Uw vliegtuigreis een pak goedkoper: goede tip!!

Izzy,

Inchecken doe je voor de vlucht, niet voor de treinreis, in de trein hou je je bagage gewoon bij je. Wel even dat trein ticket afstempelen als die bij de vlucht zat inbegrepen.
Tegenwoordig kun je gewoon online inchecken voor de vlucht (gewoon op de website van de maatschappij kijken en je ziet het vanzelf), dus dat doe je al de dag voordat je gaat vliegen. Je print dan de boardingpass uit, kiest een stoel en vervolgens ga je op reis naar het vliegveld.
Wanneer je even op de website van de trein kijkt, kun je waarschijnlijk ook nog wel het perron vinden waar je wezen moet. Dan kom je dus aan op het station en loopt direct naar het goede perron.

Wanneer de trein op Schiphol aankomt loop je naar de vertrekhal, zie je daar de bordjes ‘luggage drop off’ en daar lever je dan je backpack in. Vervolgens door de douane en naar de gate.
Daar even de handbagage checken en je zit in het vliegtuig.

Ik plan zelf altijd om 1,5 uur voor vertrektijd op Schiphol aan te komen (met de trein) en dan heb ik meer dan genoeg tijd om bij de kist te komen.
Alleen wanneer het verschrikkelijk zou sneeuwen kun je eerder gaan, maar dan hebben de vliegtuigen ook vertraging dus kun je wel een beetje vertraging met de trein accepteren.

Beste Papaya,

Bedankt voor al je informatie, dat is goed om te horen, nu hoef ik dus niet meer een nacht in brussel te slapen.

Het enige is dat er op de KLM site staat dat ik bij een international loket in brussel zuid mijn treinkaartje moet ophalen als dat bij de vlucht erin zit, wat bij mij het geval is. ivm wachttijden adviseren ze er 30 min. voor tijd te zijn. Nu zal dat allemaal wel meevallen en hoop ik dat ze snel dat kaartje geven.
Daarnaast staat er dat en ik mij daar ook moet aanmelden, omdat ik anders op de vluchten NO SHOW kom te staan. Maar jij geeft aan dat ik dus alleen maar een stempel van een conducteur in de trein nodig heb?
Dat zou een stuk makkelijker zijn. En wat sneeuw betreft gaan we maar even niet vanuit, ik ga pas begin maart, maar wilde nu alvast alles boeken voor ik te laat ben en die mooie aanbiedingen weg zijn!

Groeten lizzzi

Lizzy,

Wanneer zij het ticket voor de trein in hun bezit houden dan zul je daar toch echt langs moeten, het is niet anders. Zodra je het ticket dan krijgt kun je het ook meteen afstempelen, dat zal niet zolang duren.
Dat internationale kantoor kan inderdaad zeer druk zijn en misschien dat je het ticket ook opgestuurd kunt krijgen. Het gaat immers om het afstempelen, niet om het papiertje zelf zou ik zo denken.

Mocht je nu teveel tijd verliezen dan zou je nog altijd wat bij kunnen betalen en de Thalys kunnen nemen, ben je iets sneller op Schiphol

Als je bij KLM boekt met het de treinreis inbegrepen, kan je niet online inchecken. Je moet in Schiphol op het eerste verdiep aanschuiven aan balie 16 (dit is de allerlaatste balie; voor Business of Frequent Flyer is het een andere balie); enkel deze balie kan je inchecken op voorlegging van je afgestempelde treinticket. Als je gaat tijdens het hoogseizoen (schoolvakanties) moet je rekening houden met LANGE wachttijden bij balie 16. Twee uur in Schiphol is zeker genoeg buiten het hoogseizoen; maar je moet natuurlijk niet teveel rondslenteren: je komt op -1 aan, en je gaat direct naar +1 waar je alle incheckbalies vind; schuif gewoon aan bij balie 16.

Inchecken vooraleer je de trein neemt, kan enkel als je in Parijs vertrekt (vroegere Air France systeem; er is op dit vlak nog steeds geen synergie tussen Air France en KLM).

Veel plezier in Ghana.

Ik zie dat je de trein naar Brussel Zuid wil nemen, en daar dan je ticket voor de Thalys (of Intercity) wil vragen. Tijdens het ochtendspitsuur???

Wat ik zou doen?
1/ Ik zou de dag tevoren naar mijn plaatselijk station gaan, en daar reeds het Thalys (of Intercity) ticket aanvragen op voorlegging van je e-ticket.
2/ De ochtend zelf zou ik iemand me naar Brussel laten voeren (ofwel naar een metrostation zonder overstappen, ofwel naar Brussel Zuid zelf), zodat ik ruim een half uur op voorhand op het perron aanwezig was.

D.

Als je terugkomt in Schiphol is de procedure: aanschuiven bij de internationale balie van de Nederlandse Spoorwegen. Deze opent op 6 u. 15 (als er geen IJslandse vulkaan actief is of iets gelijkaardigs, sta je meestal eerst in de rij als je van Accra komt met KLM). Daar ontvang je je ticket voor de Thalys of de Intercity.

Voor de winterreizigers: Als er wél een ellenlange rij staat bij de internationale balie, dan vergeet je best je Thalys-ticket, en koop je een enkeltje Intercity bij de nationale balie (dit kost je ong. 25 EUR). Dit omdat de eerstvolgende Thalys die niet volzet is wellicht meer dan 24 u. op zich zal laten wachten…dus het wachten in lijn is puur tijdverlies (tenzij je volledig platzak terugkeert…).

Hoi dankjullie wel voor alle tips.
Voor de duidelijkheid voor gebruiker antwerpen4321:
ik woon vlak bij amsterdam, maar omdat er een treinticket vanaf brussel naar amsterdam vast zit aan het vliegticket, moet ik eerst de trein nemen naar brussel, dan heb ik een overstaptijd van 38 min. en dan gelijk weer terug naar amsterdam om het vliegtuig naar Accra te nemen.
Voor de terugreis is het natuurlijk simpel en kan ik gewoon in Amsterdam uitstappen en geen gebruik maken van mijn treinkaartje.

Waarom ik op dit forum had gereageerd, was omdat ik wilde weten of ik het zou redden met 38 min. overstaptijd op brussel zuid. Papaya gaf aan dat het wel mogelijk was, ik overweeg zelf voor mijn eigen rust nog steeds om de avond ervoor de thalys te nemen, zodat ik op tijd ben voor mijn trein vanaf brussel

Het liefste zou ik natuurlijk het treinticket overslaan en gelijk naar schiphol gaan, maar wat ik op dit forum las is dat geen goed idee omdat je dan NO SHOW komt te staan als je niet aangemeld bent, of geen stempel hebt ofzo, het fijne weet ik er niet van, maar wil geen risico lopen dat ik mijn vlucht mis!

Nogmaals super fijn dat jullie mij van zoveel tips voorzien!
Groetjes Lizzzi:wereld:

waarom ga je dan niet via Antwerpen ipv Brussel. Ticket is wellicht zelfde prijs.

1 like

Kijk, dat is nou precies waarom ik op dit forum kwam kijken!
Dat is echt een super goeie tip! Het is nog 10 euro goedkoper ook en 1 uur overstaptijd op antwerpen centraal.
Op schiphol heb ik dan nog ruim 2 uur, dat moet genoeg zijn.

Heel erg bedankt, ik ben eruit!
Groeten lizzzi>>>

Hallo,

Ik ga eind juni tot eind juli naar Ghana.
Via KLM, Connections kom ik uit op een 1000 euro per persoon?
Iemand tips hoe ik goedkoper kan reizen?
Ik vlieg vanuit Brussel. Ik ben eerder al 2 keer in Ghana geweest.
Mei 2012 (570 euro), december 2012 (933 euro). Groot verschil dus.
Iemand tips voor me?
Groetjes, Evelyn

Ik vond: met Air Maroc vertrek op 28 juni en terug op 26 juli van Brussel Internationaal voor € 757,-.

Dankje voor je reactie. Heb je al eens eerder daarmee gevlogen?

Ja al meerdere keren. Het nadeel is dat je wel langer onderweg bent dan met KLM, maar ja …een paar honderd euro per ticket is gauw verdiend en wat kan je daar al niet mee doen in Ghana

Ja is zeker waar!
Heb je ervaring met Virgin Antlantic?
Erg goedkope tickets zijn er momenteel niet voor Accra eind juni - eind juli.

Met Virgin Atlantic heb ik geen ervaring mar is wel weer duurder. Nog goedkoper is Egypt Air maar die heeft het nadeel dat je een overstaptijd van 12 uur hebt.

Hmm ja klopt, nog even goed over nadenken en dan maar tickets gaan bestellen.
Bedankt in ieder geval voor je reacties!!
Groetjes

Ik weet natuurlijk niet waar je naar toe gaat in Ghana, maar mocht je in de buurt van Cape Coast, Elmina, of Kakun Nationalpark heerlijk aan zee willen relaxen , kies dan eens Ko-Sa Beach Resort zie: www.ko-sa.com

Ik verblijf in Senya Beraku. Maar ik ga ook eens naar Cape Coast. Ik ben al twee maal een langere tijd in Ghana geweest en ik hou er zo van!

Mijn ervaring is boeken op KLM .BE en niet klm.nl . Als Nederlander naar Antwerpen komen en de trein naar Schiphol nemen .De terugreis doe je van Schiphol recht naar huis.KLM hanteert betere prijzen voor Belgie.
Een voorbeeld: vertrek met de Thalys uit Antwerpen en op Schiphol de vlucht naar Accra ,terug op 13 mei,zelfde parcours voor de totale prijs van 580 Euro.Totale reisduur nooit langer dan 9h30
Wie doet beter?

Wow echt?? Ik heb gisteren geboekt via britisch airways voor 857 euro. Vond ik ook nog een redelijke prijs :).