Hallo allemaal,
Eind april gaan we een rondreis doen in Zuid-Afrika.
Het eerste gedeelte van onze reis in en rond het Krugerpark hebben we rond, mede dankzij jullie :). We willen we vanuit Sabie naar St. Lucia gaan en we zijn aan het twijfelen om in één keer te rijden of een extra overnachting te doen tussen Sabie en St. Lucia.
Zijn er mensen die ervaring hebben om in één keer door te rijden van de omgeving Sabie naar St Lucia? Als we dit doen hebben we namelijk een nacht extra in St. lucia en aangezien we al een redelijk krap schema hebben is dit misschien wel lekker. We vragen ons af of dit opweegt tegen de lange rit. Ook rijden we de dag ervoor de Panoramaroute. Mogelijk is dit ook intensief.
Mochten jullie dit afraden, wat zijn dan leuke overnachtingsmogelijkheden tussen Sabie en St. Lucia?
Onderstaand het schema. Het dikgedrukte moet nog geregeld worden en kan evt nog aangepast worden naar aanleiding van jullie tips.
Zaterdag 30-04: Hoedspruit –> Panoramaroute –> Sabie
Zondag 01-05: Sabie –> St Lucia
Maandag 02-05: St Lucia
Dinsdag 03-05: St Lucia (Tour Hluluwe + wetland nijlpaarden)
Woensdag 04-05: St Lucia –> Umhlanga
Donderdag 05-05: Umhlanga –> Durban –> Kaapstad
Groeten,
Bjorn
In een keer rijden kan je doen, het is ruim 650 km rijden waar je ongeveer 8 uur over rijdt. Dus weggaan als het licht is en rijden via de N2 etc.
Als jullie vanuit St Lucia een dagtrip naar Hluhluwe-iMfolozi NP willen maken, zou ik niet diezelfde dag een hippo+croc boottocht voorzien (die bedoelde je wellicht met wetland nijlpaarden?) Niets is vervelender dan een fijne plek te moeten verlaten omdat men tijdig op een andere plek verwacht wordt.
Eventueel kunnen jullie de bootsafari zelfs op 4 mei voorzien en dan doorrijden naar Umhlanga, tenzij jullie daar al andere plannen hebben.
Groetjes,
Toetske
Het kan prima in één dag! Pak wel even je tijd rondom St Lucia zou ik zeggen. Zeker toch wel twee volle dagen voor St Lucia + een dag Hluhluwe lijkt me minimaal als je het een en ander echt wilt zien. Dus in totaal drie dagen zou ik aanraden. Kan je bijvoorbeeld een dag richting Cape Vidal, een dag richting Hluhluwe en dan een dag de croc + hippo tour doen en eventueel wat extra’s zoals naar het strand gaan ofzo.
Persoonlijk vond ik dat wel echt het minimum toen ik er was geweest. Zelf uiteindelijk veel langer blijven hangen, want het gebied heeft nog veel meer te bieden! 
Waarom rij je niet vanuit sabie naar Hluhluwe? De afstand is iets korter, je komt er praktisch langs op weg naar St Lucia. Dan kan je daar slapen en de volgende dag via memorial gate door het NP en bij nyalazi gate er weer uit richting St Lucia. Dat hebben wij eind februari gedaan (wel net andersom, maar principe is hetzelfde). Ik vond het nog best een eindje rijden vanuit St Lucia en als je dichtbij memorial gate slaapt dan ben je lekker vroeg in het park en heb je volop tijd. We hebben in beide delen van het park (Hluhluwe en Imfolozi) gereden die dag.
Iedereen bedankt voor de reacties. Aangezien het onze keer dat we naar Zuid-Afrika gaan en we toch een beetje “rustig aan” willen doen hebben we er toch voor gekozen om te overnachten bij Dusk to Dawn breakfast net onder Piet Retief. We kunnen dan de dag erna op tijd richting St. Lucia.
@ElenDan, had ook een optie geweest, denk dat we nu een game-drive boeken vanuit St. Lucia.