uitjes aan de noordkust

Heerlijk vooruitzicht!

Iemand de exacte prijzen van mamba village nyali en wildwaters kenya? Ik zie vooral pakketprijzen met gids etc naar mamba parc enzo. Wat is een normale prijs om een busje voor een dag te huren? De vorige keer zijn we met een paar matatu’s naar Haller Parc gegaan maar dan ben je ook blij dat je er bent ha ha.

bij wildwater vind ik dit (is dat genoeg?) lijkt me niet zo duur.
Operating Hours & Rates (During April open 7 days a week)
As from 1st of april 2011 - Open from:10am - Till Late

[Wild Waters Park Timing Entry & charges](http://www.wildwaterskenya.com/swimwear%20policy.html):

open at 10am-06pm / for sliders  ( sliders @Kshs 1,200/= / non sliders Kshs. 300/= )** (**prices are subject to changes)
             From 06pm-10pm Entrance free, all bars, food outlets and TV screen facilities are available.

[Wild Waters Park Entry During Public & School Holidays:](http://www.wildwaterskenya.com/swimwear%20policy.html)*

Open as usual 7 days a week During School Holidays & Festive seasons.
             Close on Monday except School Holidays Public Holidays, and Festive seasons.
             Open  for any pre-booked event including Monday.

[Amusements / Video games Arcade :](http://www.wildwaterskenya.com/Sun%20&%20Water%20Safety%20Programme.html)
          Car Bumpers open from: 03pm-10pm ( weekdays friday, Saturday and Sunday )
             Car Bumpers open from: 03pm-10pm ( Daily During School & public Holidays )
             Video Games open from: 03pm-10pm ( Daily & During School & public Holidays )

Jaap

Super!! Dank je wel!!

Mamba Village kost(te) Residents: Sh. 140 voor kinderen en Sh. 280 voor volwassenen. Non-resident :350 voor kinderen, 650 voor volwassenen.
Richting Sun 'n Sand zit er halverwege een soort manege, met paarden en kamelen. Hier hebben wij een keer met de kinderen (weeshuis) paard gereden. Ze vonden het echt geweldig. Weet niet meer wat het toen kostte.
Wild waters deelt de mensen in als sliders en non-sliders. Eerste groep 1200 ksh. Tweede 300 ksh.

Vlak voor Haller Park zit ook nog een vlindertuin.

Oh wow Izzie, wat een leuke tips! dank je wel!

Ook leuk!!! Wat een leuke tips allemaal!! Geweldig!! Dank jullie wel!

Giling was dat niet in een draad dat je vraagt voor kinder weeshuis?
Kan die draad niet meer vinden,welke was dat?
Jaap

Hallo Jaap, we hebben geen kinderweeshuis maar wel een stichting die kinderen in Mtwapa helpt.
Als je het leuk vindt: www.faharifoundation.nl

Mmm vroeg eigenlijk naar die draad.
Maar als er toch iemand naar kenia gaat dan heb ik hier nog een stuk
of 30-50 T-Shirt liggen voor jeugdigen

en nog een stuk of 25 luxe gympen (klein groot)

ook heb ik nog wat meidenschoenen 50 paar maar die zullen wel te zwaar
worden.

gratis voor niks :YES
nieuw in doos :YES

Jaap

jaap, ik weet niet welke draad je bedoelt…sorry.
dank je wel voor je aanbod om gratis spullen mee te nemen maar we proberen zoveel mogelijk in Kenia te kopen om zodoende de economie daar te stimuleren. We hebben eenmalig een hoop spijkerbroeken meegenomen maar dat kan alleen als je met ethiopian gaat vanwege de extra bagage die je daar mee kunt nemen. Heel hartelijk bedankt voor het aanbod! Er zullen vast een heleboel mensen graag de spulletjes meenemen.

Was een draad waar je het met keeska over hulp had.
Maar ik denk dat je absoluut gelijk hebt,was alleen dat ik dacht dat je misschien het anders zag.
en verder staan er alleen maar laptops en zulke partijen dus daar heb je ook niets aan,
want het feit blijft hetzelfde.Om het maar niet te hebben over gebreide dames kleding
of Alberti haarversteviger en dingen.
Zal het wel via marktplaats verkopen geen probleem.
Misschien moeten we maar eens een draad openen over hoe het beste Kenianen
te helpen en kijken wat de beste weg is.
Jaap

1 like

Kenianen helpen ? -> Education ! Voornamelijk van vrouwen.

Nobelprijswinnares Leymah Gbowee heeft twee indrukwekkende verhalen voor ons – van de transformatie van haar eigen leven, en van het onbenutte potentieel van meisjes over de hele wereld. Kunnen we de wereld transformeren door de grootsheid van meisjes te ontgrendelen?

Kijk eens : http://www.ted.com/talks/leymah_gbowee_unlock_the_intelligence_passion_greatness_of_girls.html

Ja,mooi heel goed doel,maar ik ben het wel eens met wat “gilling” schrijft dat het niet helpt voor Kenia.
(misschien zie ik dat niet goed ,moeten daar eens een draad over beginnen er zit hier veel kennis,
maar ik heb het zelf ondervonden dat het niet helpt op de oude manier,
ik heb zeker in kort bestek een 10.000 aan goederen
of meer daar naar toe gestuurd ,maar het resultaat is juist nihil ,
misschien zelfs nog veel erger zelfs negatief !!! en daar ben ik wel van geschrokken)

Binnen de kortste keren krijg je allemaal van dit soort vragen (Copy):
> Please please honey, don’t forget to send Phyllis phone, touch
> screen, she will be so happy… Please honey, don’t forget.
of nog veel gekker tot auto,s toe.
Dus ik denk dat we nog maar eens goed moeten na denken hoe dat
beter moet,zonder dat we het stukmaken.

1 like

@jaapb. Volgens mij wat mbashiri schrijft is dat je helpt door onderwijs, niet door goederen. Door onderwijs kan er soms 1 iemand een hele familie helpen. Als ze meer verdienen, kunnen ze hun familie helpen en soms zelfs schoolgeld betalen voor hun broertje, zusje, neefje, nichtje enz.
Maar aan de andere kant, vind ik wel dat als we gratis tweedehands kleding krijgen (welke we hier niet kunnen verkopen) dat je ze daar aan mensen uitdeelt dan gebruiken zij hun geld op een andere manier, maar geven ze het nog steeds uit. De economie wordt er alleen minder op als we hier spullen kopen, die we daar weggeven. Dan kunnen we die spullen beter daar kopen.

1 like

Heel kort:
Alle geld en goederen die je gratis weg geeft zorgen op termijn voor afhankelijkheid en hebzucht.
Alle goederen of diensten die je af neemt tegen betaling zorgen voor innovatie, ondernemerschap en ontwikkeling.

Zie ook: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=88708

Dead aid author Dambisa Moyo

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“qU_5pNGZfl8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

3 likes

Ik begrijp niet wat je bedoeld. Meisjes/vrouwen opleiden is het enige effectieve wapen in armoede.
Anders gaat, bijv. Kabibi, lekke rint dorp blijven en kindjes krijgen ipv dat ze vepleegster wordt.
Kleinschalig is het akkoord, maar liever klein en dapper en zeker , dan …

["]KIJK ZELF](http://[ted id=1403 lang=nl)

Sorry maar wanneer je praat over Laptops e.d. vergeet dan als je blieft niet dat er in rual area veel scholen zijn die je blij maakt met deze zaken. de Kenyaanse regering heeft juist daarom computers, fietsen, tractoren, solarproducten om een voorbeeld te noemen duty free gemaakt. Op kleding zit een duty van de hoogste orde 25% om de eigen industrie te beschermen wanneer je wil dan kan ik wel een tour organisren naar de diverse kleine kleding atteliers hier in Nairobi waar duizenden mensen in omstandigheden die voor NL en BE ondenkbaar zijn. Het is een hele ervaring om daar een klein kijkje te kunnen nemen.

Maar nogmaals met Laptops e.d. maak je ze wel blij even een rekenvoorbeeld voor een tweedehands laptop is de prijs 20.000 Ksh
Het verzenden van de laptop vanuit NL/ BE naar KE is wanneer het meerdere zijn ongeveer 5 euro per kg. dus wanneer je er 10 kan sturen is dat c.a. 450 euro waarmee je dus een schooltje kan voorzien van een computerlokaaltje en dus de leerlingen en leerkrachten een zetje in de goede richting geeft.

Maar aub gedoseerd en niet gelijk ( wat helaas gebeurd en een negatief effect heeft)sturen nu naar die school 25 laptops waarna je kan verwachten we hebben geen geld voor… en we hebben dat nodig. Spreid dat over meerdere scholen en laat je niet gek maken want wanneer je dat start dan is de rijke muzungu weer in beeld. Alleen met een duidelijk verhaal naar de ontvanger werkt het.

Jaap dat honey verhaal hoor ik dagelijks maar stuur geen mobile want wanneer ze een mobile willen die kost hier maar 1800 ksh de simple en die gebruik ik dagelijks ( werkt perfect) maar wat ze van jou vragen is de mobile als status symbool.

Waneer je wat wil doen om Kenya te helpen is het niet alleen geven maar ook werkgelegenheid creeren.

We kunnen een nieuwe topic openen om hierover te brainstormen en wie weet kunnen we met elkaar wat doen. Er zijn al diverse mensen die hier wonen en met Kenyanen getrouwd zijn en al het nodige hebben meegemaakt wanneer we deze ervaringen delen en samen werken kunnen we volgens mijn opinie wat voor Kenya betekenen want we hebben er voor gekozen om hier te leven om welke reden ook.

2 likes

Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Ngomongo Villages, is dat bij jullie bekend?
Het lijkt me een beetje gemaakt maar misschien zit ik er helemaal naast.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes en bedankt!