Volgend jaar willen we met 3 of 4 personen naar Amerika voor ongeveer 2.5 a 3weken.
We willen naar Miami of Orlando gaan.
De vliegtickets en autohuur dachten we te boeken via expedia en het leek ons een goed idee om dan een villa te huren in orlando of miami.
We willen graag naar 1 of 2 disney parken gaan en naar sea world en wellicht nog andere leuke parken.
Ik wil alles van te voren van uit Nederland geregeld hebben, zoals villa huur/auto/Tickets voor de parken bv, dit vanwege mijn autisme, het voelt voor mij beter als alles rond is en we op vakantie zelf niet te veel meer hoeven te regelen.
Ik heb veel vragen die ik hoop beantwoord kunnen worden door mensen van het amerika team of mensen met ervaring met amerika en of florida.
Is Expedia een goede/betrouwbare site?
Is het een goed idee om daar de vliegtickets+auto in 1 keer te huren? of zijn er andere sites die ook interessant zijn/goedkoper?
Welk autoverhuurbedrijf is aan te raden?
Miami of Orlando, wat zijn de grote verschillen?
Wat zijn hele leuke/goede restaurantjes in Orlando /Miami?
De tickets voor bv de disney parken/sea world etc waar kan je die het beste online boeken?
*Wat zijn nog meer echte aanraders als we in florida zijn om te bezoeken?
Via welke site(s) kun je het beste een villa huren?
Welke periode(maanden) van 2012 zou aan te raden zijn om florida te bezoeken? onze voorkeur zou vanaf augustus zijn maar is dit wel een goede tijd?
Geld wisselen, is het verstandig om dit hier in Nederland te doen( euro’s naar dollars) of gewoon in Amerika zelf?
En wat zijn nog meer zaken waar mensen als ons die voor de eerste keer naar amerika gaan op moeten letten? of bepaalde tips zijn ook altijd welkom!
Hoi Ralf,
Wij gaan in 2012 voor de zoveelste keer naar Florida. We zijn gek op dingen uitzoeken en regelen ook alles van te voren. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
wij kopen vliegtickets altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij. Het scheelt in prijs niks en je hebt meer keuze. Niet alle maatschappijen werken nog met sites als expedia. Wij letten op type vliegtuig, tijden en dan pas prijs.
voor de autohuur gaan wij de laatste paar keren naar www.uscarhire.co.uk. We huren een 7 seater minivan omdat we met vijven zijn en daarmee genoeg ruimte hebben. Omdat de Engelse pond zo laag staat is deze site goedkoop. Ze bieden de reguliere aanbieders aan en hebben hele goede service. Er zit een hele website aan vast met uitgebreid forum.
wij huren onze villa’s rechtstreeks bij de eigenaar, tot nu toe altijd Britten. Ook weer door de lage Pond, zijn die prijzen niet hoog. Omdat wij in februari gaan hebben wij wat voorwaarden waaraan de villa moet voldoen. Wij vinden het uitzoeken hiervan heerlijk en leren steeds van onze verblijven. Ligging (ook ten opzichte van de zon) is erg belangrijk voor ons.
Miami of Orlando? In Orlando is in elk geval het onderkomen goedkoop en in Miami gewoon duur. Wij blijven 3 weken in Orlando, maar voor een volgende vakantie in Miami hebben we wel al een onderkomen gevonden. Orlando is heel overzichtelijk, een heerlijk vliegveld, in kort, wij genieten er enorm!!
restaurantjes: er zijn er zo ontzettend veel, ligt aan je budget, waar hou je van etc. Wij zijn met vijven, koken geen enkele keer, gaan elke dag uit ontbijten en lunchen en halen wat kant en klaar voor 's avonds. Heerlijk! Maar wel alles binnen ons budget.
tickets voor Disney hebben wij deze keer besteld bij www.undercovertourist.com, geen verzendkosten en goede service. Wat betreft tickets kopen we ze als de koers goed is.
Voor Seaworld en Busch Gardens was de website van Seaworld het goedkoopste. We hebben 1 jaarkaart en 4 gewone tickets omdat we met de jaarkaart geen parkeren betalen en 10% korting op diverse tours in Seaworld/Busch krijgen plus op alles (merchandise én eten) wat we er kopen. De meerkosten van 1 jaarkaart hebben we er dan al uit.
Tickets voor Gatorland kopen we ter plekke met kortingsbonnen.
sites voor villa’s: homeway, holiday-rentals, hollidaylettings, villas2000, lastminutevillas etc.
wij gaan in februari omdat dit voor ons werk het beste is, maar wij zouden geen andere maand meer willen. Rustig en prima weer. Soms wat koud, soms wat warm en bijna geen regen. Een jas nemen we niet mee dus dat zegt wel iets. Augustus is warm en vochtig.
geld wisselen: wij bestellen het hier on-line (maar wij wonen in Franrijk). Wij vinden het prettig om de dagelijkse budgetten cash te doen. We hebben wel 2 credit cards maar dat is voor de borg van de auto en voor onvoorzien. Wij houden precies bij wat we allemaal uitgeven en komen zo nooit voor verrassingen te staan. We bestellen het geld al als de koers goed is (1 keer was dat 1½ jaar van te voren al, heeft veel gescheelt!!).
Volgens mij kun je hier wel even mee verder. Let wel, iedereen doet het op een andere manier. Zo doen wij het.
Als je nog vragen hebt dan mag je ook een pb’tje sturen.
Augustus is ook hurricane seizoen. April vind ik de mooiste maand voor Florida, (maar wel springsbreakers dan.) Dan zijn de snowbirds ook weer weg… Geld opnemen doen we gewoon bij een ATM
Orlando heeft idd een prachtige luchthaven.
Voor autohuur kan je ook www.usareisen.de of www.ebookers.com proberen of gewoon naar een reisbureau gaan.
Is de kans groot op orkanen in orlando dan?
Wellicht is April dan een betere keuze? of is het dan zo dat de amerikanen zelf vakantie hebben? want dan zal het wel éxtreem druk zijn.
Edit: heb net gezien dat de springbreak tot 21 april loopt dus als we rond die koers gaan zitten we goed.
We hebben trouwens Besloten om voor Orlando te gaan ipv Miami.
Ben benieuwd naar hoe het klimaat is eind april/begin mei.
Beiden bedankt, ook interessante site over orkanen/tornado’s.
Ben aan het kijken welke spoorwegmaatschappijen vanaf Amsterdam naar Orlando vliegen( liefst rechtstreeks) en welke gewoon de beste keuze zou zijn.
LOL dat is idd een grote typ0!
Zou wel interessant zijn als het kon hahahaha, ik zat net een stukje op tv te kijken waar dat in voorkwam en was tegelijk aan het typen.
Maar goed ik kan het ook niet meer editen( helaas) maar men weet hoop ik wel wat ik bedoeldelol2
Laatste keer Orlando vlogen we via Detroit met Delta va AMS. In Detroit al door immigration etc natuurlijk. Delta gaf naast de 23 kg nog 16 kilo handbagage. Niet dat 16 kilo nodig is maar je hoefde tenminste niet bang te zijn dat je te veel handbagage meenam.
Yeehaw
Ik zie dat Arkefly rechtstreeks naar Orlando vliegt, verder ben ik nog geen maatschappij tegen gekomen die dit ook doet.
Dan heb je nog de volgende maatschappijen die naar Orlando vliegen met 1 overstap:
United
Delta
KLM
US airways
British Airways
Continental
Lufthansa
Ik ken maar weinig luchtvaart maatschappijen van bovenstaande, ik ga even uitzoeken welke kwalitatief gezien op de meeste fronten nu de beste keuze zou zijn.
Kan oa via:
Awards voor 2011 zou ik dan eventueel kunnen afwachten, 22 juni worden ze bekend gemaakt en meer dan 18 miljoen mensen doen blijkbaar mee aan het onderzoek dus wellicht interessant.
We hebben iig genoeg stof om voorlopig uit te zoeken!
De reiews gezien komt Britisch airways er het beste uit, arkefly scoort wel erg slecht maar is gebaseerd op weinig reviews van mensen en het schommelt wel van goed tot zeer slecht zie ik.
Lufthansa scoort ook een voldoende dus dat is ook mooi.
Aer Lingus vliegt van AMS naar Dublin en dan rechtstreeks op Orlando.
Air France van AMS via Parijs rechtstreeks naar Orlando.
Icelandair van AMS via Reykjavik rechstreeks naar Orlando.
We zijn allemaal anders maar zelf zou ik dus niet een eerste stop in Europa willen maken. Zit je uren op Schiphol, vluchtje en dan moet je er al snel weer uit. Dan kom je in Orlando aan en moet je nog door immigration, customs etc.
Als je eerst de langere vlucht naar de USA doet ga je daar al door immigration bij de tussenstop en hoef je niet verder te wachten in Orlando.
Ah Florida, heerlijk!
Je bent al aardig opweg met je info. Misschien kan ik je nog wat vertellen.
Van Arpil to en met October is Hurricane season in Florida, de temp is dan gemiddeld 30/35C, 100% vochtigheid. Het is niet gezegd dat er daadwerkelijk orkanen over Florida razen maar ze zijn overal rondom in ontwikkeling en schampen soms Florida of komen daadwerkelijk aan land. Bijna iedere middag valt rond 4 uur een forse bui die een uurtje duurt.
Over je reis, wil je budget of comfort reizen?
Ik heb eens een reis geboekt via deze site: http://www.americanestate.nl/
Via hun kun je alles regelen; huis, auto, vlucht en Disney tickets. De prijzen zijn zeer scherp. Je kunt telefonisch overleggen over tijden en maatschappij als je dat wilt. Tot nu toe heb ik geen reis zelf samen kunnen stellen die zo laag zat qua prijs als een reis bij AmericanEstates.
Aanraders: Gatorland tussen Orlando en Kissimmee. Florida Mall (als je van shoppen houdt) en Premium Outlets beide Orlando.
Bush Gardens in Tampa, is een dierenpark en achtbaanpark. ook zit er een enorm waterpark bij. De westkust van Florida heeft de mooiste stranden van de VS. Denk aan Clearwater en Sarasota.
Miami is in de zomer nog een tandje heter dus broeieriger. Over Miami kan ik je alleen vertellen dat het een grote stad is, Orlando ook trouwens, met de boulevard als eyecatcher met de bekende art deco huizen.
Zoals boven mij al beschreven is Orlando/Kissimmee voordeliger dan Miami.
Vergis je niet in de entree prijzen van de parken, $60 pp is heel normaal.
Disney is met 5 personen makkelijk $500. Dan is €30 voor de Efteling nog niet zo slecht :lol:
Ik hoop dat je wat aan hebt. Veel plezier met plannen maken!