Hallo allemaal,
In juli reizen wij in ongeveer vier weken van Johannesburg naar Kaapstad. Inmiddels heb we al veel informatie van dit forum af gehaald en zijn we al een heel eind met onze planning. Het eerste gedeelte van de reis hebben wel al geboekt ( t/m Sabi Sand). Maar dan begint toch de onzekerheid een beetje op te spelen. Zouden jullie ons willen helpen?
Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: aankomst Johannesburg
Dag 2: Johannesburg
Dag 3: Johannesburg – Graskop
Dag 4: graskop – panoramaroute- Hoedspruit
Dag 5: Hoedspruit – Krugerpark, Olifants
Dag 6: Olifants – Sukuza
Dag 7: Sukuza – Sabi Sand ( Umkumbe lodge)
Dag 8: Sabi Sand – Swaziland
Dag 9: Swaziland – Hlulhuwe
Dag 10: Hlulhuwe – St Lucia
Dag 11: St Lucia
Dag 12: St Lucia
Dag 13: St Lucia – Durban – Umtata
Dag 14: Umtata – Port Elisabeth – Addo NP
Dag 15: Addo NP
Dag 16: Addo NP – Plettenberg Bay
Dag 17: Plettenberg Bay – Oudtshoorn
Dag 17: Oudtshoorn – Hermanus
Dag 19: Hermanus
Dag 20: Hermanus – Stellenbosch
Dag 21: Stellenbosch wijnroute
Dag 22: Stellenborsch – Kaapstad
Dag 23: Kaapstad
Dag 24 Kaapstad
Dag 25: Kaapstad
Dag 26: Kaapstad, vertrek naar Nederland 21 uur.
- Wat vinden jullie van deze planning?
- We twijfelen of we het stuk tussen Durban en St Lucia kunnen rijden of toch beter het vliegtuig kunnen nemen?
- We hebben aan het eind 5 dagen Kaapstad staan, dit lijkt onze wat veel. Is het de moeite waard om 2 nachten in Swaziland te blijven? Of langer op een andere plek?
- Hoe lang is de afstand tussen Sabi Sand en Swaziland? We willen ’s ochtends nog een bush walk maken, komen we dan op tijd aan in Swaziland? ( Hlane NP???)
- Wat is een goede wijk of een goede accommodatie in Kaapstad?
- Hebben jullie nog tips of hebben we nog iets gemist?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Niek & Ester
Als ik zou vliegen dan tussen Durban en Port Elisabeth,maar ik zou een dag in Durban verbijven. In Umtata is een museum van Nelson Madella en verder erg crimineel. Van St Lucia naar Durban is ong. 225km makkelijk met de auto te doen. Twee slaap plaatsen, een in Hluhluwe Wide beest eco lodge en een in Houtbay 20 min van hartje Kaapstad, Harbour Masters. Voor de bush walk ben je te laat, de dag van tevoren moet je op de plaats van bestemming zijn. Het ziet er anders goed uit.
Geniet die reis Jan
We bedoelen uiteraard vliegen tussen Durban en Port Elisabeth (ipv St. Lucia).
- Persoonlijk vind ik de Wild Coast één van de mooiste stukken van Zuid Afrika, maar het is dus maar net waar de voorkeur naar uit gaat.
- Vijf dagen in Kaapstad is absoluut niet te veel.
- Op deze site staat een overzicht van handgeselelecteerde accommodaties in Kaapstad (www.capetownrocks.nl/vakantieaccommodatie.php). Het is mogelijk direct contact op te nemen met de eigenaar van de accommodatie zodat je in ieder geval verzekerd bent van de laagste prijs.
Er is een grote varieteit in wijken in Kaapstad en omgeving. Waar ben je naar op zoek, waar hou je van?
Vriendelijke groet,
M. Bleumink
Hoi Niek en Ester,
Mooie reis.
Als ik jullie was zou ik vliegen tussen DBN en PE. De afstand is lang en 26 dagen voor de reis die je nu hebt is niet heel lang. Tijd verliezen met reizen tussen DBN en PE zou ik niet doen.
Van Sabi naar Swaziland ben je 1 dag aan het reizen. Je bent kort in Swaziland. Misschien moet je overwegen of je daar wat langer wil zijn. Erg leuk in Swaziland is de glasfabriek, Swazi candles, lokale markten. Swaziland is heel anders dan RSA. De mensen zijn er vriendelijker dan in RSA vind ik en het is erg mooi groen. Het is meer het echte Afrika. Ook is er een openluchtmuseum dat wel aardig is.
PE ben je zo klaar, daar is weinig aan vind ik. Leuke accommodatie vond ik in Stellenbosch op een wijngoed www.eikendal.com en in Oudtshoorn waren we in een tented camp aan een meer met nijlpaarden, www.buffelsdrift.com.
Waar je wil blijven in CPT ligt aan wat je graag doet en hoe je de avonden graag doorbrengt. Als je graag 's avonds nog de stad in gaat (Waterfront ofzo) is accommodatie daar in de buurt handig.
Succes.
Groet
GJ
1 like
Bedankt voor al jullie tips! We blijven 1 nacht langer in Swaziland. De twijfel om te vliegen of te rijden tussen Durban en PE is er nog steeds. Stel dat we wel zouden rijden, wat is dan een goede route en overnachtingsplekken? Stel dat we zouden vliegen, waar kan je goedkope tickets vinden?
Ook andere tips zijn welkom. Alvast bedankt.
Van Durban langs de kust naar Port Shepstone daar overnachten en dan de volgende dag over de N2 naar East Londen of King William’s Town. De afstanden zijn 350 of 400 km en over zeer goede wegen. Dan is er de mogelijkheid om ook een bezoek te brengen aan Grahamstown of meteen naar Addo Elephant N.P. door te rijden. Dit heb ik al meerdere keren gedaan.
Geniet die reis Jan
1 like
hallo in Durban werd ik niet echt vrolijk ik zou de volgende keer het overslaan
voor de rest geweldig heel veel plezier
Durban - PE wordt vaak gedaan middels een binnenlandse vlucht. Je zou buiten Durban kunnen overnachten, kijk eens op www.wheretostay.co.za voor overnachtingen in dat gebied. Een uurtje ten noord-oosten van Durban bijvoorbeeld.
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
1 like
Van St. Lucia naar Durban is ongeveer 2 uur rijden, neem daar dan het vliegtuig naar Port ELizabeth of zelf naar Kaapstad. Erg makkelijk. Het vliegveld van Durban logt op je route van St. Lucia en je komt dan zeker niet in de stad zelf.
1 like