Ik ben Tessa, 25 jaar en ik hou van reizen!
In het verleden deed ik al een paar verdere reizen in de usa , Bali en Mexico.
September wil ik met mijn vriend in 2,5 weken van Johannesburg naar Kaapstad reizen.
Ik vind de voorpret van het plannen steeds superleuk en dit forum heeft me al een aantal keren geholpen om een reis uit te stippelen, en bij vragen die ik had. Dus dankjewel
Hoi Tessa,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk reizen door Zuid Afrika,als je alles wilt zien tussen Johannesburg en Kaapstad heb je meer nodig dan die 2,5 weken.
Het is niet de rechtstreekse afstand die 't 'm doet, maar alles wat je er tussen in wilt doen. Als je de Panoramaroute neemt, Krugerpark bezoekt en vervolgens zuidwaarts afzakt om ofwel via de Wilde Kust ofwel door Vrijstaat naar de Kaap te rijden, ben je zo’n 4500 tot 6000 km verder - afhankelijk van de uitstapjes die je links en rechts maak ofwel een middagje met een boek langs het zwembad wilt zitten. Meestal maken die uitstapjes je reis interessant en zul je eerder met meer dan met minder kilometers moeten rekening houden.
Ben je op zoek naar meer info,dan kan je altijd een berichtje posten op het Zuid-Afrika Forum
Succ6 nog met de voorpret,Tessa !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
We hebben helaas maar 19 dagen de tijd maar nemen een vlucht tussen Durban en Port Elizabeth. Ik heb inderdaad al ontdekt dat we niet alles zullen kunnen doen. Kort ziet de planning er als volgt uit: J’burg 2n - Hazyview 3n - Swaziland 1n - Hluhluwe 2n - Durban 2n - Port Elizabeth 2n - Knysna 2n - Swellendam 1n - Kaapstad 3n.