Reistijden Oost en zuid

Geachte,

Eind deze maand vertrekken een vriend en ik naar zuid-afrika voor 23 dagen. Zoals bijna iedereen hebben we een auto gehuurd en gaan van Johannesburg naar Kaapstad. Allemaal niet heel bijzonder en er zijn genoeg topics hierover. Na het lezen van veel berichten heb ik toch nog een aantal vragen. Vooral de reistijden zijn lastig inschatten en de routes via maps.google bijv. moeten we niet vanuit gaan begreep ik. Eerste wil ik aangeven dat we 27 en 25 jaar zijn en een combinatie willen van relaxen bij een strand (of zwembad), adrenaline dingen en het landschap/natuur van Afrika ontdekken.

Onze planning is de eerste 4/5 dagen zo goed als rond maar daarna staan we open voor alles en vinden we het lastig om een keuze te maken (al hoeven we niet per se alles van te voren te boeken).

Dag 1: 12.00 wegrijden Johannesburg, hotel in Sabie
Dag 2: Via Panoramaroute en hotel in Phalaborwa
Dag 3: Krugerpark naar Satara
Dag 4: Krugerpark naar Lower Sabie
Dag 5: Krugerpark richting St. Lucia via Swaziland.

Is dit allemaal haalbaar?
We willen op dag 5 dus richting St. Lucia en zouden het liefst in 1x doorrijden maar weten niet of dit haalbaar is en of zonde om Swaziland over te slaan (en een ochtend Krugerpark). Een optie is om in de ochtend nog in het Krugerpark te blijven en dan in de middag aankomen in een hotel/guest house in Swaziland. Echter valt het mij op dat er op de route Kruger - st. Lucia niet heel veel beschikbare accommodaties zijn… tips?

De dagen daarna St. Lucia om vervolgens naar Drakensberg te rijden. Hoeveel dagen St. Lucia zou volstaan en de route van St. Lucia-Drakensberg is een tussenstop wel noodzakelijk lijkt me. Wat is een leuk dorp/stadje om dat te doen? Tot dusver de eerste week ongv. Over de dagen daarna moeten we nog nadenken maar dat is natuurlijk richting PE - George - Kaapstad. We willen 4 á 5 dagen Kaapstad doen dus hebben ongv. 1.5 week voor die route.

Alvast bedankt voor de moeite.

In een keer van Kruger naar St .Lucia is niet te doen. Overnacht in een van de Nationale parken, HhalA National park bijvoorbeeld. Boek wel van te voren voor daar zeker niet duur. Wel moet een extra carnet (verzekering). Bij je auto hebben, omdat je de grens over gaat. Vraag dit bij je auto verhuurder. Accomodatie zal ik wel boeken voor St. Lucia,mis daar altijd druk, maar zeker de moeite waard. Wij waren daar weer vorig jaar. Je kan zelf in Isimilamgo recht en links rondrijden, zo mooi. Of naar Hluwle imfolozie park vlakbij. Leuk plekje is ook de Babybush lodge in het dorpje Hluwle.

st.,Lucia minimaal 2/3 dagen.

met googlemaps tel zeker altijd 30/45 minuten erbij de reistijd, dan heb je een beter idee.

Thanks voor de tips! Dit gaan we zeer waarschijnlijk doen. Het verhuurbedrijf weet dat we via Swaziland reizen. Weet niet of je dan iets extra’ s moet krijgen bij het huren van de auto. Na 2 dagen st. Lucia willen we in 1 stuk door naar Drakensbergen. Hoe lang zou dit ongv. rijden zijn en wat is een goede plaatst om te verblijven?

http://antbear.co.za. Is zeker een aanbeveling om te verblijven. En dat is vanuit St. Lucia ongeveer 400 km omgeveer 5 uur rijden

Zoals Annemieke zegt kun je niet in 1 dag vanuit Kruger Park naar St. Lucia. Overnachten in Swaziland kun je prima in Hlane National Park (Big 5) of in Mlilwane Nature Reserve (geen big 5 maar wel leuke activiteiten). En in Mlilwane kun je overnachten in zogenoemde ‘beehives’, bijenhutjes. Heel geinig. Ik boek ze voor onze gasten wel altijd met eigen douche en toilet, anders moet je misschien middenin de nacht nog een keer zo’n hutje uitkruipen en dat wordt dan lastig.
Website van Swaziland’s nationale parken met prima online boekingssysteem: www.biggameparks.org

Ik neem aan dat de nachten Kruger Park al geboekt zijn. Anders kun je ook daarvoor de beschikbaarheid checken (en boeken) op www.sanparks.org maar dat wordt wel heel krap dag.

Met de papieren van je autoverhuurder erbij heb je verder niets meer nodig dan 50 Zuid-Afrikaanse Rand om de auto in Swaziland te krijgen. Recu wel goed bewaren terwijl je in Swaziland bent…

Alvast heel veel plezier.
Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ja, Kruger Park is geboekt via Sanparks.

Nog een leuke tip voor een gezellig hotel st. lucia? of in de buurt van. Waar je in de avond nog gezellig een biertje kan drinken met evt. voetbal ofzo op de tv.

In het zuiden van de Drakensbergen is daar ook een dorpje waar je vanuit makkelijk de bergen in kan trekken voor een excursie / wandeling.

Alvast bedankt weer :slight_smile:

https://www.sleeping-out.co.za. Er zijn zo veel leuke plekken in en rond St. Lucia. Is populaire plek, dus snel is alles vol daar.

en voor de Drakensbergen kan ik je deze heerlijke plek aanbevelen, wij waren daar nog vorig jaar oktober.
http://antbear.co.za