Het hele jaar door is het hier mooi, maar persoonlijk de lente (van Zuid Afrika dan dus september, oktober) hier, waar alles met of zonder de regen weer gaat bloeien en het gras weer groen wordt. In deze periode ruik je de regen, en de bloeiende planten en bomen. Heerlijk gewoon en de bush is nog niet zo dik voor een mooi gamedrive.
groet uit Kyalami
Ik ben er zowel in Maart als in Augustus geweest… Ik vond beide voordelen hebben, in Augustus vond ik kaapstad door het weer veel inder sfeer hebben dan in Maart. Als het lekker warm is, is er veel meer leven op straat, en bruist kaapstad, dat vond ik in augustus niet zo.
Aan de andere kant is voor het spotten van dieren augustus veel beter, het gras is laag waardoor dieren zien makkelijker is.
Beide heeft voor en nadelen, maar het is sowieso leuk!
December is meestal warm… vandaag is het bewolkt en een stuk koeler. Ideaal voor safari’s te ondernemen.
Vanaf November tm Maart is het nogal eens bewolkt, waardoor de panoramaroute niet altijd het fraaie uitzicht te bieden heeft wat je bij een heldere dag kunt zien.
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Zomerkleding inderdaad maar denk ook aan neutrale kleuren (voor in de bush, Kruger e.d.). En voor 's avonds iets met lange mouwen, lange pijpen vanwege de muggen. Iets van muggenmelk (met hoog percentage Deet) is zeker ook aan te raden. En laat je adviseren over anti-malaria tabletten - afhankelijk van je route maar Kruger Park is in januari in elk geval malaria gebied!
Met zonnige groet,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Zonder twijfel November: de walvissen zijn fantastisch om te zien, en de temperaturen zijn dan prima!
Inmiddels weten we dat we 8 feb vertrekken,
we vliegen met saa eerst naar londen en vanaf daar naar johannesburg
we hebben geen malaria pillen
Er zijn veel tegenstrijdigheden.
de 1 zegt slikken de ander zegt van niet
ben wel benieuwd wat de temp zal zijn
we maken idd ook de panorama route
de limpopo highlights
Zonder twijfel november / december wat betreft de westkaap!
Tot eind april is het hier zeer mooi weer.
Groetjes,
Jeroen
Villa Rustique gastenverblijf & restaurant
www.villarustique.co.za
Wij zijn in oktober geweest en vonden dit prachtig.Overal stonden de jakarandas in bloei.Ook in het Kruger park waren nog niet veel bladeren op de bomen en alzo hebben we veel wild gezien.Aan Kaap de goede hoop hebben wij zelfs walvissen gezien.Denk dat dit kan tot november.Voor ons was oktober prima.Veel reisplezier
Guido
Ons reisverslag:
http://home.scarlet.be/guidokestens/zuid%20afrika.html
De Jacaranda’s waren afgelopen jaar laat in de bloei. Dit kwam doordat de regens later begonnen dan normaal. Maar is wel een geweldig gezicht. Wij hebben zelf op ons terrein 8 van de bomen, geweldig mooi!
Nu deze zomer heben we erg veel regen, dus alles groeit geweldig! Maar het is gelukkig dan niet koud hier in Z.A.
groet uit Kyalami:zon02:
Ben net terug geweldig!
Idd het wild is moeilijker te zien in het krugerpark maar we hebben een leeuw gezien uhh naast de auto. olifanten zijn makkelijk te spotten.
Veel groen heerlijk weer,
En ik weet het zeker we gaan terug zodra het mogelijk is.
Groetjes Jac ( missing Afrika )
Hoi,
Van november tot maart lekker warm in Oudtshoorn.
Mei, juni, juli en augustus: mooi weer overdag, 's nachts koelt het af.
Groetjes,
Jeroen
Villa Rustique gastenverblijf in Oudtshoorn
www.villarustique.co.za
Bezoek onze website voor promoties van mei tem september
Ik heb gelezen dat periode December dus de zomermaanden ook heel benauwd weer kan geven. Klopt dat ? :vak02:
Beste allemaal,
Ik ga een rondreis maken van 21 dagen van Johannesburg naar Kaapstad van NRV.
Nu heb ik de keus uit september en november.
Ik zou graag een temperatuur willen van 23 graden of hoger.
Niet zo groen dat dieren moeilijk te zien zijn.
Zo weinig mogelijk regen.
Ik ben geen avonturierster dus afhankelijk van jullie mening, zou het leuk vinden om hier antwoord op te krijgen,
alvast bedankt
wil
In september kan net in net noorden al erg heet worden en minder in de Cape. September is de voorjaarsmaand namelijk de temperaturen zijn zeker boven de 23 graden. Maar langs de kust en de Kaap kan het wat minder zijn, maar hoeft ook weer niet. November is altijd weer warmer in net noorden, maar boven de 23 zeker.
Zelf woon ik vlakbij Hogsback in de Oostkaap. Het zaligst vind ik het hier van december t.e.m juni. In de winter kan het hier 's avonds goed afkoelen en soms hebben we zelfs sneeuw. Oktober en november zijn vrij regenachtig, zodat alles goed groen ziet van december tot juni:-)
Het lift eraan waar je bent in Decemver, kist ja kan warm benauwd zijn en ook in Kruger, maar voor de rest valt dat wel mee.
Dit is heel erg afhankelijk van waar je precies naar toe wilt gaan gaan binnen Zuid Afrika. Voor Kaapstad zelf zijn natuurlijk de zomermaanden (Nov-Apr) erg in trek. Ben je fanatiek kitesurfer dan zijn met name de maanden Dec-Feb erg goed. Wil je alleen lekker van de zon genieten dan zou ik voor Nov of Mrt-Apr gaan.
Zie ook www.capetownrocks.nl/nieuws/wanneer_is_de_beste_periode_om_zuid_afrika_te_bezoeken
Met een rondreis ben je afhankelijk van hoe de reis loopt.
Ik ben 65 en dus geen kitesurfer, wel gaaf om te doen.
Ik ga met NRV omdat zij iets meer van de parken laten zien dan andere organisaties en betaalbaar.
Ik wil of in september of november, omdat ik (sorry) geen kinderen op de reis mee wil.
Ik ben niet zo vervelend als het lijkt hoor.
Dag 1 Amsterdam – Johannesburg – Pretoria (120 km)
**Dag 2 Pretoria **
Dag 3 Pretoria – Tzaneen (ca. 500 km)
**Dag 4 Tzaneen – Hoedspruit **
Dag 5 Krugerpark
Dag 6 Hoedspruit – Krugerpark – Hazyview (ca. 250 km)
**Dag 7 en 8 Hazyview – Swaziland – Hluhluwe (resp. ca. 250 en 350 km) **
Dag 9 Het meer van St. Lucia (ca. 150 km)
Dag 10 Hluhluwe – Drakensbergen (ca. 500 km)
Dag 11 Drakensbergen
Dag 12 Drakensbergen - Inkenkwezi Game Reserve / East London (ca. 570 km)
Dag 13 Inkwenkwezi Game Reserve
Dag 14 Inkwenkwezi Game Reserve – Graaff-Reinet (ca. 400 km)
Dag 15 Graaff-Reinet – Knysna (ca. 350 km)
**Dag 16 Knysna & boottocht **
Dag 17 Knysna – Oudtshoorn (ca. 150 km)
Dag 18 Oudtshoorn – Stellenbosch (ca. 450 km)
Dag 19 Stellenbosch – Kaap Peninsula - Kaapstad (ca. 210 km)
**Dag 20 Kaapstad **
**Dag 21 Amsterdam
Ik wil graag de dieren goed kunnen zien ,maar door last van spieren liever niet minder dan 23 graden.
Omdat ik kan kiezen uit die twee maanden wil ik graag jullie hulp!
vriendelijke groet, wil lankhoorn
**
Sterk afhankelijk van waar je naar toe gaat in Zuid Afrika. Persoonlijk denk ik dat elke periode wel zo zijn voordelen heeft.
In de wintermaanden (June-Aug) is het klimaat in Kaapstad erg onvoorspelbaar. Prachtige zonnige dagen worden afgewisseld met wat regen. 's Nachts koelt het af naar een graad of 10. Dit valt erg mee, ware het niet dat veel huizen niet beschikken over centrale verwarming waardoor het binnen ook best fris kan zijn. Groot voordeel is dat het overal in de stad een stuk rustiger is en de accommodaties spotgoedkoop.
Beste medelezers, ik zou zo graag antwoord willen hebben op mijn vraag, ik krijg steeds andere dingen te horen.
Ik beschrijf precies mijn reis, het waarom en dan de vraag:
september of november,
Heel graag een serieuze reaktie als dat kan.
vr groet wil