Rondreis Zuid Afrika

Hii Iedereen,

Wij (stel, begin 30) willen eind december naar Zuid Afrika, maar hebben daarvoor echt hulp nodig van de kenners.
We moeten eind december, omdat we vanwege de studie van mijn vriend gebruik moeten maken van de kerstvakantie. Wij beseffen ons dat dit een hele drukke periode is , maar hebben geen andere optie.

Wij hebben de volgende route in gedachten:
Dag 1 - aankomst Johannesburg
Dag 2 - vertrek Johannesburg - Glaskop
Dag 3 - panorama route - slapen Graskop
Dag 4 - vertrek Glaskop - Krugerpark
Hierbij hebben we echt advies nodig. Wij willen minimaal 1 nacht in het park slapen, maar zien door de bomen en prijzen het bos niet meer.
Wij zien veel private reserves waarbij alle maaltijden inbegrepen zitten en 2 game drives.
Ik vind het alleen lastig vergelijken qua kosten. Wat als we verblijven in een state park, waar moeten we dan qua kosten rekening mee houden als we een aparte game drive willen reserveren en eten. Wat ik eigenlijk zoek is wat is daadwerkelijk het kostenverschil als je alles all-in betaald of alles apart.
Natuurlijk naast het verschil van binnen/buiten kruger en dat een private reserve meer luxe bied en kwaliteit.
Ik zoek eigenlijk een verblijf, liefste in het park, minimaal 1 nacht, ik wil zelf rijden door het park maar ook met een ranger. Ik wil liever niet zelf voor avondeten hoeven te zorgen, zwembad, t lijkt me geweldig om dieren voorbij te zien komen terwijl je op het terras zit. Ik wil er best wat voor uit geven, maar ik heb geen idee wat een beetje redelijk is.
Dag 5 - krugerpark - slapen in het park of in een private game reserve
Dag 6 - krugerpark - slapen in het park of in een private game reserve
Dag 7 - vertrek Kruger - naar Swaziland - overnachten in swaziland - advies?
Dag 8 - vertrek Swaziland - St Lucia
Dag 9 - St Lucia
Dag 10 - St Lucia
Dag 11 - St Lucia
Dag 12 - st lucia - Drakensbergen
Dag 13 - Drakensbergen
Dag 14 - Drakensbergen - Durbin
Dag 15 - Durbin vliegen naar Port Elizabeth
Dag 16 - Port Elizabeth - plettenberg Bay
Dag 17 - Plettenberg Bay - Tsitsikamma National Park - bungy jumpen
Dag 18 - plettenberg Bay - Oudtshoorn
Dag 19 - Oudtshoorn - Hermamus
Dag 20 - Heramus - Franschenhoek
Dag 21 - Franschenhoek - Kaapstad
Dag 22 - Kaapstad
Dag 23 - Kaapstad
Dag 23 - Kaapstad
Dag 24 - Kaapstad - amsterdam

Ik hoor graag jullie tips en adviezen zodat we er een top reis van kunnen maken!

Bijvoorbaat bedankt voor jullie tijd!

Groetjes, willemijn

Leuk Willemijn, maar zorg dat je nu alles boekt, want in jullie periode zit echt alles vol, zeker in Kruger. KRuger Park is van de staat, daar boek je alleen de accomodatie, zit verder niets bij, dus extra ere, (zelf koken) entree park en extra ook nog een game drive met Ranger. Alleen is het dan wel super druk IN Kruger park. Zelf
f rijden kan ook, maar door de drukte kan er een limiet aan bezoekers gelden, dito in St.Lucia voor The Wetlands.

in een prive park, waar de doeren zeker langs kunnen lopen…leuk is Kurhula lodge van Kim en Sander, super plek en Kim is echt een geweldige kok ook. Hun prijs is zeker niet te duur.

Bedankt voor je snelle reactie in tips!
Jaa wij willen inderdaad ook heel snel alles boeken, maar eerst de tickets en deze willen we volgend weekend boeken (we moeten nog even wachten op data van de studie van mij vriend :S). Dan gaan we ook direct alle accommodaties vastleggen.

Kurhula hebben wij inderdaad op het oog en ziet er geweldig mooi uit!
Wat je dus eigenlijk zegt is dat het gedurende deze tijd van het jaar eigenlijk niet aan te raden is om naar Kruger te gaan en beter in de private reserves op game drive kan gaan, of interpreteer ik dit verkeerd?

Wij zagen ook de volgende lodges, waarvan Casart Game Lodge volgens mij al is volgeboekt:
Shindzela, perzulu tree house, Casart Game Lodge.

Is er een private reserve die qua dieren het meeste aan te raden is?

Verder nog andere tips of aanbevelingen?
Lijkt je onze route haalbaar?

Wij dachten er vandaag aan om wellicht vanuit Johannesburg direct door te vliegen naar Kruger.
Dit scheelt weer een dag die we ergens anders aan toe kunnen voegen en wij hebben gelezen dat we niet veel missen in het gedeelte van Johannesburg naar Graskop. Klopt dit?

Waar zou je deze extra dag dan toevoegen?

Ontzettend bedankt voor je/jullie tijd en tips!

Casart is altijd dicht met de Kerst en oud en nieuw. PEnzulu lodge is ook erg leuk. KRuger is gewoon super druk in deze periode, die prive parken zijn minder druk, omdat alleen geen dagjes mensen binnen mogen. JA met de dieren moet je altijd geluk hebben. De Prive parken zijn open voor de dieren, die lopen in en uit vanuit Kruger park.

je kan altijd door vliegen, scheelt je ongeveer 6/8 uur rijden, wij rijden het altijd en vinden de route nog steeds mooi, maar ja dat is persoonlijk. Maar vaak is er geen vlucht aansluitend en het kan zijn dat je moet overnachten in Joburg. Daar is het niet zo druk dan in de ZA zomers vakantie. Mook zijn die tickets best duur in verhouding ook.

de Kruger park game deive zijn nu niet heel goed. IN Hoedspruit weet ik een goede Safari bedrijf, die bieden goede safari’s aan.i

St Lucia is erg leuk, maar veeeeeeeel te druk in jullie periode, zou ik daarom overslaan, je kan daar over de hoofden dan lopen en alles is super vol. Niet leuk dan.

vliegen van Durban naar PE is te doen, boek nu wilmook die binnenlandse vlucht. En ga direct ook door, PE overnachten niet doen. VAn Plettenburg naar Oudshoorn en dan weer naar Hermanus is wel mijn op 7. Maar kan.

Ok top, bedankt voor de tips! Ik denk dat we dan toch voor een private reserve gaan of maximaal 1 nachtje kruger als het lukt.

We zagen toevallen een vlucht met britisch airways met tussenstop in london en Johannesburg, tussenstop 2 uur en 15 min. in london en 1 uur 45 min. in johannesburg, dan landen we om 10.20 uur in Nelspruit. Leek me wel een goede optie. gaan de opties nog even verder bekijken.

Als je mij de naam van het bedrijf in hoedspruit wilt geven, heel graag!

Echt super jammer om te horen over st lucia, dat leek ons zo’n geweldige plek en ook leuk om daar naast de mooie parken, naar het strand te gaan. Ik zou het echt heel jammer vinden om dat over te slaan… :frowning: vanaf wanneer kan je daar wel normaal naartoe?

In PA niet nog naar Addo? Ik las daar ook positieve verhalen over.
Over dat laatste stukje denken we dan nog even na. Wat zou een beter zijn?

Wederom bedankt voor je tijd en goede tips!

Hoe laat ben je dan in Joburg? Die overstap tijd is wel erg kort, want je moet door de pasport controle,mkan lang duren, dan je koffer op halen om naar Domestic te gaan, weer inchecken, security. Die tijd is veel te kort.

na 8 januari wordt het rustiger in St. St. Lucia en andere kiest plaatsen, want dan zijn de vakanties weer over namelijk.
als je van Olifanten houd moet je zeker naar Addo

Helaas heb ik voor mijn ‘eigen’ boekingen ook al ontdekt dat eind december - begin januari voor Hluhluwe en St. Lucia ontzettend druk is. Boekingen zijn heel erg vroeg dit jaar. Probeer daar een beetje omheen te boeken, of gebruik bijv. boekingssites als www.safarinow.com en www.sleeping-out.co.za waarbij je als zoekcriteria concrete data aan kunt geven. Dan krijg je alleen beschikbare lodges, hotels en guesthouses te zien. Wel net zo handig.

Bij Hoedspruit verblijven wij ook altijd graag in de luxe huizen van Raptor’s Lodge maar dat is self-catering. Je kunt in het stadje Hoedspruit echter prima uit eten gaan. Onder meer bij restaurant Hat & Creek, Sleepers, etc. Ook in Balule Game Reserve zitten veel mooie lodges waarbij je wel alle maaltijden er lekker bij hebt.

Alvast heel veel voorpret met de reis!
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hii Iedereen

bedankt voor jullie reactie en tijd!

We hebben net de tickets geboekt! We vliegen 18 december en vliegen terug op 15 januari.
We hebben dus 4 weken om een hele mooie reis door Zuid Afrika te maken.
Dit was voor ons echt de enige mogelijkheid, dus we gaan nu als een malle hotels boeken.

Wij twijfelen of het wel slim is om naar Drakensbergen te gaan vanwege het weer.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Als we Drakensbergen eruit halen, dan komen we nu op het volgende:

[TABLE=“width: 550”]

18-dec

vertrek nl

19-dec

aankomst Johannesburg om 8.15 uur - rijden graskop

20-dec

Graskop - panorama route

21-dec

Graskop - panorama route

22-dec

Graskop - private game reserve

23-dec

Private game reserve

24-dec

Private game reserve - kruger

25-dec

kruger - swaziland

26-dec

swaziland

27-dec

swaziland - st lucia

28-dec

st lucia

29-dec

st lucia

30-dec

st lucia

31-dec

st lucia

1-jan

st lucia - durbin

2-jan

durbin - port elizabeth

3-jan

port elizabeth - knysna

4-jan

knysna

5-jan

knysna - oudshoorn

6-jan

Oudshoorn - heramus

7-jan

Heramus

8-jan

Heramus - Franschenhoek

9-jan

Franschenhoek

10-jan

Franschenhoek - kaapstad

11-jan

kaapstad

12-jan

kaapstad

13-jan

kaapstad

14-jan

kaapstad

15-jan

vertrek kaapstad

[/TABLE]
[TABLE=“width: 256”]

[/TABLE]
Wij hebben nu veel dagen in St Lucia omdat het leuk lijkt om daar ook beetje naar het strand te gaan. Ik weet dat het er erg druk is, maar dat moet toch te doen zijn lijkt me. Ook wel gezellig.
Is er anders een andere kustplaats die jullie aanraden in plaats van St Lucia.
Volgens mij is ons schema wel lekker rustig, maar horen altijd graag of er nog op of aanmerkingen zijn!

Alvast bedankt.

groeten,

Willemijn

Willemijn,moet weer in de Drakensbergen is goed hoor, het is zome.r en het is daar eeg mooi. Pas op met rojden in deze periode, het is druk en in deze periode gebeuren helaas elk jaar heel veel (dodelijke) ongelukken.

en het is Durban en niet Durbin maar misschien en schrijf foutje ha ha

boek snel in St. LUcia, is daar druk. Ik zou daar toch minder lang blijven. UMslanga is ook een leuke beach, maar ja helaas ook druk. En oppassen in de zee, die trekt heel erg en strandwachten, zijn er niet. Langs de kust zijn nog meer leuke stranden.

de stranden zijn over druk in die periode, met luidruchtige, drinkende vakantiegangers, niet echt leuk, denk ik.

Beste Annemieke en de andere Zuid Afrika kenners/liefhebbers/vakantiegangers,

Bedankt voor je reactie en tijd! Het is echt heel fijn dat jullie je kennis met ons willen delen!

Wij hebben inmiddels de vluchten geboekt, alle hotels en de binnenlandse vlucht. Nu alleen nog de autohuur en we zijn er klaar voor!

We hebben toch besloten om niet naar Drakensbergen te gaan. Het zal vast een gemis zijn, maar hopelijk kunnen we er nog een keertje voor teruggaan.
We hebben er voor gekozen om toch wat meer rust in onze route te brengen ipv heen en weer naar Drakensbergen.

We hebben volgens mij wel hele leuke verblijven kunnen regelen ondanks het hoogseizoen! We verblijven wel veel langs de kust en begrijp dat het er heel erg druk zal zijn, maar we zijn nog jong en houden wel van wat leven en gekkigheid.
We willen ook zeker gaan bungeejumpen en duiken met haaien!
We verblijven ook in een hostel bij Jeffreys Bay met wellicht de mogelijkheid om daar te gaan surfen.

Mochten er verder nog tips zijn voor geheime plekjes, unieke tips of iets, dan hoor ik natuurlijk heel graag.

Ons reisschema ziet nu als volgt uit

Dag 1 - vertrek NL
Dag 2 - Aankomst Johannesburg om 8.15 uur - doorrijden naar Graskop. Kunnen beide rijden (Daan’s Place)
Dag 3 - verblijf Graskop - Panorama Route
Dag 4 - verblijf Graskop - Panorama Route
Dag 5 - vertrek Graskop - Private game reserve (KwaMbili Kame Lodge) - ook nog optie voor Phelwana Game Lodge, maar volgens mij is het park van KwaMbili veel beter qua wildlife)
Dag 6 - Private game reserve (KwaMbili Kame Lodge)
dag 7 - vertrek KwaMbili - via Orpen gate richting Lower sabie - bungalow geboekt
Dag 8 - vertrek Lower Sabie - Crocodile Bridge Safari Lodge
Dag 9 - vertrek Crocodile Bridge - Swaziland (Mlilwane Wildlife Sanctuary )
Dag 10 - Mlilwane Wildlife Sanctuary
Dag 11 - Swaziland - St Lucia (Airbnb - privé boomhut met zwembad)
dag 12 St Lucia
dag 13 St Lucia
Dag 14 St Lucia
Dag 15 St lucia - Dolhin Coast - Airbnb
Dag 16 Vlucht om 9.50 uur naar Port Elizabeth - Jeffreys Bay (Island Vive Jeffreys Bay)
Dag 17 Jeffreys Bay
Dag 18 Jeffreys Bay - Plettenberg (Nothando Backpackers Lodge)
Dag 19 Plettenberg
Dag 20 Plettenberg - Heidelberg (Skeiding Guest Farm)
Dag 21 Heidelberg - Gansbaai (Gansbaai Town Lodge)
Dag 22 Gansbaai - Stellenbosch (Bonne Esperance Guest House)
Dag 23 Stellenbosch
Dag 24 Stellenbosch - Kaapstad (Sea Mount)
Dag 25 Kaapstad
Dag 26 Kaapstad
Dag 27 Kaapstad
Dag 28 Kaapstad
Dag 29 Kaapstad - NL
Dag 30 Aankomst NL

Ik hoop dat wij goede keuzes hebben gemaakt en zie graag nog eventuele tips of aanbevelingen tegemoet!

Wederom bedankt!

Groeten,

Willemijn

KwaMbilli ken ik en wa niet onder indruk,mik hoop dat ze een andere ranger nu hebben. Waat het kamp zit, daar was heel weinig wild. Wij moesten eerst naar een ander gedeelte rijden voor een uur om geweldig veel wild te gaan zien.