Is dit een geschikte route?

Half juli is het moment daar dat wij Zuid-Afrika mogen bezoeken. We hebben er super veel zin in, maar moeten nog een paar puntjes op de i zetten.
De volgende route hebben wij in gedachten. Is dit realistisch te noemen of overkill?
Alvast bedankt.

14-jul Kaapstad
15-jul Kaapstad
16-jul Kaapstad/Stellenbosch
17-jul Stellenbosch/Franschoek pass/Hermanus of Kelders (optie)/Swellendam
18-jul Swellendam/Mosselbaai
19-jul Mosselbaai/Gardenroute/Plattenbergbay
20-jul Plattenbergbay/Storms river
21-jul Storms river/Port Elizabeth
22-jul Port Elizabeth/Port St Johns Vliegen is geen optie vanwege de one-way-fee en de dure vliegtickets.
23-jul Port St Johns/La Lucia
24-jul La Lucia/St.Lucia
25-jul St.Lucia
26-jul St.Lucia
27-jul St.Lucia/Mbabane
28-jul Mbabane
29-jul Mbabane/Krugerpark
30-jul Krugerpark
31-jul Krugerpark
1-aug Krugerpark
2-aug Krugerpark/Hoedspruit
3-aug Hoedspruit/Panoramaroute/Hazyview
4-aug Hazyview/Johannesburg
5-aug Johannesburg
6-aug Johannesburg/Township

De binnenlandse vluchten zijn zeker niet zo duur. Kijk even op

of

https://flights.kulula.com/SSW2010/E6IE/webqtrip.html?execution=e2s1

ziet er goed uit. Maar neem warme kleding mee, het is winter.

als je naar een town ship wil gaan, doe dit niet alleen, maar altijd met een dagtour. In Julie zijn er altijd wat meer spaningingen, stakingen en nog steeds helaas Xenephobia… Neem net zekere voor het onzekere zou ik zeggen.

Hallo

One way fee is ongeveer 50€
En over de route is al zo veel geschreven, lees eens eerdere berichten!
Mijn advies in deze zou zijn, doe alleen het noordelijke gedeelte zo vanaf st Lucia!
Scheelt je een hoop lange reisdagen en doe het zuiden in een ander jaargetijde!
Voor Limpopo en Mpumalanga kom al je ogen en tijd te kort vrees ik!
Minder is meer in dit geval!

veel planplezier

Het ziet er niet slecht uit.
ik zie alleen dat je op de 23e naar La Lucia wilt gaan. De enige plaats van die naam die ik in de Road Atlas van Zuid Afrika tegenkom ligt bij Pretoria en dat zal toch niet de bedoeling zijn.
denk eens aan de Drakensbergen. Dat is een overweldigende natuur.
In Hermanus kan je, als het niet te hard waait met de boot op zoek gaan naar walvissen.
Je geeft niet aan naar welke restcamps je gaat in het Krugerpark. Ik zou zeker Letaba, Olifants en Satara bezoeken.
Als je van Hazyview richting Johannesburg gaat stop dan vooral voor de lunch in Dullstroom. Daar heb je in de hoofdstraat (R540) Harrie’s Pancakes. Die is wereldberoemd.

veel plezier daar.

Paul

Bedankt voor de reacties. La Lucia ligt net boven Durban.
Drakensbergen hebben we overwogen, maar is te ver omrijden voor deze ‘korte’ periode.
Krugerpark zitten we alle nachten op Lower Sabie.
De tip van de Township tour en Dullstroom nemen we mee! Dank jullie wel.

Het is St. Lucia, en zeer leuk om ee te zijn en goed weer en maar 2,5 uur van Durban.

Als je in St Lucia bent, moet je echt een safari boeken bij EuroZulu. Wij hebben meerdere safari’s gedaan in Zuid Afrika maar deze staat echt met stip op nummer 1! Een schitterend park met veel dieren en je eindigt de dag met een heerlijke braai midden in het park. Wij hadden Paul als gids die veel kon vertellen. Kost een paar centen maar is het meer dan waard.

Vooruit nog even een fotootje om jullie lekker te maken :slight_smile:

1 like

Enige activiteiten die we nu gepland hebben staan is een morning en een evening drive in het Krugerpark en Micro-light vliegen in Hoedspruit.
Dus heb EuroZulu even gemaild. :wink:

Ik zou in Swaziland niet alleen in Mbabane overnachten. Persoonlijk vind ik Mlilwane Nature Reserve bijv. heel leuk voor 1 overnachting. Is geen Big 5 park maar daardoor kun je er juist eens lekker mountain biken, zelf gaan wandelen of paardrijden. Erg relaxte plek. En overnacht dan in zogenoemde ‘bee hives’, erg grappige hutjes. Ik boek wel altijd met eigen douche en toilet :wink: Het online boekingssysteem van Big Game Reserves werkt ook altijd erg prettig. Ook wat waard in Afrika.

Veel voorpret nu alvast en straks natuurlijk ook van de reis!

Met zonnige groet vanuit de bush
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

Dank je wel Natascha. Heb het laatste bee hives hutje weten te bemachtigen!

Helemaal goed. Zijn super leuk! Veel plezier.

Nataacha Snelder
ZaZoe Xperience

Wat een geweldig land is dit!!!
Bedankt voor alle tips. Het was een top reis.

Goed te horen dat de vakantie zo fijn verlopen is. En wie weet tot ziens in Afrika!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com