Kleine rondreis Florida

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar zomer naar west amerika gegaan voor 3 weken, en nu willen we een korte rondreis door Florida doen.

De bedoeling is om in 10 dagen een rondje te gaan maken (met huurauto) en we willen zeker weten zien: key west, miami, everglades, misschien een park (disney land, epcot center), tampa?, orlando?

Daarna willen we voor 4 dagen naar vrienden van ons in New York.

We heeft een idee over deze reis m.b.t. steden/stranden/hoogtepunten die we zeker weten moeten gaan bekijken, en wie heeft er ervaring met de Mtrack (trein) van Florida naar New York (of wellicht doen we gewoon een binnenlandse vlucht)

Is kamperen aan te raden in Florida of juist hotels?
Vorig jaar hebben we dat afgewisseld: veel kamperen en af en toe een motel.

We zijn nog helemaal fresh begonnen en hebben eigenlijk nog niets vast liggen. Any idea’s anyone?

Yeehaw? Jij had ons vorig jaar ook zo ontzettend goed geholpen! Daar waren we erg blij mee. Heb je misschien ideen over deze reis?

Ben benieuwd. :slight_smile:

Alvast bedankt!!

Hi Malou
Helaas kan ik je minder met Florida helpen. We zijn er wel een aantal keren geweest maar je krijgt ons nog met geen stok in een amusement park. Voor Everglades NP zou ik een volle dag tellen va Miami. We vonden de kusten bij Miami Beach en noordelijk daarvan heerlijk voor een strandvakantie. We zijn ook naar Key West geweest. Prachtig, maar ik zou zeker 3 dagen tellen vanaf Miami en weer teug. Neem je tijd daarvoor. Dus met een dag Everglades ben je al 4 dagen bezig. Zuid Miami (Coral Gables) is ook erg fraai.
Dan zijn we liefhebbers van de kustwegen. A1A heeft talloze mogelijkheden voor stops. Je zou dus op Miami kunnen vliegen, naar Orlando rijden en van Orlando naar NY vliegen. Kennedy Space center is de moeite waard en wij vonden ook St. Augustine en Amelia Island prachtig. Tussen Orlando en NY zou je natuurlijk ook een roadtrip kunnen maken. Savannah, Charleston, Outer Banks, Chesapeake Bay Bridge tunnel etc etc. Maar dat neemt allemaal nogal veel tijd.
We zijn ook wel eens geland in Tampa en hebben toen een roadtrip gemaakt richting Texas. Ook hier vind je talloze stranden. Ik hoop dat iemand anders je info geeft over de pretparken want zoals gezegd, ik weet daar niets van.
Yeehaw

Haha, je kunt me minder met Florida helpen, maar toch schud je alles uit je mouw.

Ik heb me een klein beetje ingelezen en wat dingen bedacht.
Ben op het moment op 2 soorten routes gekomen.

eerste route:
dag 1: (hopelijk vroege) aankomst in Orlando, al dingen gaan bekijken (JFK Space center, cape canaveral)
dag 2: Orlando en eventueel een park/of iets anders (tips?) al richting Tampa reiden.
dag 3: Tampa, en verder reiden naar southwest florida.
dag 4: southwest richting Miami
dag 5: miami (the beaches and coral cables etc)
dag 6: everglades
dag 7: Key West
dag 8: Key west
dag 9: Miami
dag 10: miami en vliegen naar new york
laatste paar dgn in new york. Volgens mij hebben we zelfs 1 dag speling… Dat hadden we vorige keer ook, en dat kwam erg goed uit.

tweede route:
dag 1: vliegen op Miami
dag 2: Everglades
dag 3: Key West
dag 4: Key West
dag 5: Miami
dag 6: A1A naar het noorden
dag 7: A1A naar noorden
dag 8: JFK Space Center
dag 9: Daytona beach
dag 10: Orlando
Laatst dgn in New York. ook hier weer een dag speling.

Wat raad je aan anders te doen, en welke route is aan te raden.
En is kamperen ook hier weer een leuk avontuur?
Ons tentje bij Monument Valley vonden we fantastisch, dus we zijn wel wat gewend… :wink:

En hoe is het binnenland? Want zo blijven we bijvoorbeeld alleen maar aan de kust kant.

Mensen, tips zijn zeeeeer welkom :smiley:

Thanks already.

Wij rijden road trips altijd graag met de zon in de rug als dat mogelijk is dus zelf zou ik de tweede route kiezen.
Bij onze laatste vlucht op Orlando vlogen we via Detroit en kwamen pas om 8pm aan. Dan wil je wel een borrel en wat rust en niet meer verder rijden…