Afstand St Lucia - Kruger (skukuza)

Hey iedereen,

Op 24 maart vertrekken wij voor vier weken naar Zuid Afrika. Wij vertrekken in Kaapstad en eindigen in Johannesburg. Op zeker moment verblijven we in St Lucia en van daaruit rijden we met de auto naar Kruger (skukuza). Weet iemand hoeveel tijd ik moet voorzien om zonder stresstoestanden in Skukuza te geraken? Rijden we dan best door Swaziland of niet? Is visum verplicht indien we door Swaziland zouden rijden?

Gino

Is erg mooi land Swaziland om er gewoon even te zijn, Ik zou er een overnachting in plannen, maar je kan het in een dag rijden, wel vroeg weggaan. Nee, je hoeft geen visum voor Swaziland, wel een extra papiertje ivm met de verzekering van je huurauto, vraag dit aan de verhuurder. Anders kom je Swaziland niet en/of uit. Aan de grens moet je ook Road tax betalen het bedrag van ZAR 50,0., In Swaziland kan je gewoon met Randen betalen of met je creditcard.

In Swaziland zijn de wegen zeer, zeer goed, maar veel binnenwegen, dus kost meer tijd. Maar je bent op vakantie, dus…

groet uit Kyalami:vak01:

Wij hebben in oktober 2009 een trip van 3 weken gemaakt van J’burg naar Kaapstad en hebben de het stuk van Hoedspruit naar St Lucia in een dag gereden 650 km ( niet door Swasiland ). Ik vond de afstand te groot voor een dag, met name door de wegopbrekeingen van de N2. Ik zou adviseren om een stop in Swasiland te maken, veel relaxter en je krijgt dan ook weer een indruk hoe Swasiland is.
groeten Jacques