Hallo
In mei willen we 3 weken naar Zuid-Afrika. Ons reisplan ligt helemaal nog niet vast, maar we dachten aan het volgende:
10/5 Johannesburg
11/5 Nelspruit of omgeving
12/5 panoramaroute naar Hoedspruit
13/5 Kruger
14/5 Kruger
15/5 Kruger
16/5 Swaziland
17/5 Saint Lucia
18/5 Saint Lucia
19/5 Drakensberge
20/5 Drakensberge
21/5 Drakensberge
22/5 Johannesburg: vlucht naar Port Elizabeth - Tsitsikamma
23/5 Tsitsikamma
24/5 Knysna
25/5 Oudtshoorn
26/5 Oudtshoorn
27/5 Franschhoek
28/5 Franschhoek
29/5 Kaapstad
30/5 Kaapstad
31/5 Kaapstad
1/6 terugvlucht
Is dit realistisch? Het stuk Oudtshoorn - Franschhoek is misschien wat lang. Suggestie voor een mooie plek om onderweg te overnachten? Alvast bedankt!
st lucia dag erbij zou ik doen en onderweg van oudshoorn in montagu overnachten is mooi daar. st lucia. drakensbergen is ook een lange rit. en ik weet natuurlijk genoeg leuke plekjes om te overnachten
Bedankt voor je vlugge repliek, Annemieke. Ik heb er een dag Saint Lucia bijgevoegd en een nachtje Montagu. Ondertussen zijn de vluchten geboekt en is het schema al wat verfijnd:
[TABLE=“width: 145”]
10/mei
Hazyview
11/mei
Hoedspruit
12/mei
Kruger
13/mei
Kruger
14/mei
Kruger
15/mei
Mlilwane
16/mei
Saint Lucia
17/mei
Saint Lucia
18/mei
Saint Lucia
19/mei
Drakensberge
20/mei
Drakensberge
21/mei
Drakensberge
22/mei
Drakensberge
23/mei
Tsitsikamma
24/mei
Tsitsikamma
25/mei
Wilderness
26/mei
Oudtshoorn
27/mei
Oudtshoorn
28/mei
Montagu
29/mei
Kaapstad
30/mei
Kaapstad
31/mei
Kaapstad
1/jun
terugvlucht
[/TABLE]
Nog een paar concrete vragen:
We denken Kruger binnen te rijden via Phalaborwa en eruit via Komatipoort. Wat zijn de beste plekken voor 3 nachten in het park?
Wat zijn de beste uitvalsbasis(sen) voor wandelingen in de Drakensberge? We reizen er langs van zuid naar noord, dus voor de eerste nacht(en) iets in het zuiden en voor de laatste iets in het noorden.
Voor 3 nachten in Kruger zou ik voor Lower Sabie kiezen, prima basis om de vele wegen rond het kamp te verkennen. Probeer een huisje aan de rivier te krijgen en je zult een geweldige tijd hebben.
Zowel Giants Castle als Royal Natal zijn schitterende parken om wandelingen te maken, in het noorden van de Drakensbergen. Maar je gaat dus vanuit het noorden van de Drakensbergen naar Tsitsikamma, ik neem aan met een vlucht vanuit Durban? In het zuiden van de Drakensbergen zou ik proberen om in de buurt van de Sani Pass te overnachten zodat je met een georganiseerde excursie de pass op kunt.
Ja, we willen een binnenvlucht nemen, maar dachten om dat vanuit Johannesburg te doen, i.p.v. terug te rijden naar Durban. Het is wel een moeilijke planning, als je na Swaziland zowel Saint Lucia als de Drakensberge wil doen. Nu maken we een rondje terug naar Johannesburg. Heeft iemand een beter voorstel om die dingen te combineren? Of laten we beter de noordelijke Drakensberge weg?
Ik denk dat beter is de Drakensbergen weg te laten en vanuit St.,Lucia naar Dirban te gaan en verder te vloegen. Boek wel al de vlucht. De binnenlandse vluchten zijn snel vol.
en neem ook wat warmere kleding mee, mei begint de herfst
We zijn er uit. Dit wordt de route:
[TABLE=“width: 225”]
11/mei
Sabie
12/mei
Hoedspruit
13/mei
Kruger
14/mei
Kruger
15/mei
Kruger
16/mei
Swaziland - Hawane
17/mei
Mkuze
18/mei
Saint Lucia
19/mei
Saint Lucia
20/mei
Drakensberge
21/mei
Drakensberge
22/mei
Durban
23/mei
Tsitsikamma
24/mei
Tsitsikamma
25/mei
Oudtshoorn
26/mei
Oudtshoorn
27/mei
Montagu of Swellendam
28/mei
Kaapstad
29/mei
Kaapstad
30/mei
Kaapstad
31/mei
Kaapstad
1/jun
vertrek
[/TABLE]
[TABLE=“width: 209”]
[/TABLE]
De rit Saint Lucia - Drakensberge is de enige echt lange rit, denk ik. Of zien jullie nog moeilijke punten?
Nog een paar vragen:
Is een internationaal rijbewijs nodig? Blijkbaar zouden verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen als je een ongeval hebt zonder. Iemand ervaring mee?
Waar kan je in de buurt van Durban veilig duiken? We zijn niet zo dol op haaien.
We willen canyoning gaan doen in de buurt van Hoedspruit. Is dat doenbaar qua temperatuur in mei? En kan je in mei eigenlijk zwemmen in een buitenzwembad, of is dat te koud?
Bedankt voor alle reacties tot nu en ook voor de volgende!
Klopt St. LUcia Drakensbergen is lang, maar ligt er aan waar precies, je kan ook in het begin (vanuit St. LUcia) in de Drakensbergen verblijven, is de trip terug naar Durban ook niet zo lang, anders weer een lange trip.
Duiken kan je beter doen boven St. LUcia in Sodwana bay,
in mei zal nog aardig kunnen zwemmen in de zwembaden. En cayoing zal ook nog wel gaan, of de winter komt eerder dan niet. Maar dit zal je dan ter plekken moeten bekijken, is van te voren niet te zeggen gewoon.
nee je kan met een EU rijbewijs gewoon een autohuren en rijden in ZA. Dus niet nodig hoor, wel heb je een creditkaart nodig om een auto te huren.