Vrij last-“minute” denken wij (koppel eind in de 20) eraan om van 6 juli tot 29 juli richting Zuid-Afrika te trekken. We trekken graag de wereld rond en houden ervan om vrij rond te kunnen reizen met een huurauto. Qua logies zijn we erg flexibel: tent, hutten, appartementjes, …
We zijn er ons van bewust dat het in juli winter is in Zuid-Afrika en vragen ons dus af of het aan te raden is in die periode te gaan rondreizen.
We houden van de natuur en willen dus graag een grote variatie aan natuur zien, verschillende parken bezoeken en zitten er niet mee in om wat kilometers af te leggen.
We denken eraan om van Jo’burg naar Kaapstad (vanaf Durban langs de kust) te rijden (or the other way around).
Vooraleer we beginnen aan het uitstippelen van een concrete reis willen we graag eens checken of dit een haalbare en aan te raden kaart is.
De eerste 2 weken van Juli heb je hier schoolvakanties. Dus zou ik een aantal accommodaties/parken van te voren vast leggen. Denk bijv. aan je eerste en laatste overnachting, en in het Kruger park.
www.sanparks.org , mooie kampen in Kruger zijn Olifants en Lower Sabie.
Sluit me aan bij Corne en winter in Afrika is prima tijd om te reizen! In het noordoosten van Zuid-Afrika is het dan altijd lekker droog, bushveld raakt droger waardoor het wild beter te spotten is en geen last van insecten, slangen, muggen en ander gespuis.
Hoe het aan de kust dan is, durf ik niet precies te zeggen.
En ach, het wordt hier dan wel af en toe fris / koud, maar daar kun je je op kleden!
Gewoon beginnen met een route uit te stippen zou ik zo zeggen. Laat de voorpret maar beginnen!