Rondreizen door zuid afrika

hallo,

Vanaf mei tot aug ga ik stage lopen in Porth Elisabeth.
Daarna als ik klaar ben wil ik natuurlijk wel 2 weekjes reizen in Zuid afrika,
bijvoorbeeld naar kaapstad, of johannes burg heeft iemand nog leuke tips waar ik heen zou kunnen en waar je kan verblijven misschien in hostels of , appartementen, hotel

Hoor het graag

Groetjes Shivani

Hoi Shivani,

Leuk dat je in Zuid-Afrika stage gaat lopen. Natuurlijk kunnen we je leuke tips geven over wat verder nog te doen en waar te verblijven. Maar kun je dan wellicht aangeven wat je leuk vindt of wat je zoekt?
Bijvoorbeeld:

• stad / uitgaan / nachtleven / winkelen / wijngebieden / strand, zee, zon –> Kaapstad
  • stad / winkelen / natuur / safari’s –> Johannesburg en dan richting Kruger Park.

En zo kunnen er nog veel meer overwegingen meespelen. Als je iets specifieker bent, kan ik dat ook in mijn tips.

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

hoi natascha,

alvast bedankt voor je tips. Ik ben eigenlijk op zoek naar een hotel waar ik bijvoorbeeld kan verblijven. En of ik dat ter plekke kan reserveren of moet dan van te voren al. Kwa accomodaties lijkt kaapstad mij erg aantrekkelijk en het krugerpark ook. Bepaalde tours te doen. Zeg maar de highlights van zuid afrika. Alvast bedankt voor de website ik ga er even naar kijken.

Groetjes shivani

Hoi Shivani,

Mocht je Kaapstad én Krugerpark willen bezoeken, houd dan wel goed rekening met de afstanden hier. Dat kan in elk geval niet vanuit 1 hotel. Eigenlijk klinkt het dan meer naar een rondreis waarbij je de highlights van Zuid-Afrika ziet. Indien je dit in 2 weken doet, ligt het tempo wel behoorlijk hoog, maar je wordt gereden en je komt op zeer fraaie plekken. Voor een eerste bezoek aan Zuid-Afrika is dit vaak ook een mooie methode.

Mocht je dan het land eenmaal ‘kennen’, kun je later altijd nog een keer terugkomen en dan bijvoorbeeld met een huurauto je eigen route plannen.
Je zult je echter goed moeten beseffen dat je voor 2 weekjes keuzes zult moeten maken omdat het land té groot is om alles dan te willen doen en te zien. Om je een indruk te geven: Zuid-Afrika is zo’n 33x groter dan Nederland.

Groetjes,
Natascha / www.zazoetravel.com

Hoi Shivani,

Als je naar Kaapstad gaat, heb ik een aanrader: Excellent Guest House: http://www.excellentguesthouse.co.za. Ik heb er in maart gelogeerd. Superfijn plekje, goede voorzieningen, geweldig aardige hosts en de fijnste rumpsteaks (van de braai) die er bestaan! En op een ideale plek: dichtbij de snelweg (N1) die je regelrecht Kaapstad in leidt, of (de andere kant op) naar Stellenbosch, Paarl en omstreken.
Verder: ga beslist (!!!) naar de omgeving van George, Knysna en Tsitsikamma. En als je daar in de buurt bent, ga naar de Langkloof/Baviaanskloof. Ik heb daar ooit een man ontmoet -Roger Smith, volgens mij- die daar een terrein heeft gekocht. Hij heeft er een huis gebouwd waar je kunt overnachten, je kunt in de omgeving paardrijden, hij laat je van alles zien, proeven en ruiken, je bekijkt rotstekeningen etc. etc. Echt de moeite waard. Ik heb helaas geen gegevens van 'm. Misschien kun je die via internet opsporen. Smith woont -dat wil zeggen: hij woonde) in het plaatsje Joubertina…

Groet, Gertjan (Zwolle)

Het is lastig als je in 2 weken zowel Kaapstad als Kruger wilt bezoeken omdat het nogal ver uit elkaar ligt, dan ben je veel tijd kwijt met reizen. Maar het zijn alle 2 mooie gebieden (De kaap en tuin route) of omgeving Joburg tot kruger.

Misschien kan je terwijl je stage loopt de omgeving van Kaapstad al een beetje bezoeken. Gewoon een vrijdagje of een maandag extra vrij nemen kan je mooi lange weekenden weg. Als je dan klaar bent met je stage kan je een binnenlandse vlucht nemen riching joburg voor die omgeving.

Voor ideen kan je ook op men website kijken: michielvanaalst.nl Ik loop nu stage vlak bij Joburg (potchefstroom).

Succes
Giel_