Hallo allemaal.
Wie heeft er leuke tips voor dagjes uit aan de noordkust met kinderen?
We zijn al bij het Hallerpark geweest en een safari gaat niet met een grote groep (is gewoon te duur)
Alvast bedankt!!
Hallo allemaal.
Wie heeft er leuke tips voor dagjes uit aan de noordkust met kinderen?
We zijn al bij het Hallerpark geweest en een safari gaat niet met een grote groep (is gewoon te duur)
Alvast bedankt!!
ligt eraan welke leeftijd
wildwaterpark nyali-mombasa
Oh dat klinkt goed!! Ik las ook iets over een crocodile farm, is dat ver van de noordkust af?
Wildwaterpark kan met onze eigen kinderen wel heel goed. Maar voor de grote groep kinderen tussen 3 en 16 jaar… behalve Hallerpark nog leuke tips? Alvast bedankt!
De krokodillenboerderij, da’s Mamba Village en is niet ver van Haller Park. Daar is in de buurt ook nog een soort pretparkje, maar de naam ontglipt me.
Fortje Jesus misschien ook wat voor de kids?
groet
Jaap
Krokodillenfarm, is dat vlak bij Bomani? Thanks Trui.
Ik weet niet of Fort Jesus iets voor kinderen is Jaap. Ben er zelf nog nooit geweest maar als ik de omschrijving zo zie…denk ik dat ze snel uitgekeken zijn. Toch bedankt!! En als ik hier fout mee zit, laat het me dan weten want zoals gezegd, ik ben er nog niet geweest,
Ik denk dat je het wel goed ziet,maar je kan het ook zo bekijken een snuifje cultuur is nooit weg en
is net hoe je het brengt, even de oude stad bekijken en dan het fort.
Bedenk ook dat zo een Pyramide in Egypte ook alleen maar een hoop stenen is maar de verhalen
er om heen doen het.
En voor een kind is een foto op zo een kanon en even beneden (gelijk wat energie weg) een foto van het toch
wel imposante fort nooit weg voor later, uiteindelijk doen we hier ook een dagje Muiderslot.
En alleen de naam is toch al iets wat je moet gezien hebben voor een rustig dagje erfgoed.
Jaap
Ja daar heb je ook gelijk in. Zit wat in, ga er eens over nadenken. De kinderen die we mee uit willen nemen zijn de kids van ons project (www.faharifoundation.nl ) kinderen uit Kenia dus. Het is waar dat vaak veel mensen uit allerlei landen van alles gezien hebben en de mensen in Kenia zelf niet eens… ga er toch eens over nadenken. Dank je wel!!
Vergeet niet dat Keniaanse kinderen een aanzienlijk lager bedrag betalen als niet Kenianen, ook voor safari‘s, wasini island enz. Ik geloof dat ik 2 jaar geleden 5x zoveel betaalde voor mijzelf bij ford jesus als voor mijn man (keniaan). Ook de parcfees zijn veel lager voor kenianen!
Scholen gaan soms ook op schoolreis naar fort jesus of tsavo. Volgens mij valt de parcfee voor keniaanse kinderen ontzettend mee, je zou er voor de grap eens naar kunnen zoeken op internet.
Wat een goed idee. Ik heb eens gekeken en inderdaad voor Keniaanse kinderen kost Tsavo bijvoorbeeld maar 200 kesh per kind.
Ongelofelijk!! Nu nog checken wat het kost om een aantal van die safaribusjes te huren voor een dag! Dank je wel!!
Er woont hier aan de zuidkust een oostenrijkse die vertelde dat de prijs van safari‘s ook afhankelijk is van of zij zelf de auto‘s voor safari‘s bezitten of dat zij deze moeten huren. Zij heeft dus een safarikantoor dat zelf auto‘s bezit waardoor de prijs aanzienlijk lager wordt. Als je mij vertelt om hoeveel personen het gaat kan ik voor je kijken hoeveel het via haar zou kosten (dan heb je auto‘s,chauffeur,verzekering etc)
Wat kost een blanke voor Tsavo?
Bij Fort Jezus is het 800Kes maar voor Lokale mensen 200Kes voor kinderen weet ik het niet.
Jaap
touristen parkfee Tsavo
voor kinderen tot 18 jaar € 30
voor volwassenden € 65
dan moet je nog voor de auto betalen ongeveer € 10
Er is zelfs verschil tussen resident en citizen he, geloof dat citizen nog eens de helft is van resident en resident is 20% van toerist. Mijn vader is resident en die moest dat dus iedere keer bewijzen, ze geloofden er niets van, 3 blanken en dan 1 resident.
We kennen wel wat safaribedrijven met busjes, dat komt wel goed. Leuk idee. Dank jullie wel!!
Iemand enig idee of dat waterparadijs in Nyali nog bestaat? Heb een paar linkjes geprobeerd maar die werkten allemaal niet.
Hoi Lae-titia,
Hier een emailadres; ze staan ook op Facebook (Wild Waters)
[EMAIL=“info@wildwaterskenya.com”]info@wildwaterskenya.com
oh super! dank je wel Marike!!
Ok! Succes en veel plezier!
Wanneer gaan jullie eigenlijk weer naar Kenia, Lae-tita?
Wij gaan in de zomervakantie weer heerlijk naar de kindjes
Groetjes