Eind augustus vertrekken wij naar Z-A. We hebben onze reis als volgt opgesteld. Hebben jullie tips/opmerkingen? We zien het graag tegemoet.
Dag 1 vertrek Amsterdam – aankomst Johannesburg
Dag 2 vanuit Johannesburg rijden richting Hoedspruit (privépark)
Dag 3 Privé Park Hoedspruit
Dag 4 Privé Park Hoedspruit
Dag 5 Blyde Rivir Canyon / Hazy View – einde dag richting zuidkant Kruger (Skuzuza)
Dag 6 Kruger Park Skukuza
Dag 7 Kruger Park Skukuza – rijden richting Swaziland
Dag 8 Swaziland – einde van de dag aankomst in Durban
Dag 9 Vlucht Durban -> Port Elizabeth / middag rijden richting Addo Elephants
Dag 10 Addo Elephants halve dag / middag rijden naar Knysna
Dag 11 Knysna – middag rijden richtin Mossel Bay
Dag 12 Mosselbay – middag naar Swellendam
Dag 13 Swellendam – Gansbaai
Dag 14 Van Gansbaai – rijden via Hermanus – richting Stellenbosch
Dag 15 Stellenbosch in de ochtend – middag vertrek naar Kaapstad
Dag 16 Kaapstad dag 1
Dag 17 Kaapstad dag 2
Dag 18 Kaapstad dag 3
Dag 19 Kaapstad dag 4 – einde van de dag (23uur) terugvlucht naar Amsterdam
Dag 20 ochtend aankomst Amsterdam
Volgens mij zitten er wat ambitieuze afstanden tussen, met name Swaziland/ Durban heb ik mijn vraagtekens bij. Als jullie een dag minder in Kaapstad doorbrengen, dan heb je iets meer lucht in je programma en hoef je iets minder te haasten.
Ik ga in december en zit zelf ook elke dag te bedenken over de routes etc haalbaar zijn, en je wilt zo veel mogelijk zien, dus heel herkenbaar.
Klopt Swaziland naar Durban is niet in 1 dag te doen. Stop even om Imfoloziepark aan te doen etc. Ga dan overnachten bij Wendy. Erg gezellig en goed eten en drinken. www.wendybnb.co.za
vanuit de auto zie je toch ook dingen… je kunt stoppen waar je wilt…
praktisch gezien is het goed mogelijk… maar als je nog ergens de tijd voor wilt nemen is het wel krap
Waarom twee dagen in een prive park in Hoedspruit als je daarna al naar Kruger gaat?? Swaziland zou ik zeker 1 a 2 dagen blijven, dat is gewoon een hoogtepuntje. Ik zou niet al die plekjes in de buurt van Cape Town, gewoon 1 of 2 en dan doe je het iets rustiger aan en ga je naar St Lucia en Hluluwe ofzo.
Thnx voor jullie reacties op onze reis.
We zijn gisteren terug gekomen en het was echt fantastisch!!
De afstand Swaziland Durban hebben we beperkt door een een extra tussenstop.