Huwelijksreis Zuid-Afrika september?

Hallo,

Wij denken erover om volgend jaar, na ons huwelijksfeest, in september op huwelijksreis te gaan naar Zuid-Afrika.

Nu lees ik echter vrij tegenstrijdige berichten over het al dan niet ideaal klimaat tijdens de maand september…

Het idee zou waarschijnlijk zijn om van noord naar zuidwest te reizen : Starten met safari in de regio van Blyde River Canyon, bv Ngala, Sabi Sand,… en dan doorvliegen richting Port Elizabeth. Van daaruit dan met huurwagen langsheen de kust met Tsitsikamma, de struisvogels in Oudtshoorn, de wijnlanden in Paarl/Stellenbosch/Franschhoek en dan eindigen in Kaapstad.

Kan iemand mij uitsluitsel geven of we met dergelijk reisschema een beetje OK zitten in september of kiezen we er dan volledig de foute maand uit?

Het hoeft van ons niet snikheet te zijn, bedoeling is voornamelijk vele diertjes te kunnen, genieten van de natuur (en elkaar ;-)) Omdat we dit jaar het koelere Scandinavië bezochten, hopen we volgend jaar evenwel toch ook een zonnetje te kunnen zien…

Als jullie me dus kunnen helpen ivm mijn ‘september = ok weer-vraag’ zou super zijn!

Hoi Britt.

Het voorjaar van september tot en met november is een zeer mooie tijd om Zuid-Afrika te bezoeken. De temperatuur is erg aangenaam en met name in de Kaap staat alles in bloei. Deze periode is relatief rustig ten opzichte van de drukke Zuid-Afrikaanse zomermaanden. Het is lente en in de wildparken zijn veel jonge dieren te zien. In de oceaan bij Hermanus beleeft het walvissen seizoen haar hoogtepunt in de maanden augustus tot en met eind oktober. Ik zou zelf geen mooiere tijd kunnen uitkiezen om op huwelijksreis te gaan!

Het is ook verstandig om in september vanaf Johannesburg naar Kaapstad te reizen en niet andersom. Normaal maakt dit niet zo heel veel uit maar hoe later je in Kaapstad bent hoe beter het weer zal worden.

1 like

In het noorden is het in september warmer meer dan 20 graden en 8 uur zon, in het zuiden is het iets koeler maar de zon laat zich 9 uur zien s’avonds is het koeler ong. 14 graden, maar dat verschild van jaar tot jaar.Je moet voor het regen seizoen op safari zijn geweest want dan is alles nog dor, zo als er bladeren aan de bomen zitten zie je een olifant niet meer als hij 5 meter tussen de bomen is.Overigens is augustus,september en oktober de favoriete reistijd van mij,ik hoef geen temperaturen van boven de 30 graden. Het ziet er niet verkeerd uit, je reis gewoon de toeristische routen en je hebt een pracht vakantie.
Geniet die reis

1 like

In het noorden zit je prima, in Kaapstad kan het heerlijk weer zijn, je zit nog middenin het walvissenseizoen. Ik ga zelf as 5 september weer. Als je je in wilt lezen, ik ben de uitgever van het reis- en lifestyletijdschrift OOG VOOR ZUID-AFRIKA. Nog via www.bol.com verkrijgbaar. In ieder geval wens ik jullie geweldig veel plezier en een prachtige reis!!!
Marjolein Westerterp

Hey Marjolein,

Bedankt voor de tip. Dat tijdschrift ga ik zeker eens opzoeken!

Je bent toevallig niet van plan van je reis in september een verslagje te maken? :slight_smile:

Groetjes!

ja zeker, je kunt me gaan volgen via Redirecting... en het resultaat vind je in het nieuwe nummer dat 8 januari verschijnt!!!
groetjes,
marjolein

Wil je beesten zien, dan zou ik in het Noorden verblijven, zeker ook St. Lucia aan doen, is de moeite waard.
Het kan mooi weer zijn in de Cape, maar de lente kan ook wel eens kouder zijn, zoals momenteel.
Wij hadden in het binnenland vandaag al 24 gaden heerlijk en in het noorden was het al warmer. De temps zijn heerlijk, vochtigheid is lekker laag, niet aan de kust

Ik zeg DOEN!!! Een fantastische bestemming voor een huwelijksreis: van alles wat –> wildlife, ruige kuststroken & cultuur, heerlijk eten & het hippe Kaapstad! Met een beetje geluk kan je ook nog walvissen spotten in Hermanus in september!

Wij kunnen voor ieder budget een mooie rondreis samenstellen, met gevarieerde accommodatie: tented lodges, knusse bed & breakfast en eenvoudige hostel accomodatie & overnachtingen op community projecten en in national parken te midden van de mooiste plekjes in de natuurlijk & wildlife!

Voor andere African Backpackers- reizigers stellen wij ook een Afrika huwelijksreis samen en werken o.a. met gift-vouchers voor een deel van je reis & activiteiten die genodigden van jullie bruiloft als huwelijkscadeau aan jullie kunnen geven!

Voor meer tips & informatie kan je altijd mailen naar: info@african-backpackers.com // www.african-backpackers.com

Succes met alle huwelijks (reis) -voorbereidingen!

Ha Brit,

september is prima!! Je zit dan aan het eind van de droge tijd, (voor het noord oosten, Kruger e.d.!!) want o´n beetje half okotber begint de regentijd daar. Temperaturen (wij zitten dan vaak in Kruger), lopen op tot 30 of meer over het algemeen. Er kan wel eens een dag tussen zitten dat het wat koeler is maar september is een prima maand om naar ZA te gaan.

Mooie reis!! en veel geluk!!

Ruud

1 like