Tussen Hazyview en St Lucia

:wub: haha, ja dat heb je als je na een hele dag schilderen niet meer 100% alert bent…

Nog even een update: wij zijn vanuit Hoedspruit via Lydenburg naar Machadorp - Amsterdam - Piet Retief - Pongola - St. Lucia gereden. Wij zijn geen enkele wegwerkzaamheden tegengekomen, allen was de weg rondom Piet Retief soms slecht (gatenkaas).

5 heerlijke dagen gehad in St. Lucia, prima strandweer gehad :slight_smile:

Terug vanuit St. Lucia hebben we dezelfde route gereden, alleen vanuit Amsterdam naar Badplaas-Barberton-Malelane. En nog een nachtje in Berg en Dal doorgebracht.

Ik denk dat het iets korter is om buitenom Swaziland te rijden, omdat je dan geen vertragingen hebt bij de grenzen.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Beste iedereen,

Yes. Ik ben onze reis aan 't plannen door Z-Afrika! :slight_smile:

We gaan in November en komen aan in Johannesburg en vertrekken weer vanaf Kaapstad. Op de route die ik nu aan 't uitstippelen ben vraag ik me op 't moment af wat we het beste kunnen doen tussen…

St. Lucia en Port Elizabeth… dit is net ff te ver om te reizen in een dag met de auto, wat het plan is.

Heeft iemand een tip… Ik las al iets over de ‘Coffee Bay’ wat erg leuk zou zijn, maar wellicht heeft iemand nog een paar tips? Of kan hier iets meer over vertellen?

Oja, en is Durban ook een must-see, of…?

Bvd!

Grt,
Bert

Hoi Bert,

Kijk eens op http://www.bazbus.com/RouteSelect.aspx?Route=JhbCptDrak#RouteInfo

Dit is een bekende route (van de Baz Bus) waar allerlei gave dingen zijn uitgestippeld. Ik weet dat jullie zelf rijden, het gaat even om de info. Veel plezier!

Hey super, daar staat ook een heel leuk kaartje op idd… dank!!

Vorig jaar maart hebben wij een stop gemaakt in Umtata. St Lucia Umtata is goed aan te rijden, zonder haast, genietend van het landschap en de kleine dorpjes.
Wij verbleven in Mthatha Backpackers, dit is een groot huis in een rustig gedeelte. We kwamen om een uur of 3, 4 aan. Hebben even uitgerust en zijn vervolgens even naar de supermarkt gegaan en hebben lekker in een rstaurant gegeten.
Op tijd naar bed om de volgende dag vroeg naar PE, eigenlijk Addo, te gaan. Daar kwamen we toen vroeg in de middag aan.

Ik hoor regelmatig van mensen dat ze dit gedeelte ontwijken en liever vliegen. Maar wij hebben wel genoten van die rit :slight_smile: