Wanneer is volgens jullie de beste periode om Zuid Afrika te bezoeken? En waarom?
December tot en met maart/april, omdat het dan zomer is, dus het meest kans op goed weer!
September is het voorjaar in de Kaap. Alles is groen en ontluikend, en toch niet veel slecht weer meer.
http://www.westerncapeholiday.co.za
November/december, begin van de zomer en de walvissen zijn dan nog aanwezig, echt een prachtig gezicht!
Maar februari en maart vind ik ook fijne maanden met heerlijke temperaturen.
Dat en nog veel meer vind u op de meest uitgebreide nederlandstalige site op Zuid-Afrika => www.gozuidafrika.com
Tevens worden hier zowel de Nederlandse als Vlaamse gastenhuizen gepromoot
Veel Leesplezier!
September is het voorjaar in de Kaap. October/December, begin van de zomer en de walvissen zijn dan nog aanwezig, echt een prachtig gezicht!
Maar Februari en Maart vind ik ook fijne maanden met heerlijke temperaturen, perfec in Kaapstad.
Juni en Juli is is de beste periode om Kruger National Park te bezoeken. Nog veel meer vind u op de meest uitgebreide Zuid Afrikaanse site op Kruger National Park Accommodation http://www.krugerpark-direct.com/
Persoonlijk vind ik oktober en november een zeer mooie tijd !
Lente, en ben zelf gek van walvissen…
Bij ons in Oudtshoorn is het klimaat het hele jaar goed, behalve juni wel wat regen, januari en februari bloedheet.
Groetjes,
Eva & Jeroen
We zijn vorig jaar juli geweest. In de natuurparken zijn de dieren goed te zien omdat de bomen en struiken kaal zijn. De temperatuur was prima, te vergelijken met een mooie dag in mei, behalve in de bergen en Lesotho, daar was het 's nachts redelijk koud ( overdag prima weer gehad)
Hey!
Wij gaan dit jaar van half juli tot half augustus, is het dan korte-broeken-weer of dikke-truien-weer?
wij bezochten zuid afrika in deze periode; het is daar dan niet te warm. neem zeker lange broek en dikke trui mee. wij gingen ook al in maart-april. het is er dan veel meer Afrika, alleen al wat het weer betreft
Het verbaast mij dat Juli niet genoemd wordt.
Dan is het namelijk winter en het beste om dieren te spotten ivm de weinige begroeiing.
Ja op dat moment is het wat regenachtig in kaapstad…
Maar ook in Juli heb ik walvissen gezien en met haaien gedoken!
Wij zijn van September t/m Oktober naar Zuid-Afrika geweest, dit is de beste tijd om jonge dieren te zien. We hebben jonge olifantjes/giraffes/nijlpaardjes/neushoorns/zebra’s gezien, echt geweldig. Ook voor de walvissen bij Hermanuss is dit een goede tijd. Bovendien was het een goede tijd om witte haaien te zien dmv een kooiduik. Hoewel ik niet weet of daar een specifieke tijd voor is. groet vincent.
Twee maal in Juli geweest (Johannesburg en Durban) - was behoorlijk van temperatuur, vooral in Durban, daar kon je overdag gewoon het strand op. In het binneland kan het dan wat kouder zijn en je hebt ook kans op een behoorlijke bui. Mocht ik opnieuw gaan, ik koos voor de Zuid-Afrikaanse lente.
Goede vraag! Zuid-Afrika heeft zoveel te bieden en daarom zou ik zeggen: Oktober. De bush is dan nog niet zo weelderig begroeit, maar wellicht al wel mooi groen. Walvissen spotten kan ook in die maanden.
Persoonlijk vind ik April en Juni ook erg fijn: In April is de natuur vaak erg mooi, en in Juni (de winter) is het hier heerlijk rondom het kampvuur. Prachtige sterrenhemel en veel leeuwen-activiteit.
Zuid-Afrika: voor ieder wat wils
Persoonlijk denk ik dat vanaf september een mooie periode is om te boeken. In deze periode bloeien de bloemen en wordt het weer langzamerhand lekker weer. Vanaf december in Zuid Afrika lekker als je van warm weer houdt. Ben zelf een half jaar in Zuid Afrika geweest van Februari tot eind juli en 40+ is warm daar
Hier in het Lowveld beginnen de aloës en cactussen al in mei/juni te bloeien. Ook de impala en kudu-lily’s. Het mooi is ook dat de temperaturen overdag nog erg aangenaam kunnen zijn, en de avonden erg helder met mooie sterren.
In 2004 en 2005 hadden we hier een paar dagen 40+, maar de laatste 2 jaar nauwelijks nog hoger dan 39 gehad in de zomer. En dan gaan we maar lekker het zwembad in
Groetjes uit de bush,
Corné.
wij willen in januari limpopo highlights gaan doen.
incl kruger.
ben nu alleen op zoek naar geschikte kleding weet iemand iets?
Overdag is het heerlijk weer en 's avonds kan het kil zijn. Ligt eraan waar in Zuid Afrika je gaat. In de cape kan het behoorlijk te keer gaan met Winter stormen, regen en sneeuw in de bergen. In in de andere delen is het droog.
Dus korte broeken weer overdag en trui aan 's avonds en 's ochtends zeker met een game drive!
groet uit Kyalami
xx
Gewoon lekkere zomer kleding, zonnenbril en hoe zeker niet vergeten goed inste smeren tegen de zon.!
Geniet ervan.