Weersomstandigheden augustus Zuid-Afrika

Hallo,

Wij zitten er aan te denken om een rondreis te maken door Zuid-afrika. Wij zijn helaas wel aan de bouwvak gebonden dus moeten in Augustus gaan.

Kan iemand mij meer vertellen over de weersomstandigheden dan? Ik weet dat het dan winter is en vooral 's nachts heel koud kan zijn. Op internet lees ik dat het overdag tussen de 18 en 24 graden is.

Tussen de 22-25 graden vind ik wel lekker maar 18 is wel erg koud. Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen of je grotendeels in truien loopt of toch ook wel regelmatig een shirt en misschien zelfs een korte broek aan kunt.

Groetjes,
Hanneke

Hoi Hanneke,

Zuid-Afrika is een enorm groot land met diverse klimaatzones. Afgelopen winter (augustus) was het hier (greater Kruger park) heerlijk: we hadden zelfs boven de 30. Gemiddeld was het rond de 25 graden. Meestal is het onbewolkt, met een stralend blauwe lucht en zonnig. In de avond koelt het af en dan gaan we lekker rondom het kampvuur zitten. Juli is de koudste maand.

Maar let op: in de omgeving van Kaapstad is het dan wel koud, en op de bergen iets meer landinwaards kan er zelfs sneeuw vallen!

Welke gebieden wil je gaan bezoeken?

Groetjes uit de bush,

Corné.

Hoi Corné,

We zitten te denken aan een reis van johannesburg naar Kaapstad met onderweg in ieder geval het krugerpark. Verder misschien Swaziland, St. Lucia en Durban maar dat weten we nog niet.

Als ik het goed begrijp kunnen we rond het krugerpark dus wel redelijk mooi weer verwachten (johannesburg ook?) maar moeten we rond kaapstad wel rekening houden met kou.

Weet jij of er bekende plekken zijn waar veel georganiseerde rondreizen komen die in de bergen liggen?

Groetjes,
Hanneke

Hoi Hanneke,

Kruger zal in het algemeen wel mooi weer hebben, maar Durban en vooral Kaapstad kan minder zijn. Kaapstad: koud met veel wind.

In de Drakensbergen heb je Bergville wat erg populair en mooi gelegen is.

Veel plezier met je voorbereidingen!

Groetjes,

Corné.

Kaapstad kan idd minder zijn.
Durban is dan nog wel goed te doen.

Hoi Hanneke,

Als je écht heerlijk weer wilt hebben, dan is wellicht een wat meer noordelijke route zoals bijvoorbeeld beginnen in Kaapstad en dan snel naar Namibie, Botswana en dan weer terug naar Zuid-Afrika en via Kruger Park e.d. eindigend in Johannesburg (of omgekeerd) een optie.

Dan vermijd je dus in Zuid-Afrika de wat koudere kust, tenzij je die juist graag mee wilt pakken…

Veel plezier bij alle voorpret en mocht je nog tips willen hebben, mail ons dan gerust. Of kom langs tijdens de Vakantiebeurs van 14 t/m 18 januari in de Jaarbeurs in Utrecht. Wij staan in hal 1, stand F124 en helpen je graag met je voorbereidingen.

Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Hoi Hanneke,

Ik ben het helemaal eens met Natascha: blijf in het noord-oosten en de temperaturen zullen alleszins meevallen.

In Pretoria en Jo’burg kan het zelfs vriezen in die maand :frowning: , maar hier bij ons niet :dag:

Groetjes uit de bush,

Corné.

Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. We willen in Zuid Afrika met name Kaapstad en het Kruger Park zien en ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht dat de rest van de route ook door het noorden kan ipv zuiden.

Ik ga me er meteen verder in verdiepen, bedankt Natasche en Corné!

Groetjes,
Hanneke

Graag gedaan Hanneke. Dat is het leuke van dit forum :slight_smile:
Nogmaals veel voorpret en bij vragen gewoon ff mailen.

Natascha Snelder
www.zazoetravel.com

Eveneens graag gedaan Hanneke :slight_smile: Mocht je meer vragen, dan kan dat hier, of je kunt me ook mailen. Nog een optie is om het noord-oosten te doen, en voor een dag of 4 naar Kaapstad met een binnenlandse vlucht. Die zijn erg goedkoop en het bespaart je in tijd.

Groetjes uit de zeer groene bush (gisteren 51 mm gehad).

Corné.

Auw, wij hadden slechts 34 mm!

Groetjes, Natas