Mijn vriendin en ik (beide eind 20) hebben kort geleden besloten om eind september 3 weken naar Zuid-Afrika te gaan!! We hebben momenteel een leuke route uitgezocht in noord-oosterlijk gedeelte van Zuid Afrika (en een kort bezoek aan Swaziland) maar hebben eigenlijk het gevoel dat we nu vooral de gebaande paden bewandelen met de mogelijke bestemmingen. Bij mijn reis naar Peru kreeg ik op een Forum veel leuke tips, en dus dacht ik: We proberen het gewoon weer
We gaan van 23 september t/m 14 oktober en zullen een auto huren om zelf rond te kunnen rijden. We hebben opzettelijk gekozen om maar een deel van Zuid Afrika te bezoeken om niet te veel tijd in de auto te zitten.
We hebben nog geen details planning maar om een beeld te geven wat nu een grof idee is:
-We landen op Johannesburg en willen hier een dag of 2 blijven om de verschillende kanten van de stad te zien.
-Vanuit daar trekken we naar het Noorden maar wordt het ook gelijk minder gedetaileerd vanwege de brede keus aan NP’s
-Een van de dingen die we ook nog (kort) willen bezoeken zijn 1 of 2 leuke plekken waar leuke marktjes zijn, vooral mijn vrienden
-Verder zoeken we naar een mogelijkheid om wat meer traditionele stam te bezoeken.
-momenteel staan ook nog: Hazyview/panorama route, Swaziland en St. Lucia op de planning
-We denken er aan om te eindigen in Sodwana beach om te ontspannen en te duiken/Snorkelen.
Wij zijn heel erg benieuwd of er nog mensen zijn die nog goede tips hebben, of dingen absoluut afraden. zoals jullie zien is het nog niet gedetailleerd maar juist daarom kunnen we nog veel veranderen aan de hand van goede tips, we hebben namelijk nog wel even voor we echt gaan. Alvast bedankt!
Leuke ideen goed om 1 gedeelte van dit mooie land bezoeken, want de afstanden zijn gewoon zeer groot.
markten kan jse overal vinden en tegen komen.
Lesedi cultural village , een uurtje van Johannesburg kan je heen gaan om wat over verschillende tribes te weten komen. Echte originele stammen , die zijn er niet, en deze is gewoon goed, je kan er ook overnachten. Erg leuk.
ook vlakbij St. Lucia kan je een Zulu dorp bezoeken. ( helaas toeristisch)
ook Swazieland is super mooi , met lieve mensen en ook daar zijn er Nationale parken.
Ach er is zoveel te zien en te doen en bijna niets is zo toeristisch
zoals we hier gewend zijn, zeker niet rond die tijd!
Als je een beetje zoekt hier op het forum zul je echt tientallen
goede tips voor bezichtigingen, en overnachtingen vinden!
Twee dingen die je niet mag vergeten is bij de autoverhuur aan
te geven dat je door Swaziland gaat rijden!
En als willen overnachten in wildparken is het echt de hoogste
tijd om deze te boeken, het aanbod is gering en de mooiste plekken
zitten vaak al een jaar op voorhand vol!
Voor de rest kan ik alleen zeggen, prima keuze, veel mensen
willen in een paar weken een land ter grote van west Europa
doorkruisen en alles zien!
Relax, probeer echt hier en daar een paar dagen op een plek te blijven en
ik verzeker je, je komt ogen en oren en tijd te kort om alle indrukken te verwerken!
Prive game drives, kan je boekt voor jullie zelf, zonder andere gasten, is wel duurder, maar je hebt dan wel de ranger en auto alleen, meer vrijheid om langer, korter ergens te gaan kijken. Of het extra geld waard is, is erg persoonlijk naturlijk.