Rondreis zuid afrika

Mijn vriend en ik willen in juli een rondreis van 24 dagen in Zuid Afrika maken.
Wij dachten er zelf aan om vn Johannesburg naar Kaapstad te gaan.
De volgende punten zouden we graag willen zien.
-krugerpark
-the big five
-krokodillen en nijlpaarden
-walvissen
-mooie stranden
-leuke stadjes

Wie heeft goede tips voor ons wat we ieder geval gezien moeten hebben?
Is Zuid Afrika prima met een huurauto te bereizen? We zijn backpackers met ervaring met verre reizen.

Alvast bedankt!!!

Juli is de wintermaand (droog, vaak er zonnig) en hier bij ons (Greater Kruger Park) overdag prima, vaak boven de 20 graden. Soms wel 26.

Walvissen zal niet gaan denk ik ,die komen pas in Sep/Okt naar de kusten van Zuid-Afrika. Kruger park is prima te doen met huurauto. Google even op Coast-to-Coast, met veel accommodatie voor backpackers.

Boeken in het Kruger vooraf is aan te raden: www.sanparks.org.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hallo Colette,

Wij zijn vorig jaar( gezin met 3 kinderen) met de auto van Johannesburg naar Kaapstad gereden.
Ook in 24 dagen, dit is goed en leuk om te doen. Je moet denk ik wel geluk hebben met het weer.
De 1e week zijn we rond het Krugerpark gebleven en daarna hebben we onze weg vervolgd naar Kaapstad. Via Swaziland zijn we naar St Lucia gegaan, dit is een erg leuk stadje, waar van alles te zien zien is. Ook zijn we in Hermanus geweest (begin augustus) en hebben de walvissen goed kunnen spotten vanaf de kant van het water. Het weer was uitstekend overdag, maar 's avonds was het erg fris/koud.
Kaapstad en omgeving is erg leuk, maar ook erg westers. Wij vonden het noorden van ZA mooier, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Als je echt voor de dieren gaat, moet je in het noorden zijn, vind ik.

Groetjes,
Angelique

Hoi! Leuk dat jullie naar Zuid-Afrika gaan om hier zelf rond te reizen. Het land is prima bereisbaar op backpack-style. Er zijn veel leuke hostels kijk maar eens op www.african-backpackers.com voor backpack info voor Zuid-Afrika. PS: Als jullie avontuurlijker zijn ingesteld vergeet dan niet naar de ongerepte Wild Coast te gaan en een bezoekje te brengen aan Bulungula (vanaf Umtata), een fantastisch eco-hostel gerund door de lokale bevolking! Voor meer tips mag je ook altijd mailen naar info@african-backpackers.com. Heel veel plezier met de voorbereidingen en straks op reis!