eerste keer zuid afrika

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zouden graag op huwelijksreis gaan naar Z-A.
We zouden de laatste 2 weken van augustus reizen maar ik zou ofwel op kaapstad willen vliegen en daar een rondrit doen ofwel op johannesburg vliegen om daar een rondrit te doen.

Iemand die zijn/haar voorkeur wil meedelen?

Amber

Het moeilijk op jou vraag een antwoordt te geven Amber, je gaat 14 dagen dan blijven er 12 over je moet kiezen tussen Kaapstad of Johannesburg.
Beginnen we in Kaapstad het weer gemiddeld 17 graden overdag en 7 graden nacht temperatuur 10 tot 12 dagen regen waar in die periode 60 tot 100 mm valt. Bij Kaapstad zie heel veel flora, cultuur, historie, vermaak en vertier.
Johannesburg is iets warmer 19graden overdag en 6 graden nacht temperatuur, 2 dagen regen met een neerslag die ligt tussen de 0 en 5 mm. Hier heb je veel flora, fauna, cultuur, historie grotere rij afstanden. Het vermaak en vertier is hier niet zo als in Kaapstad. Dit is maar een voorzet als je weet waar je reis heen gaat, zet en nieuw bericht en je krijgt beteren antwoorden. Jan

Ik zou inderdaad, gezien het weer, eerder kiezen voor een ronde vanuit Johannesburg dan vanuit Kaapstad. Hier in het noordoosten van Zuid-Afrika is het in de winterperiode zo’n 16-20 graden overdag, altijd droog, nachten wel fris maar heerlijk. Je moet dan voor de game drives 's ochtends vroeg en later op de dag wel warm aangekleed zijn, maar tussendoor is het lekker en je hoeft dus geen rekening te houden met regen e.d. Dat is aan de Kaap wel andere koek. Daar kun je in augustus (veel) regen en zelfs hagel en sneeuw verwachten…

Enfin ronde in het noorden betekent veel nadruk op natuur, wilde dieren. Er liggen hier heel veel mooie natuurparken, zowel van de overheid (nationale parken) als particuliere natuurparken. Twee weken is een prima tijd om hier een prachtige rondreis te maken.
En mocht je toevallig nog een leuke lodge zoeken, dan verwijs ik je graag door naar onze website. Daar staan ook allerlei ideeen voor activiteiten en excursies op :wink:

Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

En onze website is: www.zazoetravel.com :dag:

Nu Johannesburg, heeft in augustus totaal geen regen ( droge periode) en overdag is 20 graden en warmer, .s nacht rond de 8 graden. Meer maar het noorden Kruger park kan het overdag nog warmer worden. En droog, geen regen. Toch is de natuur erg mooi. En een huwelijksreis in de bush is heerlijk, mooi en romantisch. Op een heerlijke locatie.
In en rond Joburg is er erg veel vertier, zeker in de stad. Maar in een stad zou ik niet bllijven. voor je honeymoon.
in de Kaap is het dan nog steeds regentijd.
naar het noorden toe en dan een mooi klein rondje maken is zeker mogelijk. Ik hen al vele mooie reizen voor me sen gemaakt, met leuke en mooie accomodaties. Laat maar weten voor hulp.