in november gaan wij naar Zuid Afrika. Onze vlucht is inmiddels al geboekt, we starten in Johannesburg en vliegen vanuit Kaapstad weer terug naar Nederland. We hebben twintig volle dagen tot onze beschikking, en twee halve vanwege de vluchten. We zullen in Johannesburg een auto huren en meteen naar onze eerste bestemming rijden.
Onze route ziet er nu globaal als volgt uit. We twijfelen alleen of we vanwege de tijd misschien Drakensbergen moeten skippen.
Leuk, maar heel veel rijden, neem de rijd en blijf in een regio, dan kan je beter genieten en veel meer doen en zien. Nu zitten heel veel in de auto, zonde gewoon.
Vivina heeft de tickets al geboekt dus daar valt weinig meer aan te doen. Waar ze nog wel wat aan kan doen is de route aanpassen waardoor het minder rijden en meer genieten wordt. Ik zou persoonlijk dan ook de Drakensbergen en de Garden Route uit het schema halen. De Drakensbergen zijn geweldig maar de afstand vanuit St. Lucia naar de Drakensbergen en vervolgens weer naar Durban vind ik voor 2 nachtjes teveel van het goede. Dan ben je inderdaad voornamelijk aan het rijden.
Het zelfde geldt een beetje voor de Garden Route maar daar komt ook nog bij dat ik de Garden Route niet het leukste deel van Zuid-Afrika vind. Ik zou dan ook van Durban naar Kaapstad vliegen en de gewonnen dagen benutten om je trip wat relaxter te maken. 2 Dagen in St. Lucia vind ik bijvoorbeeld te weinig, er is zo ontzettend veel te doen. Hluhlu-iMfolozi Game Reserve zie ik nu niet in je schema, dit is zeker de moeite waard om bijvoorbeeld 2 nachtjes te verblijven (Mpila Camp in het iMfolozi gedeelte is geweldig) of op z’n minst als dagexcursie vanuit St. Lucia te bezoeken. Ik hou zelf ook niet van teveel enkele overnachtingen, daar kan je ook nog iets aan aanpassen eventueel.
In en om Kaapstad is bovendien ook zo ontzettend veel te zien dat je dat nog kan uitbreiden met 1 of 2 nachtjes.