4 of 6 weken?

Hallo allemaal,

ik wil volgend jaar graag naar Zuid Afrika maar heb geen idee hoeveel tijd ik nodig heb om alles te bekijken. Mijn plannen zijn om vanaf Kaapstad via de kust naar Johannesburg te gaan. Mijn eigen idee is in ieder geval 4 weken te gaan maar is dit genoeg? Kan maximaal 6 weken vrij krijgen dus wie kan mij helpen?

groetjes Afke

4 Weken voor de rit van Kaapstand naar Johannesburg is ruim voldoende om de highlights op je gemak te bekijken. Als geld en tijd echter geen issue is, ga dan voor de 6 weken en pak ook bijvoorbeeld een stuk Mozambique mee voor een gedeelte strandvakantie. Eventueel kun je je dan ook nog een uitstapje naar Zimbabwe/Zambia veroorloven voor de Victoria Falls, om maar wat te noemen.

Ga voor 6 weken je reist veel meer ontspannen en je kan van de route afwijken. Zelf ga ik altijd 6 tot 8weken. Maak reserveringen voor de parken en de rest op de bonnefooi, dat wil zeggen om 5 uur op het overnachtings adres gearriveerd zijn. Je bent eenmaal in Z.A. neem het er van want de regenboog natie heeft zoveel te bieden aan cultuur, historie, natuur na iedere bocht een ander panorama. Reis gezelschappen hebben de tijd niet om uitgebreid ergens bij stil te staan het programa moet af en die druk heb je niet.
Geniet die reis Jan

Bedankt voor jullie reacties! zal dan toch zeker voor de 6 weken gaan :slight_smile: :wereld: en zoveel mogelijk gaan bekijken!

groetjes afke

Hoi Afke,

Wanneer je de keuze en tijd hebt zou ik altijd 6 weken gaan :). Je kunt dan erg op je gemak reizen en langer op 1 plaats doorbrengen. In principe kun je dezelfde route volgen die je zou doen wanneer je 4 weken zou gaan?

Kaapstad-Garden route.
PE - Durban (vlucht).
Hluwehluwe-Umfolozi.
St. Lucia.
Zuidelijke gedeelte Kruger park.
Hoedspruit.
Blyde River Canyon.
Graskop.

Dit is een groffe planning, waarbij je gemiddeld 3-6 dagen (muv Graskop en Blyde river canyon) kunt spenderen.

Veel succes met je planning, wanneer wil je gaan?

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Wil graag volgend jaar september gaan, en zoals mijn planning er nu uitziet is vliegen op Kaapstad, en terug vanaf Johannesburg.

En met de Bazbus reizen. Dingen die ik in ieder geval wil bekijken zijn cape peninsula, de Cederbergen, Valley of desolation, Wild coast, en de Drakensbergen, en natuurlijk 1 wildpark of misschien meerdere?

Ben nog druk bezig met uitzoeken dus kan allemaal zo weer veranderen :slight_smile:

groetjes Afke

Hallo Afke. Om nog even terug te komen op je reis , als alternatief in plaats van de vlucht P.E. - Durban,ik heb van toen der tijd van Port Elizabeth , Addo ,Grahamstown, King Williams Town, Suttersheim, Queensstown, over de R392,R393, grens overgang Telle bridge door Lesotho. Mafeteng , Maseru, Butha-Buthe hebben we aangedaan, het is een groot met Zuid Afrika om via Caledonspoort terug te keren naar Z.A. Via de Golden Gate Higlands NP en Bergville weer naar de Drakensberg te gaan om daar na langs Howick, Durban weer op de toeristische route te komen.
Geniet die reis Jan

Hallo Jan,

dankjewel ik zal nog eens even gaan puzzelen, het is alleen zo dat er zoveel mooie dingen zijn en ik in 6 weken nooit alles kan zien en dat ik niet zelf met een auto ga rondreizen maar met een bus.

En weet niet welke routes ik daar allemaal kan kiezen, kan als optie altijd nog een auto huren…

groetjes Afke