Tips gevraagd dagen over 3 weken Zuid Afrika

Hallo allemaal,

Wij zijn ook volop bezig met onze planning voor 3 weken Zuid-Afrika.
Nemen jullie eens een kijkje?
Wie kan er iets aanraden voor ons nachtje Swaziland? Wij hebben momenteel nog 2 dagen over. Wie heeft er een paar tips?
Oudshoorn interesseert ons niet zo en we hebben al op veel plaatsen walvissen gezien.
Kaapstad zijn we ook al eens geweest dus we denken dat 2 dagen daar voldoende voor is.

21-aug monday Johannesburg
22-aug tuesday Graskop/Sabie
23-aug wednesday Panoramaroute
24-aug thursday Kruger
25-aug friday Kruger
26-aug saturday Swaziland
27-aug sunday Hluluwe
28-aug monday Hluluwe
29-aug tuesday St. Lucia
30-aug wednesday St. Lucia
31-aug thursday Umhlanga
01-sep friday Flight DUR-PLZ
02-sep saturday Port Elizabeth-Knysna
03-sep sunday Knysna
04-sep monday Fransschoek/Stellenbosch
05-sep tuesday Fransschoek/Stellenbosch
06-sep wednesday
07-sep thursday
08-sep friday Cape Town
09-sep saturday Cape Town

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes,

Oudshoorn omgeving heeft een super mooie natuur. je hoeft er echt niet heen te gaan alleen boor voor die grote vogels.
umslanga zou ik overslaan. en de reis afstand naar Stellenbosch is erg lang. houd daar rekening mee op

nog een tussenstop nemen

Hallo

Nou, ik zou in ieder geval de reis in omgekeerde volgorde gedaan hebben,
vanwege het weer, jullie reizen nu naar het koudere weer toe!

En houdt er ernstig rekening mee dat het heel veel reizen is, effectief
zijn jullie daar minus de vaste reisdagen maar 16 dagen!

Misschien was het slimmer geweest om in dit jaargetijde alleen het
noord-oosten te doen en later in onze winter een keer het zuiden!

Veel planplezier

zeker weten reizen van de Kaap naar het Noorden. wij hebben geen regen in de winter en het is overdag warmer ook. suc6
groet annemieke
southafricaersonaltravel.webs.com

Persoonlijk zou ik in deze tijd van het jaar ook alleen voor het noord-oosten hebben gekozen vanwege het weer en omdat de reis relatief kort is maar als je het toch doet lijkt de volgorde me juist wel goed. In augustus zit je nog meer tegen de winter aan in de Kaap dan in september dus kan je normaal gesproken beter in september in de Kaap zijn dan in augustus toch?!

Voor het nachtje Swaziland zou ik kiezen voor Hlane Royal National Park, dan pak je de kortste weg door Swaziland.

Succes!!

Gr. Michel

Voor Swaziland vind ik persoonlijk Mlilwane altijd grappig. Is juist eens een keer géén Big 5 park maar wel een pracht natuurpark. En doordat er geen grote, gevaarlijke dieren lopen, mag je er ook mountain biken, wandelen, birding met een gids of paardrijden met begeleiding. En je kunt er bijvoorbeeld overnachten in traditionele ‘bijenhutjes’. Hele leuke 2-persoons kamers in de vorm van een rieten bijenhut. Ik kies dan wel altijd een ‘bee hive’ met eigen douche en toilet. Wel net zo handig!

Alvast heel veel plezier met de planning van jullie reis.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Helemaal met je eens Natascha, Mlilwane is inderdaad ook erg leuk maar het is wel 2 uur extra reizen ten opzichte van Hlane (gerekend vanaf Lower Sabie tenminste) en omdat de topicstartster al heel wat uurtjes in de auto doorbrengt in een relatief korte periode leek mij Hlane geschikter. Ik achtte Mlilwane dan meer geschikt voor 2 nachtjes om de vele mogelijkheden te ontdekken, vandaar mijn advies. :slight_smile:

Gr. Michel

Hallo,

Bedankt allemaal voor de tips. Mijn man wilde absoluut met een A380 vliegen en die toestellen vliegen blijkbaar alleen op Johannesburg vandaar dat we daar op vliegen. We wilden natuurlijk ook de wildparken zien en houden ook wel van een lekker wijntje.
@annemieke:umsalanga werd ons door mensen uit wilderness aangeraden omdat het leuker zou zijn dan Durban en dichter bij de luchthaven.
Wat zou je aanraden als tussenstop tussen knysna en stellenbosch?

Voor Swaziland en ik dan eerder het advies van Michel te volgen en de kortste weg te nemen.

Groetjes

st lucia is maar 2 uur rijden van Durban vliegveld het vliegveld ligt ten Noorden van Durban. umslanga ligt ten zuiden weer. swellendam is een mooie tussen stop. want in 1 keer doorrijden is zeker ruim 6 uur in de auto zitten

@Sylvia_169 Umhlanga ligt ten noorden van Durban en vlak bij de luchthaven. Het is moeilijk te vergelijken met Durban zelf. Het is meer een vakantieoord, met strand en zee (behoorlijk veel plaatsen waar je kan zwemmen). Wel leuk voor 1 dag om eens uit te rusten, maar niet echt bezienswaardigheden. Wel veel goede eetgelegenheden en leuke terrasjes.

Die extra dagen zou je ook in Kaapstad zelf kunnen gebruiken. 1 dag Swellendam zoals Annemieke aanraadt en 1 dag om de Cape Peninsula te rijden.

Verder vind ik persoonlijk Mlilwane ook leuker dan Hlane, vooral als je net van het Krugerpark komt. Hlane is veel kleiner, wel heel leuk, maar opnieuw een game drive. In Mlilwane kan je leuke wandelingen maken tussen de dieren of paardrijden. Het is dan weer net iets anders dan Hlane. Of je zou een lokaal dorpje kunnen bezoeken vanuit Mlilwane (te organiseren in het park zelf). Het is ook niet zoveel om, het ligt er voornamelijk aan waar jullie het Kruger park verlaten. Als je inderdaad eruit rijdt in Komatiepoort, dan is Hlane veel dichter. Indien je via Malelane het park verlaat kan je makkelijk via Mlilwane rijden.

Als je in Hlane verblijft en je vindt self-catering prima, boek dan het subcamp! 14 km door de bush vanaf het maincamp, maar heerlijk rustig! Zes huisjes in de middle if nowhere [emoji33]
Wel zorgen dat je eten bij je hebt.

Ik vind het altijd zo’n zonde als mensen de Oostkaap overslaan. Een van de meest authentieke provincies van Zuid-Afrika waar je je nog echt in Afrika voelt. Je hebt er prachtige verlaten stranden, op veel plaatsen Ben je de enige blanke, het binnenland met de Bergen, het contact met de lokale bevolking. Het zal je niet teleurstellen. En ook in de Oostkaap is er weinig regen in de winter en zijn de temperaturen aangenaam overdag. Savonds koelt het wel erg af.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app

sorry Umhalanga ligt ook ten noorden van Durbs. maar St Lucia ligt qua rijtijd toch beter.

Bedankt voor de tips allemaal
Wij hebben een vroege vlucht vanuit Durban vandaar dat nachtje Umhalanga.
Wij denken erover om rond Swaziland te rijden op weg naar Hlluwe. Is dit te doen? Zijn daar nog leuke dingen te doen of te zien of is Swaziland een must?

groetjes

Kan allebei, alleen niet vergeten bij de autoverhuurder te melden
als je door Swaziland wilt gaan om problemen te voorkomen!

succes