Nog nooit had ik van dit maatschappij gehoord.
Met spoed moest ik naar Ankara en had hier geen omkijken voor.
Ik boekte dit vlucht voor een leuke prijs en hoopte ik er op dat ik veilig in Ankara zou aankomen. In de tunnel werd ik warm verwelkomt door de vriendelijke crew. Eenmaal in het vliegtuig zag ik dat alles nieuw was. Het rook ernaar als of de vliegtuig net uit de doos was gehaald.
Ik vroeg aan een van de bemaningsleden hoe lang ze bestonden en kreeg te horen dat ze nog geen jaar bestaan. In het vliegtuig kreeg ik ook nog eens lekker warm eten en regelmatig drinken om m’n dorst te lessen. Na ongeveer 3,5 uurtjes vliegen kwam ik zoals ik had gehoopt veilig aan in Ankara. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het crew en de toestel waarmee ik heb mogen vliegen. Voor de volgende keer weet ik zeker dat ik niet hoef te twijfelen om met Turkuaz Airlines te vliegen.
Turkuaz airlines is vorig jaar begonnen met vliegen heeft als eerst vanaf Ankara naar Schiphol gevlogen en oook naar Belgie. Mooi en nieuwe vliegtuigen de baas is nog een jonge knul 25 jaar of zoiets. Turkse maatschapij de vliegtijden zijn zeer goed.Dit jaar gaan ze vliegen via een paar plaatsen in Turkije.:dag:
Ik heb afgelopen december voor het eerst met Turkuaz gevlogen, ik zou met Onur vliegen maar dit is op laatst omgezet naar Turkuaz, ik kende het dus ook niet.
Nou ben ik niet zo vliegangstig aangelegd, dus had er ook geen probleem mee, anders mag de maatschappij niet van Schiphol vertrekken en de piloot wil ook graag veilig aankomen denk ik altijd maar!
De heenreis, behalve een uur vertraging (het zal een keer niet), helemaal goed, zeer vriendelijk personeel, eten & drinken en alles nieuw.
De terugreis was iets minder we stonden al te wachten voor de deuren om naar vliegtuig te kunnen, toen moest het toestel nog landen, uiteindelijk met veel vertraging vertrokken en 9 dagen op mijn koffer moeten wachten, zo’n beetje de helft was blijven staan op het vliegveld van Kayseri! Vervolgens koffer kapot en ook niet meer bruikbaar en zelfs deel spullen stuk. Maar goed verder was de terugreis qua toestel en personeel ook weer prima! Het was de eerste keer dat dit toestel op luchthaven Kayseri vloog. Dus Turkuaz is echt vrij nieuw en heeft een deel van de vluchten van Onur Air overgenomen.
Ik denk dat ik toch nog wel een keer met Turkuaz zal vliegen, aangezien mijn vriend in Kayseri woont en zij de enige zijn die rechtstreeks vliegen, wat dus ook inhoudt dat het ticket een heel stuk goedkoper is. Nu zijn de vliegtijden nog gunstig, maar heb wel al gezien dat ze per april heel ongunstig gaan worden voor Kayseri.
Travel, het zoek raken van je bagage is niet de schuld van de airline maar de airport… Zij zijn verantwoordelijk voor de bagage-afhandeling…
@ Cynthia niet lullig bedoeld maar wil uitleggen waarom ik dat deel erbij had gezet!
Mijn bagage was niet zoek, het stond gewoon netjes op de luchthaven te wachten omdat het vliegtuig anders te zwaar was. Maar ik weet dat de ingehuurde bagageafhandelaar daar verantwoordelijk voor is, ik wou alleen mijn verhaal compleet maken. Het is alles bijelkaar waardoor indirect de schuld toch wel enigszins ook bij de maatschappij ligt. Het is binnen de organisatie van Turkuaz nog niet zo goed geregeld anders had het contact tussen schiphol en Turkuaz ook wel beter verlopen en waren ze gewoon bereikbaar geweest voor de ingehuurde bagageafhandelaar op Schiphol en had niet een turkse buitenstaander in het turks naar de maatschappij hoeven te bellen om een beetje informatie te kunnen inwinnen en dit vervolgens weer naar schiphol door te spelen.
Dit zullen de kwaaltjes van nieuwigheid nog wel zijn. Zoals ik eerder aangaf toestel, personeel, vlucht prima!!!
Fijn weekend allemaal!
Hallo,
Wij hebben via Tourmax een vakantie geboekt en gaan nu vliegen op 20 juli 2009 met turkuaz airlines.
Heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord.
Heeft er al iemand met deze maatschappij gevlogen en zoja hoe was de ervaring.
Lees net wel allemaal berichten over andere dagen vliegen dan je eigenlijk gaat enz enz.
Ik hoop wat te horen.
Groetjes Suus.:zon02:
Kijk aub uit met Tourmax, heeft ons vorig jaar onze vakantie weten te verpesten op een meer dan “hondse” manier. ALS je er nog vanaf kan doe dat dan nu nog…
Succes en groet van Jeanette.
Hoi Jeanette: Kun je toelichten wat er gebeurt is en hoe het (blijkbaar zeer oncorrect) opgelost is!?!?
Want met een reaktie als deze kunnen veel lezers niets…en je zou ze misschien zeer kunnen helpen
Dank je
Beppie1
@Suus over wat Zarraah over tourmax verteld heb ik geen idee. Heb wel een keer met Turkuaz gevlogen, zowel heen als terugweg vertraging, maar goed dat je heb je bijna altijd met turkse maatschappij. Verder een prima maatschappij hoor. Ik zou met Onur vliegen maar deze vluchten werden door Turkuaz overgenomen. Goede toestellen en stoelen, heel vriendelijk personeel en je krijgt drinken aan boord en ook nog wat tussendoortjes.
Waar vliegen jullie heen? Over op andere dagen vliegen heb ik geen last gehad, vlucht werd gewoon op de normale dagen/tijden gevlogen van Onur.
Jeanette heeft verleden jaar eea gehad met De organisatie, maar verder nooit meer verteld wat er voor oplossing gevonden is. Want UITEINDELIJK is ze gewoon met Onur gevlogen en is haar vakantie doorgegaan…
Vandaar ook mij verzoek aan haar: Wat hebben ze gedaan…
Qua maatschappij kan ik je niets over vertellen, maar de reakties hier lijken toppie!!!
hallo,
wij vliegen naar side op eenmaandag de 20e van juli.
ben wel benieuwd,maar je maakt jezelf alleen maar gek om die verhalen te lezen,maar we gaan ook met 2 kids,dus je wilt gewoon dat het goed gaat…toch
gr suzanne
@Suus1976 jullie vliegen dus naar Antalya met Turkuaz, ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, met iedere maatschappij kan er iets mis gaan, ik denk niet dat je met Turkuaz hier meer kans op hebt. Ik vond het echt een prima maatschappij. Heb me geen moment onveilig gevoelt en de tickets zijn ook nog eens niet zo duur, ik zou het liefst eigenlijk gewoon weer met Turkuaz vliegen.
Veel plezier alvast!
hallo suzanne
ook wij zouden 20 juli met turkuaz vliegen maar kreeg vandaag een mailtje dat zowel de heen als terugreis zijn veranderd heen met tailwind??? aankomst 22.30 dus weg mooie vertrektijd en terug eeen dag eerder(doen we dus niet) wordt nu een dag later met sunexpress. ze zeggen om 15.30 maar er is alleen een vlucht om 05.10 dus weer een dag weg maar wel 105 euro betalen. als je nog niks gehoord hebt bel of stuur even een mailtje naat tourmax want het loopt daar niet helemaal lekker!
gr marjolein