mijn vrouw Lilia wordt 60 en we zouden in februari/maart 2011 drie weken naar Zuid-Afrika willen gaan. Wat moeten we zeker doen?
bedankt!
Fred
Dat is nogal een algemene vraag.
Hierbij in ieder geval een algemeen antwoord: rondreizen.
Zonder gekheid:
Safaria
township tour.
cape town.
hermanus (walvissen)
gansbaai (big white)
bungee jump van 216m.
etc.
Beste Fred,
Ja waar houden jullie van. Willen jullie veel resizne door Zuid Afrika, de afstanden zijn groot, wandelen of gewoon op een paar plekken zitten en genieten. Zelf rijden of met een gezelschap mee. Je kan hier in ZA alle kanten op.
Maar zeker een of meerdere Safaries en proberen de big5 te gaan zien moeten jullie zeker gaan doen.
Je kan naar zoveel parken toe gaan. Kruger park, daar kan je zelf rijden met de auto, of naar 1 van de vele prive parken, met een leuke lodge erbij. Er zijn ook genoeg parken in niet malaria gebieden.
Een boottocht op de Olifants rivier, naar St. Lucia gaan aan de kust, de Wild coast, Addo olifanten park, verder afzakken naar Kaapstad.
Er is zoveel mogelijk en het land is zo groot, dus alle sis mogelijk hier.
Suc6 met de voorbereiding en heb je nog meer vragen dan zien we die wel hier.
:zon02:
dag Annemieke,
bedankt voor de respons!
Wij hebben geen flauw idee wat de moeite is in Zuid-Afrika ![]()
We zijn geen grote avonturiers en houden van een minimum aan comfort.
Lilia is dol op natuur (ze droomt van een safari) /landschappen/ zee en ik ben een stedenmaniak.
Wat zouden we in februari-maart in drie weken zoal op een rustig tempo kunnen doen?
vriendelijke groet,
Fred
ik denk OF vliegen op Kaapstad en daar rondreizen OF op Johannesburg en daar rondreizen. Vanuit JB kun je wel mooi richting Kruger park gaan.
3 weken is te kort om alles wat mooi is te zien maar je hoeft niet perse of/of te doen.
Er vanuitgaand dat jullie budget voldoende is zou ik Naar Johannesburg vliegen en vanuit daar een dag of 5 naar Kruger park gaan. Kan per tour of huur een auto. Daarna terug rijden en naar Kaapstad vliegen. Daar een auto huren en in 2 weken richting Durban rijden. Vanuit Durban terug vliegen naar Johannesburg en weer naar huis gaan.
Rondom kruger zeker de Panorama route meepikken, dat zijn schitterende landschappen. Als stedenmaniak zal je teleur worden gesteld, er zijn geen mooie, oude steden in SA, zover ik weet. Kaapstad heeft een leuk stukje maar dat heb je na 1 dagje wel gezien.
Beste Fred,
Wil je veel zien van het land, bedenk dan dat Zuid-Afrika ruim 33 x groter dan Nederland is.
Je kunt kiezen voor een bepaalde regio (Kruger park-klein Drakensbergen-Swaziland / Kaapstad & wijnstreken) of toch beidde doen.
Hoogtepunten van mij persoonlijk:
-
Soweto tour. Bij Martin Cycle tours (een Nederlander die daar woont) kun je op de fiets veilig een route door Soweto doen.
-
Panoramaroute. Overnachten in bijv. Graskop (1 of 2 nachten).
-
Prive-reservaat met game-drive en persoonlijke aandacht. Weet nog een hele leuke
Kan het weten want ik woon er zelf 
-
3 nachten Kruger park.
-
2 nachten Swaziland.
-
Doorvlucht vanuit Jo’burg naar Kaapstad.
-
5-7 dagen in deze regio.
Waar gaan jullie interesses vooral naar uit? Safari en natuur + cultuur? Of ook wandelen in de bergen en naar het strand?
Zuid-Afrika heeft vanalles te bieden. Ik zou nu al kijken voor goedkope vliegtickets, bijv. op www.vliegwinkel.nl of www.cheaptickets.nl
Veel plezier met je voorbereidingen :dag:
Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.
Heb je soms meer info over “Martin Cycle tours”? Een site of iets dergelijks, ik vind niet onmiddellijk iets over deze operator via google.
thx
Dit is de link:
Veel plezier ermee ![]()
Groetjes uit de zonnige bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.