rondrit Johannesburg

Dag iedereen,

Met even wat opzoekingswerk op het internet en op dit forum kwam ik op ongeveer onderstaande reis.
Zijn er mooie plaatsen die ik vergeet. De reis kan nog 2 dagen langer gemaakt worden dus er kan nog wat bij.
Lijkt het voor de rest haalbaar?

Dag 1: België - Johannesburg
Dag 2: Johannesburg - Graskop
Dag 3: Graskop - Panorama Route
Dag 4: Kruger park
Dag 5: Kruger park
Dag 6: Kruger park - Maputo
Dag 7: Maputo – St Lucia
Dag 8: St Lucia
Dag 9: St Lucia- Cape vital
Dag 10: St Lucia- Drakensberg
Dag 11: Drakensberg
Dag 12: Drakensberg- Durban met terugvlucht naar Johannesburg

Dag 6 mapjto. Wil je voor 2 dagen naar Mozamnique? Oei, is wel kort, gezien de afstand. Je moet dan een 4x4 hebben. En pas,op onderweg houden ze veel staande om geld te vragen, politie etc. Ook " even" de grens over is net ook niet. Duurt lang. En je jeb extra verzekering nodig voor je auto. Dus denk hier goed over na. Ik zou het niet doen. Te veel rijden en kost teveel tijd.

verder ziet het er goed uit. In welke periode willen jullie gaan?

Hallo

Helemaal eens met bovenstaande, skip Maputo, maar vergeet op de panoramaroute
de Bourke’s Luck Potholes niet !

veel planplezier

Bedankt! Hier was ik helemaal niet van op de hoogte.

Dan best rijden door Swaziland naar St Lucia? Wat kunnen jullie ons daar aanraden?

Amber

Hoi Amber.

Vanuit het Kruger naar St. Lucia via Swaziland is prima te doen. Al met al zal je zo’n zes uurtjes onderweg zijn. Een overnachting in Hlane Game Reserve (Big 5) of Mlilwane Game Reserve kan ook, beide reservaten liggen ongeveer halverwege de route in Swaziland. Boeken kan via www.biggameparks.org

Groetjes Remco.

Skip Maputo. Naast de 4x4 en het zand en het ‘gedoe’ kost een visum je ook nog eens € 62 per persoon. En waarom de stad Maputo?

Ik zou er dan ook zeker voor kiezen om Swaziland te doen ipv Mozambique. Visum gratis bij de grens, geen 4x4 nodig en heerlijk relaxte omgeving.
Overnachten bijv. in Mlilwane Nature Reserve waar je lekker kunt wandelen, paardrijden, mountainbiken etc.

Groetjes en alvast heel veel voorpret gewenst,
Natascha Snelder | **ZaZoe Xperience **

Inderdaad Swazieland doen, is daar zo mooi en dan doorrijden NAR St. Lucia. Leuke b&b is Mbuva Falls.

suc6

Hallo

En mocht je toevallig via Badplaas rijden en bij Oshoek de grens naar Swaziland over gaan
bezoek dan ook de Ngwenya glasblaas fabriek net over de grens daar, zeker de moeite waard!
Maar een nog mooiere route is via Barberton en dan via st Jozefsdal de grens over naar Swaziland!

veel planplezier