help1 heb ik genoeg tijd? Van Joburg naar Capetown

Ik ben bezig mijn reis naar Zuid Afrika te plannen en heb verschillende dingen op mijn lijstje staan. Helaas kan ik echt niet langer dan 3 weken weg en vraag me af of ik genoeg tijd zal hebben. Heb een planning gemaakt en hoop dat t gaat lukken. Iemand ervaringen?

Dag 1: Aankomst Joburg, verblijf bij vrienden
Dag 2: Joburg, bezoek vrienden
Dag 3: Richting game park
Dag 4: Gamepark
Dag 5: Krugerpark
Dag 6: Naar Durban
Dag 7: Drakensberg, paardrijden
Dag 8: Vertrek richting Capetown
Dag 9:
Dag 10:
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15:
Dag 16:Aankomst Capetown
Dag 17:Stranddag/Capetown
Dag 18:Table Mountain, Simon’s Town etc.
Dag 19:False Bay, Duiken met witte haaien en op walvissen/dolfijnen cruise
Dag 20: Terug vliegen naar Joburg
Dag 21: Terug vliegen naar huis

Ik heb dus al met al zo’n 8 a 9 dagen gepland om met de Bazbus van Durban naar Kaapstad te reizen. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk zien, met name Port Elizabeth en de Garden Route.

Heb ik zo genoeg tijd om fatsoenlijk van mijn reis tussen Durban en Kaapstad te genieten, of is 8 dagen echt niet genoeg en zal ik vreselijk moeten haasten?

Alle tips zijn welkom!

waarom vlieg je niet vanaf Capetown terug naar huis

Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik zal het eens uitzoeken, maar was in de veronderstelling dat ik dan gelijk veel meer kwijt zou zijn aan een vlucht.

Waarschijnlijk wel.

8 Dagen van Durban naar Kaapstad is goed te doen hoor.

Voor zover ik mij kan herinneren is er (bijna) geen verschil tussen een vlucht BRU-JNB/JNB-BRU of BRU-JNB/CPT-BRU. Logisch dat men die vluchten dan uiteraard tegelijkertijd boeken en bij dezelfde vliegtuigmaatschappij. Heb zopas nog een simulatie gedaan die uitkwam op 10 Euro meer als men naar Johannesburg vliegt en van Kaapstad terugvliegt, dan wanneer men enkel via Jo’burg vliegt. Hetzelfde zal hopelijk ook voor Amsterdam gelden.

Nee is niet het geval.
(met KLM dan)

wanneer wil je naar ZA want dat is ook belangrijk voor je ticket prijs.