Hallo, wij willen graag half Juli volgend jaar naar Zuid-Afrika reizen.
Heeft iemand ervaring met reizen in die periode en die streek? Onze interesse gaat uit naar dieren en natuur.
Wij willen liefst logeren in guesthouses en zouden zo’n 2 weken kunnen gaan. Tips voor de goedkoopste vluchten zijn ook welkom.
alvast bedankt
Groetjes
In juli is het winter in zuid afrika. Dat betekend 15-20 gr overdag en 's nachts koud.
juli is eigenlijk de beste tijd, omdat de begroeiing in de winter zeer gering is, waardoor de kans dat je iets ziet groter is dan wanneer alles dicht en vol gegroeid is.
In kruger is juli ook het droogseizoen :).
Ik ben zelf een jaar in ZA geweest en ben net pas terug. Wanneer je voor dieren gaat is Cheetah Outreach een aanrader in Stellenbosch, beetje touristy maar het doelvan het project is helemaal top. Knysna Elephant Park is ook een absolute aanrader, dit park heeft 10 olifanten gered van culling operaties en zal voor de rest van hun leven voor hun zorgen. Ook dit park wordt goed bezocht door toeristen maar de olifanten leven in een controlled-free-range-environment en het doel van het park is met name voorlichting geven aan de toeristen wat betreft de verschrikkelijke situatie van de Afrikaanse olifant. Voor mooie natuur moet je inderdaad de Garden Route zeker doen!
Bedankt, dit lijken me alvast interessante plaatsen om eens te gaan bezoeken!
groeten
Als je van plan bent om ook een paar dagen in Kaapstad zelf te blijven, ga dan naar Excellent Guest House in Belville: http://www.excellentguesthouse.co.za. Ik heb daar vorige maand gezeten. Superplekje! Goede voorzieningen, erg aardige eigenaars, de lekkerste steaks (van de braai) die er zijn en vlakbij de snelweg (N1) die je regelrecht naar Kaapstad voert of (de andere kant op) naar Stellenbosch, Paarl en omgeving.
bedankt voor de tip!
groetjes
Qua vliegtickets kun je een fly & drive overwegen (mits je per auto wilt rondreizen). Je hebt dan een vliegticket en huurauto in één prijs. Kijk bijv. eens bij Traveldeals.nl
Groet, Gertjan
Ik heb het eens bekeken en dat is inderdaad wel interessant.
Minpuntje is natuurlijk vertrek uit Amsterdam, dat betekent dan ook weer extra reistijd…
Ik vraag me af of zo’n “startpakketten” ook ¨bij Belgische touroperators te verkrijgen zijn.
Dat ga ik toch eens bekijken!
groetjes
Neem eens contact op met afrika memories is echt de moeite en regelen heel veel tot de kleine details en zeker niet de duur groetjes piek en ilse
African Memories
+31 - 40 248 7181
+31 - 6 437 52577
www.africanmemories.nl
info@africanmemories.nl
Bedankt voor de Cheetah Outreach park tip, mooie herinneringen daar.
Hoi, wij hebben een b&b in Wellington midden in de wijnlanden. De natuur is prachtig maar inderdaad volop winter in de maand Juli. Wij zijn nu bezig om belgen en nederlanders een volledig uitgestippelde route aan te bieden van kaapstad langs de tuinroute naar Port Elizabeth of Johannesburg. Als je een b&b boekt kan je ook daar vragen om een huurauto te voorzien bij aankomst in ZA en wij hebben steeds goede prijzen qua autoverhuur. Indien je meer wenst te weten over onze routes ( verblijven in Belgische of Nederlandse b&b’s) kan je altijd terecht op www.onsstee.com of e-mail [EMAIL=“onsstee@selcom.co.za”]onsstee@selcom.co.za ik help je heel graag verder.
Groetjes anja b&b ons stee
Wat ook een tip is, ik ben daar 5jr geleden geweest
in Hermanus (the place to be voor walvissen) in De Kelders…!
Zeer leuke B&B!
Echt een aanrader…!
Je kijkt met je “huisje” op de oceaan!
Ik weet alleen niet of dat een gunstige tijd is voor walvissen
De beste tijd voor de walvissen is in September Tot November maar niet in juli
anja b&b ons stee
Wellicht is het ook een optie voor jullie om vanaf een andere plek weer terug te vliegen?? Dus bijvoorbeeld aanvliegen op Kaapstad (vanuit NL of Belgie), Kaapstad - wijnlanden Westkaap - tuinroute - Addo Elephant - Hluhluwe Umfolozi - Swaziland - Kruger Park - Johannesburg.
En dan dus weer terug naar huis vanuit Johannesburg!
Is maar ideetje hoor. Is trouwens niet door mij uitgevonden; zowat alle touroperators hebben deze route als ‘standaard rondje Zuid-Afrika’ in hun assortiment. Geeft echter ‘van alles wat’ dus vandaar redelijk populaire trip! Je kunt hem dan natuurlijk ook helemaal zelf organiseren.
Touroperators bieden vaak complete fly-drives aan inclusief de overnachtingen. Vaak goedkoper dan wanneer je zelf alles boekt aangezien zij kortingen voor je kunnen bedingen bij autoverhuurders en accommodaties. Ideetje of maak ik het nu onnodig ingewikkeld??
Ach is toch het leukste om een beetje te puzzelen en te plannen. Denk eraan dat je je internationale vliegtickets wel zo vroeg mogelijk boekt (=zo goedkoop mogelijk). En mocht je naar Kruger Park gaan, boek dan zeker accommodatie van tevoren óf overnacht net buiten het park want juli is hier hoogseizoen!
Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
zoals Natascha Snelder al zei. Kaapstad “- wijnlanden Westkaap - tuinroute - Addo Elephant -”
ik ben zelf 4 weken in zuid afrika geweest en ben op de tuinroute geweest. wel helemaal zelf gepland. maar dit moet je als je in het seizoen reist wel vroeg boeken omdat anders de backpackers vol zitten. ook addo elephant park hebben we gedaan. dit hebben we geboekt bij de hippo in port elisabeth. we kregen voor 1000 rand 2 overnachtingen en een bezoek aan de addo elephant park in de morgen en in de middag een bezoek aan scotia. het is wel aan te bevelen om ook scotia te bezoeken als je toch naar addo gaat.
in addo zoals de naam al zegt zie je voorral olifanten. en in scotia zie je dus nijlpaarden, leeuwen, nuishoorns etc. echt aan aanrader. voor de rest heb je wel veel natuur op de garden route maar niet zo mooi als die 2 parken.
groeten bart