Tussen Hazyview en St Lucia

Hoi!

Eind maart ga ik naar ZA, vlieg op Johannesburg. Ben nu even de route aan het uitstippelen en we zijn al een heel end.
Het wordt een combinatie van af en toe een dagje doorrijden en minimaal 2 dagen op een locatie plakken. Ivm krap budget wil ik alles van tevoren vastleggen.
Nu zoek ik alleen nog een leuk plaatsje om te overnachten tussen Hazyview en St Lucia. Als ik in de reisboeken kijk gaat het allemaal door Swaziland, en hoewel ik ook dat graag wil zien wil ik daar meer tijd aan besteden dus wordt dat een volgende keer.
Het mag dus best flink doorrijden zijn. We rijden met z’n 2en.

Enne, tussen Durban en PE vliegen of rijden??

Alle tips zijn welkom!

Wij gaan vanuit Lower Sabie door Swaziland naar Hluhluwe/ st lucia. Ook nog wel gekeken om er omheen te gaan maar vanuit Lower Sabie is dat omrijden ( moeten natuurlijk wel wachten bij de grens dus uiteindelijk zal het niet zoveel uitmaken) maar hadden een leuk en goedkoop adresje gevonden in Malkerns ( Malandela’ s b en b, R225pppn)

Ik had wel gezien dat halverwege ong. het plaatse Piet Retief ligt, kunt zoeken bij de plaats op tripadvisor ( of zoover) om ook wat reviews te kunnen zien.

Bij deze plaats waren ze op tripadvisor over dusk to dawn b en b erg positief, R420pppn, weet niet of dat te duur is…

Cypress lodge R500 v 2 pers kamer, maar geen reviews op internet…

Je kunt ook nog kijken op:

• coasttocoast ( backpacker acc)
  • wheretostay.co.za
  • safarinow.com ( ook met reviews er gelijk bij)

Succes…
Ik neem aan dat jullie in st Lucia al een adres hebben?
Wij hadden daar een leuke gevonden, niet duur van nl eigenaren, een 9.1 op zoover, nl eigenaren.

Mag ik vragen, waarom wil je overnachten tussen Hazyview en St. Lucia? Je kunt ook via Swaziland naar St. Lucia in 1 x doorrijden, dat is prima te doen. Vanuit Hazyview zit je in 2 uurtjes al in Swaziland. Wijzelf zijn vanuit onze lodge (1/2 uurtje vanaf Hoedspruit) in 1 x naar St. Lucia gereden.

Tussen Durban en PE zou je een vlucht kunnen nemen, om zo meer tijd op de Garden route door te brengen.

Succes ermee.

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Jollyjuttie, dank je. Ik had inderdaad ook naar Piet Retief gekeken wie weet zou dat nog iets worden. We hebben nog geen accomodatie in St. Lucia, wel wat gezien natuurlijk, maar aangezien we eerst de route willen vastleggen en daarna de accomodaties, kan dat nog wijzigen. Dus ook tips daarover zijn van harte welkom :slight_smile:

Amukela, dat wist ik niet eens. Omdat ik Swaziland verder niet als optie zag heb ik er niet eens aan gedacht om er doorheen te rijden. Dit creeert weer nieuwe mogelijkheden! Hoelang zal dat ongeveer rijden zijn? Want als dat redelijk is dan is het alleen maar beter! Scheelt weer een dagje. En hoe zijn de grensposten, is dat alles een beetje vlot of typisch afrikaans?

In St Lucia bedoelde ik elephant coast guesthouse,
( elephantcoastguesthouse.com) volgens reviews moet dit een erg goede zijn. R365pppn. Hier gaan wij in augustus 2 nachten naartoe. Nl eigenaren en je kunt dus ook in het nl mailen.

Ook leuk in st Lucia leek afrikhaya mooi en goed, ook pos. reviews, van NL eigenaren
( of belgisch) ong. R375 pppn.

In Swaziland heel wat opgezocht maar uitgekomen bij Malandela’ s
( www.malandelas.com, zie website. Niet duur, R225pppn incl ontbijt)
In 1 keer door Swaziland naar st Lucia lijkt mij een heel eind! Maar wij gaan dan ook nog naar Hluhluwe en komen niet vanuit Hazyview maar vanuit Lower Sabie en willen per dag niet veel langer dan 5 a 5.15 uur rijden…

Als je verder nog leuke adresjes zoekt ( ben er nog niet geweest maar lijkt leuk) en heb al aardig wat gesurft op internet

• www.pezulu.co.za ( boomhutten,wel duur)
  • www.kurhulalodge.com ( nl eig)
  • mpila camp Hluhluwe - imfolozi
  • sunrockguesthouse, 10 min van de luchthaven OR Tambo Johannesburg, R325pppn en gratis transfer van/ naar vliegveld.

m.n. rondom Drakensbergen ( Kamberg, Winterton omg, Harrismith) had ik de goedkoopste ( en ook leuke) adresjes gevonden, maar weet niet of jullie daar komen, allen onder de R300 pppn.

Toen wij vanuit St. Lucia terugreden via Swaziland duurde het ongeveer 20 minuten, en er uit richting Zuid-Afrika was maar 5 minuutjes. Dus prima te doen!

Je zou dan een extra nacht in St. Lucia kunnen doorbrengen. Tip: verblijf niet in St. Lucia zelf, dit is een druk en toeristisch plaatsje. De B&B’s en Guesthouses hebben weliswaar mooie tuinen maar je zit wel in een dorpje. Wij verbleven in Monzi op een prachtige locatie en op 10 minuutjes rijden van St. Lucia.

Veel plezier met je voorbereidingen :dag:

Groetjes uit de bush,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hebben jullie toevallig in Marnik lodge gezeten toen?
Zag hier bij de tours staan dat de whale watching tour R495 kost.

Dit prijsverschil is wel erg groot met het bedrijf dat het aanbied in st lucia
( advantage tours), hier is het nl R850

Of zouden zij van Marnik lodge het dan zelf regelen? Als je via hun ook met advantage tours zou gaan zouden we het nog beter daar kunnen boeken als dat zou kunnen… wij hebben st Lucia al geboekt. De Marnik lodge zag er trouwens ook leuk uit maar wij overnachten al veel in de bush dat we voor de afwisseling in de plaats zelf overnachten ook wel even leuk vinden, restaurantjes in de buurt etc.

Heeft iemand ervaring met de whale watching tour van advantage? Kom je over het alg. tamelijk dichtbij de walvissen en er zouden er in augustus veel zijn? We hebben in Monterrey ( West Amerika) ook een walvissentour gedaan, toen wel walvissen gezien maar het waren er maar 3 en van een flinke afstand. Als het hier heel wat mooier is gaan we graag nog een keer de zee op maar anders vind ik het wel veel geld…

Voor degene die de tour al eens gedaan hebben, zouden we beter ’ s ochtends zo vroeg mogelijk kunnen gaan ( dan nog wel een stuk kouder) of juist later ivm de zee ( zeeziekte) In Monterrey geen last gehad met seabands om de pols & primatour.

Ik heb twee jaar geleden het whalewatchen gedaan in St. Lucia, begin augustus. Toen twee bultruggen gezien van redelijk dichtbij (ca. 20 meter afstand schat ik). Erg mooi en indrukwekkend, helaas wel erg zeeziek… (en was daarin niet de enige).

Wij hadden toen de eerste tocht van de dag, omdat we 's middags nog een ander programma hadden. Achteraf maar goed ook, want de tochten op de rest van de dag werden afgelast omdat de zee te ruw was. Dus een vroege tocht boeken heeft ook voordelen. De kou viel wel mee, spijkerbroek en dik vest aan en het was goed te doen.

Juuth, bedankt voor de info.
Dat valt naar mijn idee wel tegen dan qua aantal. Had verwacht dat er juist erg veel zouden zijn in augustus bij st Lucia. Natuurlijk is dat ook weer per jaar en dag verschillend… we hebben in ieder geval nog tijd om te bedenken of we het wel of niet gaan doen… ook ivm die zeeziekte… Als je daar last van krijgt wil je maar 1 ding, terug naar de kant…in Monterrey toen gelukkig geen last.

Hadden jullie de tour ook via advantage tours en gewoon ter plekke geboekt?

Wij verbleven in Monzi: St Lucia Accommodation, KwaZulu-Natal

Slechts R250 per persoon (kids gratis) en een heel fijn ruim huisje. Heerlijke locatie.

Greet,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Oh joh, dat valt qua tijd reuze mee, Corné. Ik ben erger gewend. Hele goede optie dus.

Bedankt voor de tips in ieder geval.
Ik ga nu weer even aan de route zitten. Hoop het morgen zeker af te hebben!

Hallo,
Ik lees net dat je een leuk adres in St Lucia weet zou ik dat kunnen krijgen wij zoeken in september nog voor 5 nachten een slaapplek.
Groetjes Mattie

zie je eigen post. Weet niet uit ervaring of het goed of leuk is maar je kunt kijken op zoover.nl, vakantiereiswijzer.nl of tripadvisor.com.
Veel positieve reviews.

Jollyjuttie, wij hebben het whale watchen inderdaad terplekke geboekt, één dag van te voren. Zou niet meer weten welke organisatie, maar volgens mij waren er maar één (of twee) organisaties die dat aanboden, dus het zou heel goed Advantage Tours kunnen zijn!

Ben ik weer, kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer rijden is van Hazyview naar St Lucia?
Welke wegen moeten we nemen?
En weet iemand een goede routeplanner voor ZA, met kaart?

Tijd vliegt, over 3 weken zitten we er al!

Je kunt bij je autohuur ook een GPS huren, is wel handig. Anders kan ik van harte de Road Map van Southern-Africa aanbevelen.

Hazyview-St. Lucia, reken op 9 uur rijden dan kan het alleen maar meevallen. Je kunt dus of via Swaziland gaan, of via Piet Retief-Pongola.

Toen wij in Januari daar waren, waren ze bezig met wegwerkzaamheden tussen Piet Retief en Pongola. Snelste route zal dus via Swaziland lopen.

Veel plezier :).

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Bedankt weer Corné!
Ik ga even kijken of we onze tomtom kunnen updaten, misschien kunnen we die wel gebruiken.

Ik ben nu 3x bij deze geweldige guest farm in Hazyview geweest en ik vind het echt een aanrader!! Niet duur, heerlijk in de natuur (op een berg), super leuke familie en een perfecte locatie (5 min van KrugerPark, aan de Panorama Route)

Indien je interesse hebt: www.loerieguestfarm.co.za

1 like

Hou wel even rekening met het feit dat het van 24 mrt tot 9 apr paasvakantie is in Zuid Afrika en dat (bijv.) het Kruger gewoon volgeboekt is. Ook voor verblijf op ‘hotspots’ is het aan te raden er op tijd bij te zijn met reserveren!

@JurjenF, bedankt voor je reactie, maar dit gaat ondertussen over bijna een jaar geleden :slight_smile:

@ Jozz, wij zijn ook in Loeries geweest, simpele maar absoluut fijne plek!

Onze route was prima te doen, precies zoals we wilden (oké je komt altijd wel tijd te kort, was het liefst 3 maanden gebleven natuurlijk)
Er waren dagen dat we bijna de hele dag in de auto zaten. Volgens mij was dit 3 keer. We vertrokken dan bij zonsopgang en kwamen ruim voor donker aan op plaats van bestemming. Maar wij vonden het absoluut geen probleem en hebben erg genoten!