Wij gaan voor het eerst naar Zuid Afrika.
Een groepsreis van Johannesberg naar Kaapstad. Voor 28dagen.
We twijfelen nog welke datum we zullen vertrekken. Medio september of begin november.
We wachten nog even met boeken.
Graag wat reacties.
Wij gaan voor het eerst naar Zuid Afrika.
Een groepsreis van Johannesberg naar Kaapstad. Voor 28dagen.
We twijfelen nog welke datum we zullen vertrekken. Medio september of begin november.
We wachten nog even met boeken.
Graag wat reacties.
Ik zou kiezen voor september vanwege het weer!
Zeker tweede helft november kan het al behoorlijk
warm zijn in het noorden, en denk dan met name
aan de wilde dieren in de parken, die liggen in de schaduw!
En wat jammer van de groepsreis, die gaan en mogen met hun bus
alleen de verharde wegen rijden in de wildparken!
Al zoveel mensen gesproken die zeggen de volgende keer op eigen
gelegenheid te gaan, maar nog nooit iemand die het tegendeel wil!
Kost (misschien) iets meer, en een hoop meer te regelen ( voorpret), maar
geeft uiteindelijk zoveel meer voldoening!
Je bepaald te eigen tempo, en weinig verplichtingen, alleen de paar dingen
die je vooraf (moet) geboekt hebt!
Maar misschien is het voor jullie wel onmogelijk of te omslachtig om
te doen, dan heb ik niets gezegd!
Veel planplezier!
ik zou een maand later gaan. de lente begint in september. en het kan nog fris zijn en lekker warm. oktober november is veel betere tijd. hebben jullie die groeps reis al geboekt? ik hoop niet. samen reizen is veel leuker. je kan doen en laten wat je wilt. ik wil je best helpen hoor. laat maar weten. met mijn woon en reis ervaringen in zuid afrika weet ik erg veel namelijk. en wie weet.
Hallo,
Ik ben afgelopen juli en augustus wezen rondreizen in Zuid Afrika. Ik ben met een groep gegaan en ik herken precies wat hier boven benoemd is. Een groepsreis is super leuk en ik zal het zeker niet af raden. Maar als je meer vrijheid wilt raad ik aan om het zelf te doen. Dit kan dan ook prima! De locals zijn echt vriendelijk genoeg om jou te woord te staan en Zuid Afrikaans is met een beetje geduld ook echt te verstaan.
Het weer in augustus was koud. Wij hebben echt temperaturen van -6 gehad. In dat opzicht raad ik oktober - november aan. Maar als je gaat voor het wildlife dan zou ik september kiezen. Wij hebben op de luipaard na de big 5 gezien, walvissen en nog veel meer. En dat is echt fantastisch!
Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier! Het wordt ongetwijfeld een fantastische reis.
Sent from my SM-G901F using Wereldwijzer mobile app
leuk om te horen Stepaniex. jij was er in onze winter en ja koud kan het zijn maar overdag ook heerlijk warm. oktober dit jaar was vreemd weer erg warm en dan weer frisjes in de Kaap ( ik was aan het reizen). oktober is ook nog top om de dieren te zien de regens waren nu weer laat na
en nog even dit. Zuid Afrikaans bestaat niet. het is Afrikaans en wordt in meerdere landen gesproken en niet alleen in ZA
Haha excuus, Afrikaanse taal. Wij hebben helaas weinig warme dagen gehad. Maar ik ging dan ook niet voor de zon.
Sent from my SM-G901F using Wereldwijzer mobile app
Zoals al aangegeven hierboven.
Als je met een groepsreis gaat omdat allen (gevaarlijk/moeilijk etc.)zou zijn. Ne dus.
Gewoon gezond verstand en je behoorlijk voorbereidden, dan is er echt helemaal geen enkel probleem.
Zuid afrikanen zijn aardige mensen, die jou behandelen zoals je hen behandeld (net zoals hier en overal anders).
Wij zijn in 2016 zelfstandig gegaan (georganiseerd door Tatch22, maar dat terzijde). Eigen auto, accomodaties vooraf geboekt, leuke ideeën en gaan.
We kwamen bij de grens met swaziland een bus Nederlanders tegen. Even mee staan praten. “Jullie gaan zelfstandig?” “Ach ja dat kan ook eigenlijk best hè?”
Om maar aan te geven, dat het vooral aan je eigen instelling ligt.
Onze ervaringen (ook wat vlucht troubles… [emoji51]) kan je hier lezen. Reis verslagen – Reisverslagen van de Almeerse Hermannsjes
Het leuke van zelf gaan is de vrijheid, wanneer hou je pauze, waar stop je kort, waar lang, waar eet je en hoe laat. En hoe goed kan je de olifant/ luipaard/ krokodil kunt zien. En ja, dus ook waar je misschien verkeerd rijd.
Als je voor het gezelschap gaat, gewoon doen, al vermaken wij ons prima, met iedereen die we tegenkomen. Zuid-afrikanen, duitsers, americanen en nllers.
Veel plezier met plannen.
Wij zijn al een tiental keren in onze bouwvak naar het noord-oosten
van zuid Afrika geweest en eigenlijk nog nooit koud weer gehad!
De enige keer dat we het koud hadden, echt koud, was in Kaapstad
begin juli 2014, overdag redelijk, snachts berekoud!
Maar om aan te geven hoe divers het kan zijn, een dag of tien
later, zo rond 15 juli waren we in Golden Gate NP. op 1500 meter
hoogte was het rond het vriespunt, en twee dagen later in
Hluhluwe Imfolozi op zeeniveau was het plus 37°C, …
veel planplezier
nu weldegelijk koud in de winter. overdag is het heerlijk maar als de zon weg is brrrrrr dan ben je blij dat je een houtkachel heb in je huiskamer. ook kan het bij ons vriezen. maar ja we wonen op 1800 m. gelukkig hebben we de droge periode. anders kunnen we sneeuw hebben. de regen zit dan in de Kaap. dan kan het zeer onaangenaam zijn. in oktober waren we in de Kaap afgelopen jaar. nee warm was anders toen helaas. daarvoor waren ook nog even in de Drakensbergen. waar je de sneeuw nog kon zien. overdag heerlijk, maar ,s avonds koud. dus jas aan en de kachel aan hoor!
Ik zou persoonlijk medio september aanraden. Het is dan net voor het regenseizoen (behalve in de buurt van Kaapstad). Overdag is het lekker warm, 's morgens en 's avonds kan het koud zijn. Maar daar kan je je gerust op kleden.
Maar als jullie een maand later in Kaapstad eindigen kan de regen daar ook al gestopt zijn. En uiteindelijk kan je het weer ook niet voorspellen.
Een paar dagen geleden was ik in Addo en kwam er een koufront aangewaaid en was het bibberen en een dag later was het opnieuw snikheet.
Alleszins, het zal zeker en vast een mooie reis worden, ongeacht het seizoen of maand