gaat mee, net als de buggy, zodat we best nog wel een aantal km zouden kunnen lopen.

Misschien wat leuke tips om naar toe te gaan met de kinderen?

Ik heb zelf even een grove planning gemaakt, eigenlijk alleen maar uitgaande op afstand, dus alles is nog mogelijk.
Orlando - Jacksonville beach
Jacksonville beach - crawfordville
crawfordville - Pensacola
Pensacola - Carrabelle
Carrabelle - Sping Hill
Spring Hill - Naples
Naples - Palm Beach
palm Beach - Port Orange
Port Orange - Fort Pierce
Fort Pierce - Miami
Miami - Key West
Key West - Ford Lauderdale

Dan heb ik een dag niet ingepland, persoonlijk vind ik de eerste grove planning wat vol, zou graag misschien ergens 2 nachten blijven, denk dat dat in Naples sowieso handig is.

Na het inleveren van de camper hebben we nog een week vakantie.
Idee was om wellicht naar de Bahama’s over te steken, of anders naar de Key’s te gaan. Dat zou betekenen dat we 2 dagen extra speling in de planning hebben.
De financiën zullen de doorslag gaan geven denk ik, aangezien dit stukje vakantie aan het eind van een langere reis zit.

Groeten,
Susan

Hoi Susan,
Ik ben net een paar weken terug van mijn reis door de VS en heb een aantal dagen in Florida doorgebracht.
Ik heb dus niet veel van Florida gezien, maar mijn hoogtepunt was het Kennedy Space Center. Ik weet natuurlijk niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar het is gewoon erg indrukwekkend als je een beetje geïnteresseerd bent in ruimtevaart en dergelijke. De laatstvliegende Space Shuttle, de Atlantis, hangt nu ook in een nieuw museum. Ik vond het zeer de moeite waard. Daarnaast ben ik ook nog in de Everglades geweest en daar op zo’n boot gezeten die door het moeras gaat. Je kunt er krokodillen zien en tal van watervogels. Wat betreft de natuur vond ik Florida in het niet vallen bij het westen van Amerika, maar goed…jullie gaan vast ook voor de pretparken. Miami is gewoon een grote stad met veel hotels aan het strand. Ik zat een nacht in een hostel in Miami Beach en tja, daar is…strand, restaurants en strand…Voor kinderen dan wellicht weer ideaal.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groet,
Stefan