Ngomongo Village is a miniature reflection of tribal community groundings. Sample their lifestyles and culture in the different tribal huts and catch a real life glimpse of what may have been before āCivilizationā set in.
A number of traditional huts serving different tribal groundings have been recreated in this theme village. Watch or participate in the traditional food preparation, sample the various local brews and marvel or participate in the tribal dances.
Sampling the setting of 11 colouful Kenyan tribes such as the Mkamba - woodcarvers, Luo - fisherman, Rendile, El Molo, Masai and others in their different traditional tribal huts set up in this themed village, portraying their ancestors.
Kenianen zijn over het algemeen niet zo geintereseerd in Ngomongo Village als vrije tijdbesteding, maar van de Kenianen die er geweest zijn en die ik ken weet ik dat ze vol verbazing veel geleerd hebben over andere stammen. Heel veel Kenanen kennen de cultuur en achtergrond van hun eigen buren niet eens, op school wordt er weinig aandacht aan besteed en thuis nog minder. Onbekend maakt onbemind, een bezoekje aan Ngomongo Village zou als resultaat wel eens een kleine verandering van meer begrip op kunnen leveren, wat zeker erg nuttig is, vooral voor kinderen. Zingen, dansen en leren maken een leuke combinatie, men kan er anders ook paardrijden, boogschieten etc. Als je voortijdig boekt, zal men er vast en zeker een speciale dag/middag van maken ā¦
Ik heb het idee dat je vaak niet helemaal leest wat er staat. Bij jou gaat het over een HONEY die wel een auto wil. Bij mij gaat het over een inlands schooltje waar ze met 150 tot 200 in 1 klas zitten.
We hebben nu 2 laptops staan, een beamertje en een desktop, alsmede een heel aantal Engelse boeken.
Voor EDUCATION, zoals Izzy goed begrepen heeft, voor kinderen. Als je resultaat nihil was, waarom bied je dan iets aan ?
Mijn reactie sloeg alleen op: als we in het study centrum 3 of 5 laptops hebben, dan hoeven de kids niet met 10 op 1 scherm te kijken, maar kunnen we een beetje spreiden.
Zoals KEESKA snapt
Toen Gilling voor de allereerste keer naar Kenya ging, hebben Kenya en ik haar idd verteld dat het beter is lokaal te kopen. Ook vertelde ik toen van een mevrouw die maar liesft overgewicht betaald had (veel) om tandenbortels en tandpasta mee te sjouwen. (ze dacht dat dat in Kenya niet verkrijgbaar was)
SNAPPIE ?
Maaaaar, de vraag ging over UITJES aan de NOORDKUST.
Wild-Living eco-tour: Senior staff from Wild Living Organizationwill introduce you to all their community conservation projects (e.g. making of eco-charcoal, wild mushroom picking to prevent deforestation, natural soap making, aloe farming and many more) and run you through their approach to community development and conservation whilst walking through their 130 acre indigenous forest conservancy located less than 1 km from Kilifiās centre.