Rijden van Johannesburg naar Kaapstad in 4 weken

Ik ga deze zomer, na t wk, voor 4 weken naar zuid afrika met partner en 2 kinderen. We huren een auto en rijden waarschijnlijk van johannesburg naar kaapstad. Maar ik ben nog aarzelend of dit niet te ver is. Wie heeft hier ervaring mee? en ik zoek tevens enkele leuke lodges of slaapadressen die voor een gezin geschikt zijn op de route maar wel lage prijsklasse. Overigens zijn de kinderen niet super klein, 9 en 13 jaar. Gr Ellen

Hallo Ellen,
In 4 weken kan dit makkelijk. Je kan de afstand vergelijken vanuit Nederland naar Nice. (Zuid Frankrijk)

Je hier bij de AA(anwb) een boekje kopen met alle B&B etc erin. (AA Hotels, Lodges, Guest-houses, Bed & Breakfast Guide (11537) ZAR 109 (E 10.00) Erg handig hadden wij ook bij ons toen we die route aflegde (3 weken hebben wij er over gedaan)

http://www.aa.co.za/home/travel.aspx Kijk hier waar ze een kantoor hebben.
Koop hier een sim kaart en airtime (beltegoed) voor je mobiel (wel een lockvrije meenemen) en je kan 1 of 2 dagen van te voren een leuke B&B, guesthouse boeken.

suc6 met plannen en groet uit Kyalami:dag:

1 like

Hallo Ellen

Je rijd gemiddeld 250 km per dag bij een rondreis van 4weken de toeristische route.
Van Joburg via Kruger, Swaziland,langs de kust naar Durban,Drakensberg,Port Shepstone, Kokstad,East London,Port Elizabeth,Knysna OutsHoorn, Kaapstad. Als in de zomer van hier gaat vergeet geen warme kleding mee te nemen het is daar winter. Reserveer alleen Krugerpark als in het park wilt slapen voor de andere slaapplaatsen ga je voor 1600 uur naar de Tourist Informatie die vertellen je adressen waar je goed en goedkoop kan slapen. Veel plezier

1 like

In Augustus is het alleen koud als de zon weg is, maar zeker niet rond Kuger, Panaramaroute. Dus een trui, langebroek of zo meenememen is goed. Dus niet de winterkleding die je nu aan hebt in Nederland, is veel te warm voor hier!

Overdag is gemiddeld:vak01: 20 graden of hoger

Beste Ellen,

Wij hebben in ons programma 2 reizen die de oversteek over land maken (in plaats van een vlucht tussen Durban en PE). Beide zijn 25 dagen in totaal. Hoewel je er natuurlijk hier en daar best iets kunt uithalen wat voor jullie minder interessant is, heb je met Kruger en de Panoramaroute erbij die 4 weken dus wel nodig.

Bijzondere en leuke kindvriendelijke accommodaties kun je vinden op www.opreisnaarzuidafrika.nl. Je kunt ze zelf rechtstreeks boeken. Voor onderweg kun je een overzichtsboekje van al die accommodaties bestellen.

heel veel plezier,
Ellen van Zandwijk
www.gemsbok.nl

1 like

hallo ellen,
dank je wel voor de info. we zijn nu nog aan het aarzelen om wellicht een vlucht tussen durban en PE te maken, om zo niet zo heel veel auto te hoeven rijden. Ik vraag me echter af of hoeveel winst dit oplevert en wat we dan aan hotspots gaan missen. Heb je daarvoor nog tips, zou jij deze tussenvlucht aanraden?gr ellen

Het stuk tussen PE en Durban heet The Wild Coast. De naam zegt het al, geweldig mooi en wilde nauur. Erg original nog, omdat niet veel toeristen hier komen.
Dus het overwegen waard dus.

Zoek voor meer info gewoon op www.google.co.za

en accomodaties vind je op www.sleeping-out.co.za of www.safinow.com of www.roomsforafrcia.com

groet uit Kyalami:dag:

Een tussenvlucht zou ik aanraden als je niet door Lesotho wilt rijden. lesotho is trouwens erg leuk en orgineel. Durban-PE is 1000 km en een redelijk saai stuk om te rijden. Nadeel: kosten vlucht en drop off kosten. Afhankelijk van de maatschappij kunnen die ook weer meevallen, goed zoeken of deskundig advies inwinnen dus.

Je kunt natuurlijk ook alles zelf uitzoeken, maar qua prijs maakt dat echt niet zoveel uit en je mist toch de deskundigheid. Kijk ook eens bij onze " ervaringen van reizigers". Staan meerdere reacties van eerder uitgevoerde reizen met kinderen op.

www.afrikayatours.com - info@afrikayatours.com

Hoi Ellen,

Met kinderen is het leuk om minimaal 3 nachten op 1 plek te verblijven, dat geeft voor iedereen meer rust en tijd om te genieten van je omgeving. Wijzelf waren onlangs nog in Graskop waar een heerlijke (al dan niet self-catering) lodge zit. Prima uitvalbasis voor de panoramaroute.

Vwb het Kruger (op tijd boeken is het motto!) zou ik proberen te overnachten in Olifants en in Lower Sabie. Dit zijn erg mooi gelegen kampen. Met kinderen is het ook prima toeven in Letaba (groot kamp waar je aan de rivier zit, en ook kunt rondwandelen) en Satara (groot grasveld en eveneens ruim opgezet).

Veel plezier met je voorbereidingen :dag:

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hoi Ellen,

Deze reis is zeker te doen in 4 weken. Het is echt een prachtig land. We zijn er zelfs al twee keer geweest!!!
Mijn vriend is journalist en heeft een boekje geschreven over onze reis door Zuidelijk Afrika. Het boekje is gericht op de reiziger die het land zelf wil verkennen, met ook veel tips. Het boekje kost in de winkel €9,95, maar kan ook direct bij ons worden bested voor € 5,00 excl verzendkosten.

e-mail: [EMAIL=“p.weerd9@chello.nl”]p.weerd9@chello.nl