Vakantie Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen deze zomer voor 4 weken naar Zuid-Afrika, we zijn nu een beetje aan het uitzoeken wat het handigste is. Ik zie dat veel mensen naar Johannesburg vliegen en vervolgens naar Kaapstad rijden om vanaf daar terug te vliegen. Is het ook de moeite om retour te vliegen naar Kaapstad en vanuit Kaapstad rond te rijden, of is dat zonde? Alvast bedankt voor jullie tips :slight_smile:

Hoi wendy, Dat is een persoonlijke keuze. Wij gaan in november 4 weken en vinden het lekker om te eindigen in kaapstad om daar nog even te relaxen. We hebben wel gekozen voor een binnenlandse vlucht, helaas moeten we daarvoor wel de drakensbergen overslaan…tja je zult keuzes moeten maken.

Ligt er maar net aan wat je wilt gaan zien en doen. Noorden van Zuid-Afrika is meer gericht op natuur en wilde dieren. Het zuiden meer op zee, kust, wijngebieden, steden etc. Maakt nogal verschil waar je vakantie wilt vieren.
Veel mensen zoeken een mix en vliegen daarom bijv. op Johannesburg en terug vanaf Kaapstad of andersom. Hou dan ook rekening met het klimaat. Zitten nogal grote verschillen in het land.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Klopt,min de winter is het koid en (hopelijk) veel regen in de Kaap, (Kaapstad) , dus begin daar je reis en eindig dan in net Noorden, maar het zonnig en warm is. Wel kouder als de zon weg is. Dus zeker wel trui, fleece Jack mee!

Hoi Wendy,

In welke tijdspanne gaan jullie precies? Houd in elk geval rekening met de wintervakantie in Zuid-Afrika van 22 juni tot 16 juli waar heel wat Afrikaners onderweg zijn en dus al heel wat volgeboekt is.

In Kaapstad en een straal van een dagtrip is heeeel wat te beleven. In dat opzicht zouden jullie naar CPT kunnen vliegen en ook van daaruit weer terugvliegen.

Elk nationaalpark (Sanparks, Ezemvelo, Capenature) dat jullie willen bezoeken moet zo snel mogelijk worden geboekt.

Wat zijn de exacte data van jullie vluchten ?

Veel plezier bij de verdere planning.
Toetske

Bedankt voor de reacties! Doordat we nog van een paar dingen afhankelijk zijn kunnen we waarschijnlijk vanaf deze week pas gaan boeken, de vluchten liggen dus nog niet vast. We kijken nu naar de maand augustus, ik had het inderdaad gelezen van de vakantie in Zuid-Afrika. Ik hoop dat nu nog niet alles vol zit, we hadden eigenlijk ook liever eerder willen boeken. Het beste dus eerst naar Kaapstad en vervolgens naar Johannesburg? We waren eigenlijk niet van plan om een binnenlandse vlucht te boeken, maar we moeten nog even kijken hoe we precies uit komen qua tijd met wat we willen zien in die 4 weken. Ik zag hier op het forum al veel voorbeelden van mensen die van Kaapstad naar Johannesburg gaan of andersom, dus ik ga me daar even in verdiepen wat haalbaar is en wat we zeker niet moeten missen.

Voor augustus zou ik zelf starten in het noorden met nog altijd prima temperaturen hoor en eindigen in Kaapstad met het idee en de hoop dat later in augustus / begin september in de Westkaap al wat beter weer wordt… Augustus kan in Kaapstad en omgeving behoorlijk spoken. Tot aan sneeuw, regen en hagel toe. In het noorden / noordoosten is het dan juist altijd droog, max. 20-22 graden overdag en 's ochtends vroeg en 's avonds wel behoorlijk koud. Dus zeker ook warme kleding meenemen. Vooral op de open auto’s (tijdens game drives in parken) is het goed om dikke (fleece)truien / jassen en een das en muts mee te nemen.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Inmiddels is het zeker dat we in augustus kunnen gaan, het enige wat me een beetje tegen houdt is dat we natuurlijk laat zijn met boeken nu, ik was hier op het forum verder aan het lezen en ik las ook ergens dat in november 2017 zelfs al veel vol zat voor augustus 2018… Ik twijfel nu of dat we niet beter een ander jaar naar Zuid-afrika kunnen gaan als er toen al zoveel vol zat. Hebben jullie een idee of het te doen is om nu alles nog te moeten boeken? We moeten ons ook nog verder verdiepen in de route etc, dus we hebben nog veel om te regelen.

Beste Wendy, kan best alles al vol zitten, maar zeker niet alles hoor, geen nood ik weet genoeg leuke plekken en als je hulp wil kan ik je zeker helpen, kijk maar eens oo mijn website. En nee ik ben geen commercieel reisbureau, doe dit alleen om mensen te helpen met alles…

suc6

Bedankt Thatch22, we wilden eigenlijk alles zelf boeken omdat het natuurlijk leuk is om dat te doen en ook ivm de kosten, maar misschien is het doordat we nu redelijk laat zijn toch nog wel een goed idee. Ik zal het met mijn vriend overleggen en ik laat je iets weten als we er gebruik van willen maken! :slight_smile:

geen kosten bij mij Wendy! Dank je

Heb net ook een leuke reis gemaakt voor mensen die morgen al vliegen… was een uitdaging zo op korte termijn, maar gelukt…

Hi Wendy (en Annemiek)! Ik wil precies dezelfde reis gaan maken van Johannesburg naar Kaapstad en terug. Onze tickets zijn al wel geboekt: 27 augustus tot en met 18 september. Echter kregen wij van twee verschillende reisorganisaties te horen dat bijna alles al volgeboekt was… Wij zijn nu bezig met een zelfstandige reisagente en de prijzen zijn echt om te brullen. We praten over ongeveer 3.500 euro per persoon voor een 20-dagen rondreis en twee extra dagen in Kaapstad. Om heel eerlijk te zijn, hadden mijn vriend en ik wel hoge bedragen verwacht, maar niet zulke hoge. Annemiek, mijn vraag aan jou: denk je dat de prijs nog wat naar beneden geschroefd kan worden als we het zelf plannen?

Veel plezier met alle voorbereidingen Wendy en wie weet komen we elkaar tegen! :wink:

Hoi Denise,

als het alleen voor de accomodaties zijn, dan is dit wel duur hoor. En ja veel kan vol zitten. Ik kan jullie helpen om een mooie, leuke reis te maken voor een normale prijs. Stuur me een mail…en ik help jullie, zonder extra kosten.

zelf kan je het ook…maar ik weet de weg beter en waar te boeken , scheelt jullie dan super tijd en voor je het weet is het augustus,dus de tijd dringt. Je kan me ook bellen hoor, Nederlandse telefoonkosten,mof ik bel jouw, mag ook. Fijne dag

Hoi, de vraag is aan Annemieke gesteld, maar ik wil even bijdragen. Je kan echt wel goedkoper naar Zuid Afrika reizen. Deze bedragen zijn eerder als je een aantal safari’s wil doen in een prive park. Maar als je gewoon wil reizen kan het echt wel een stuk goedkoper. En trouwens, er zijn zooooveel accommodaties in Zuid Afrika, onmogelijk dat alles al volzit. Misschien in een prime location maar zeker en vast niet alles. Ik weet niet als Kruger volgeboekt is, maar dat kan je makkelijk oplossen door in Hazyview te logeren. Een stuk goedkoper en ligt net naast het Kruger park.

Je kan echt wel zelf alles boeken, je moet zeker niet via een reisagent gaan. Ofwel door Annemieke hier. Zij woont in ZA en ik denk dat ze je goede prijzen kan geven. :slight_smile:
7000 Euro voor 2 personen is echt wel niet nodig als je niet te veel luxe wil.

Zeker weten en weet genoeg super plekjes ook in prive parken en zeker niet voor de hoofdprijs. De reisorganisaties willen tuurlijk een te dure vakantie verkopen, en wat Moonrise zegt, is echt niet nodig…

Kruger is bijna altijd wel volgeboekt maar niet getrouwd, genoeg top locaties er om heen, en ook dat de dieren dan vlakbij je accomodaties voorbij lopen als je geluk heb…

Leuk dat er zelfs gratis persoonlijk advies wordt gegeven. Ik maak gebruik van tripadvisor om zo de pareltjes te vinden. Gaat heel veel tijd in zitten en valt af en toe ook wel tegen. Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als ik niet in kruger zou kunnen verblijven maar umfolozi of andere parken gaan lang zo hard niet. Ik vond de omgeving van Kaapstad niet zo bijzonder in vergelijking met die van Johannesburg. Daar is toch meer wildlife te vinden en kun je een prachtig rondje maken.

@Letaba
In de wijde omgeving van Johannesburg kan je inderdaad meer wildlife vinden. Wat betreft de omgeving van Kaapstad, ik was aangenaam verrast toen ik de minder toeristische route ging volgen. De wijde omgeving van Kaapstad is prachtig (veel minder wildlife) maar je kan er pareltjes bezoeken die niet op de ‘normale’ toeristische route liggen. :slight_smile:

Hoi Annemieke, nog bedankt voor je reactie. Ik had het wel gelezen dezelfde dag nog, maar vergeten te reageren. We hebben een mooi aanbod gekregen. Dit is uiteindelijk 2.100 euro per persoon geworden. Dat zijn de accommodaties inclusief ontbijt, binnenlandse vluchten, autohuur, twee safari-activiteiten, entree Addo park en het bezoeken van een township.

Wel iets boven ons budget… Maar goed, we maken maar een keer zo’n reis. :slight_smile:

Nu dat is beter zeg. Ja het hoeft geen 4000 te kosten. Ik maak naar elk budget de reizen al sinds 2010 namelijk. En ik woon er ook.dan weet je veel meer dan iemand op een reisbureau.

veel plezier

Een kans om IN het Krugerpark te overnachten, zou ik me niet laten ontgaan. Het is een fantastische ervaring om middenin de nachtelijke geluiden van het wild te zitten.

Bovendien betalen jullie de Conservation Fee per nacht terwijl, als jullie er van buitenaf naartoe rijden, per dag de Fee van 328 Rand per persoon moet betaald worden. Scheelt dus alweer 656 Rand…