22 dagen Zuid-Afrika tips

Mijn vriend en ik gaan in de zomervakantie op (huwelijks) reis naar Zuid-Afrika. De vlucht is inmiddels geboekt, heen naar Johannesburg en terug vanaf Kaapstad. Ik heb al veel gelezen op dit forum en zou het liefst nu al in het vliegtuig stappen om te gaan.
Wij hebben besloten een stuk van de reis die veelal gemaakt wordt, van Johannesburg naar Kaapstad,over te slaan waardoor wij iets wat vaker meer dan 1 nacht op dezelfde plek kunnen verblijven. Wij zullen vanuit Johannesburg naar het Krugerpark gaan, terugrijden naar Johannesburg en vanaf daar een vlucht nemen naar Port Elizabeth. Dan de tuinroute etc. rijden om uiteindelijk in Kaapstad uit te komen.

Wij gaan van Johannesburg - Pretoria( alleen overnachting) - hazyview/graskop (wat is leuker?) - panoramaroute naar hoedspruit - … - Johannesburg

Is het zonde om alleen maar in Hoedspruit te verblijven en vanuit daar naar het Krugerpark te gaan? Is het beter om bijvoorbeeld naar Lower Sabie te rijden, zodat je ook nog echt in het park verblijft?
Voor mijn gevoel zie je al zoveel wild vanuit Hoedspruit en moet je dan weer best een stuk rijden om bij bijv. Lower Sabie te komen.

Ik hoop dat jullie tips hebben !

Je kan ook gaan verblijven in een van de priveparken aan de rand met net Krugerpark, in een leuke lodge, daar komt het wild heel vlakbij. Bijvoorbeeld www.casartgamelods.com of Kurhulalodge.com. Allebei super plekken met heerlijk eten en veel privacy.

Neem wel ook wat warmere kleding mee, want als de zon weg is, wordt het koud. Het winter dan. ik zou meer langer in het noorden blokven, omdat het daar de droge periode is en warmer, overdag 25 graden, maar kan warmer worden. Op de garden route is het nat, ( regentijd) veel regen en koud. In de bergen sneeuwt het vaak. Wintertijd dus. Overdag rond de 15 graden.

ook rond Joburg heb je leuke b&b en een rondrit door de stad met de HOHO bus is de moeite waard. Johannesburg heeft veel te zien!

Ga eerst naar de vakantiebeurs van 14 tot zondag 18 Januari om je daar te informeren wat de mogelijkheden over jullie reis zijn. Probeer daar met mensen in contact te komen die ook in zuid Afrika werken. Op deze site haal je ze er gewoon uit de mensen met de vakkennis. Waarvoor de toeristische roeten? Er zijn meerdere wegen die van Johannesburg naar Kaapstad lijden. Als je de periode op geeft zijn meer tips te geven, zomervakantie is erg vaag.
Nooit nie sal verveel Jan

Klopt wij die in ZA wonen, weten “ietjes” meer!!!

Deze periode zou ik ook meer in het noorden blijven. Beter weer, droger kan koud zijn s’nachts. Maar Kaapstad nog kouder.

Mocht je naar de Vakantiebeurs gaan, stuur mij dan even een privé bericht met je e-mailadres. Kan ik je een link geven om goedkopere toegangskaarten te kopen.

En wij staan zelf ook zoals elk jaar weer op de Vakantiebeurs, in het Zuid-Afrika paviljoen, in hal 2! Wie weet spreken we je dan.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience