Tips KwaZulu-Natal regio en advies

Dag allemaal,

In oktober gaan mijn vriend en ik op vakantie naar Zuid Afrika, we regelen alles zelf en de route die we willen afleggen wordt steeds duidelijker, mede door alle tips en adviezen hier op het forum! Het beginstuk van onze reis t/m Krugerpark is uitgestippeld en de overnachtingen in Kruger zijn geboekt. Vanuit Lower Sabie willen we richting Hluhluwe of St. Lucia rijden, we willen dan een nachtje in Swaziland overnachten omdat het te lang is om dit in 1 dag te rijden.
We weten nog niet precies wat we allemaal willen zien/doen in KwaZulu-Natal regio. We willen ongeveer 3 dagen besteden in de omgeving Hluhluwe/Isamangaliso wetland park/st. Lucia maar moeten hierin wel keuzes maken dus ik zou graag willen weten wat hier de echte aanraders zijn qua excursies en verblijf. We zijn dan natuurlijk al in Kruger geweest, dus ik weet niet of sommige excursies dan juist tegen vallen. Ook zouden we graag een relaxdagje strand willen doen. Wat is daarvoor de beste plek? Hebben jullie nog andere tips in deze regio wat je eigenlijk niet mag missen?
Na deze 3 dagen willen we doorrijden richting de Drakensbergen (de plaats Underberg), is dit te doen om in 1 dag te rijden? Of is het dan handig om ergens op de route daarheen te overnachten, bijvoorbeeld in Pietermaritzburg? Na Drakensbergen gaan we richting het vliegveld in Durban (reistijd?) om daar het vliegtuig te pakken naar Kaapstad.

Alvast bedankt voor al jullie adviezen/tips!

Groetjes,

Mirjam

3 Dagen is zo ontzettend kort voor Hluhluwe + St Lucia vnid ik.
Daarnaast is het wel te doen om in 1 dag door te rijden van Lower Sabie naar St Lucia denk ik, maar een overnachting in Mlilwane is zeker geen straf :wink:

Bij St Lucia kan je gewoon aan het strand zitten of je kan naar Cape Vidal gaan in het Isimangaliso wetland park. Wat ik zou doen is dus 1 dagje Isimangaliso, 1 dagje Hluhluwe-Imfolozi en dan een dag waarbij je een croc + hippo tour en wat andere dingen doet/gewoon ontspant.

Richting underberg kan wel in 1 dag. Reistijd van Underberg naar Durban weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Je kan in een dag rijden st.lucia. Underberg is ongeveer 5 uur rijden, terug naar Durban is weer 3,5 uur. Dus makkelijk te doen.

Hallo

Vergeet ook niet om bij het auto verhuurbedrijf door te geven
dat jullie door Swaziland gaan, word zelden naar gevraagd
maar kan toch een hoop ellende schelen!

Veel planplezier

Klopt je hebt een extra verzekerings carnet nodig voor de auto, als je naar het buitenland reist met een huurauto vanuit ZA. Dus nodig voor Mozambique, Swaziland, Lesotho, Botswana, ZIM en Namibiƫ.