Hallo allemaal,
Ik lees hier veel verhalen over vrouwen met een vriend in turkije, bij mij is het andersom. Ik een nederlandse man met een vriendin in turkije.
Na 4 jaar heen en weer vliegen wordt het tijd voor een volgende stap, het liefs zou ik naar turkije gaan om daar te wonen en te werken. Mijn vriendin zegt echter dat het erg moeilijk is om daar werk te vinden.
Zij woont Izmir , wat een redelijk groote stad is maar volgens haar zeggen geen werk is.
Ik ben nederland behoorlijk zat na een aantal nare dingen te hebben meegemaakt( scheiding, broertje en moeder overleden na een auto ongeluk) en ik denk het geluk weer gevonden te hebben bij mijn vriendin en haar fam. en vrienden.
Weet iemand hier misschien waar ik eens kan infomeren voor werk in Izmir of daar in de buurt???
Hoor graag van jullie!!!
Tja als je voor een nederlandse organisatie wilt werken moet je denken aan host/reisleider o.i.d. En als je gewoon bij een turks bedrijf wilt werken lijkt mij het de beste manier om daar heen te gaan en daar te zoeken. En dat je vriendin via familie en vrienden verspreid dat je werkt zoekt of ze ff kunnen kijken voor je. Alvast heel veel geluk en succes in Turkije !!!
Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat er iemand of iets op je pad komt dat je verder kan brengen.
Mensen die van elkaar houden moeten op den duur gewoon bij elkaar kunnen zijn.
Ik wens je heel veel geluk, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Vanuit hier werk vinden in Turkije is haast niet te doen. Bovendien is het moeilijk om aan een woon/werk vergunning te komen. Als ik me niet vergis is Izmir niet echt Toeristisch, niet zoals Marmaris en Bodrum… Dus daardoor zal het helemaal moeilijk worden. Spreek je Turks?? Heb je al eens langere tijd in Turkije gewoond?? Zou een andere stad een optie zijn?? Het is voor een Nederlander namelijk peanuts om in een Toeristen gebied te gaan werken!!
Welkom trouwens en leuk om eens een Man te zien ipv altijd alleen maar vrouwen!! Niet lullig bedoeld dames…Ben blij om te lezen dat je na al die ellende toch het geluk weer hebt gevonden…
Op het moment is de site gehacked maar je zo eens een kijkje kunnen nemen op www.seni-seviyorum.nl daar zitten meer mannen met een Turkse vriendin!!
Bedankt voor jullie lieve en hartelijke reacties.
Ik heb jullie advies ter hand genomen en een ticket naar Izmir geboekt!!!
Ik ga daar ff kijken hoe het staat met werk enz.
Ik moet over een uurtje op schiphol zijn dus ik hou het kort. Ik had nog wat dagen staan dus die heb ik maar opgenomen en ga voor 9 dagen naar Izmir!!!
Kijk uit met de gladheid hier en zet de verwarming nog wat hoger!!!:):)
Ik laat wel weer wat van mij horen als ik terug ben!!!
dan hier bij deze fftjes een bericht van een Nederlandse welke al zo’n 2 en een half jaar in Turkije vertoeft, dus ook woont en werkt, in een niet toeristisch gebied (Ben getrouwd, met een turk, samen wonen wij al drie jaar in TR, terwijl we elkaar in V.S. hebben ontmoet- sommige onder jullie kennen mij al…van idd www.seni-seviyorum.nl ).
Linda heeft overigens gelijk m.b.t. een aantal punten, het is idd “waardeloos” en geen beginnen aan om een baan te zoeken en/ of te vinden terwijl je in NL woont. Ik zou- indien je serieus van plan bent de stap te nemen- alles wat je hier hebt “opgeven”, nadat je “enige” zekerheid hebt m.b.t. het hebben van een baan hier in Turkije… Ik bedoel dus dat b.v. gedurende je bezoek nu, in de toekomst het woord kunt verspreiden m.b.t wat je wensen zijn aan niet alleen je vriendin, maar b.v. ook haar vrienden, kenissen en familie kring. Het veiligste alternatief is anderzijds je eigen “kantoor”/ “zaak” te beginnen- op te zetten- opdat je dus “self- employed” bent… wellicht een super idee omdat samen met een goede turkse vriend te doen, of je vriendin (simpelweg omwille het feit dat hun over de Turkse Nationaliteit bezitten). Op die manier heb je dan ook geen “werkvisum” nodig, want je bent dan immers een investeerder in je eigen bedrijf…
Ik ben 't helaas oneens (uit eigen ervaring en van kenissen welke ook al enige tijd hier vertoeven- jaren) met het feit dat het “moeilijk” is om een woon visum (residence permit) te verkrijgen, daar het enige lastige eraan is dat je soms een tijdje in een rij moet staan voor een paar stempels (afhangende van waar je woont), het nogal duur is i.v.m. andere nationaliteiten (de Nederlander betaald per jaar zo’n 476,- Euro, terwijl de Brit er nog niet een 78, - pond voor hoeft neer te tellen) en dat 't “bureaucratisch” is ingesteld (en 't IND dus niet?), het kan overigens enige tijd duren voordat je 'm ook ontvangt, maar dat heeft niet alleen met “de overheid” te maken, alswel met de PTT alhier…
Tevens, niet om “kleinerend” te doen, maar gewoon als “vraag”, vroeg ik mij af of je vriendin wel eens naar Nederland is geweest (mss zelfs op langere termijn). Ze zegt immers dat het leven in NL gemakkelijker zou zijn dan in TR en in vele opzichten heeft ze ook gelijk (arbeidsvoorwaarden voor de gemiddelde turk liggen ver onder wat wij in NL en rest v. Europa verwachten/ krijgen), maar de meeste mensen denken dat NL ook een soort van Utopia is…terwijl wij Nederlanders er juist alles op alles zetten om zo spoedig mogelijk met de Noorderzon te vertrekken… Ook mijn man dacht er zo over, hij is met name aan landen zoals de V.K en de V.S. gewend en dacht van NL het zelfde… Indien ze dus echt haar zinnen heeft gezet op NL, zou ik haar eerst uitnodigen, om het e.e.a. te “bezichtigen”, maar zorg er dan wel voor dat ze actief meedoet, boodschappen doen (stukken duurder dan hier in TR!!), neem haar mee naar de markt (idem), etc. opdat ze zich kan “inleven” hoe 't dagelijkse leven (en de kosten, chagerijnige gezichten ivm het klimaat, etc.) in z’n werk gaat.
Verder wens ik je veel plezier in Izmir en indien je vragen hebt, mag je me ten allertijden een pmtje sturen… overigens… je hebt 't wel getroffen met het weer!! Zo’n 20C hier… spring has started!!!
Ik heb verder niet veel extra advies meer voor je, maar ik wilde je toch even heel veel succes wensen! Laat je af en toe nog wat horen over hoe het gaat/is gegaan?
Ook ik zie hier alle kleuren van de regenboog van jaloezie!! Ik wil ook terug!! Heel veel succes en ook plezier!
Hallo allemaal,
Om te beginnen iedereen bedankt voor jullie lieve en handige berichtjes en adviezen!!!
Ik ben wat langer in Izmir geweest dan in de planning zat(ben afgelopen zaterdag terug gekomen).
Het volgende is gebeurt: ik kwam aan na een goede vlucht en daar stond ze gelukkig al op mij te wachten. Dikke tranen en ik heb je gemist etc etc.
Naar haar huis gereden en toen kwam het hooge woord eruit, ze pakte mijn hand en legte die op haar buik keek mij in mijn ogen aan en zei:" Je wordt vader!!!" Jullie begrijpen mischien wel dat ik ongeveer 3 meter, kan ook 4 zijn geweest, de lucht in vloog van blijdschap!!!
Ik heb mij de laatste jaren niet zo gelukkig gevoelt, zij was ook erg blij want ze wist totaal niet hoe ik zou reageren!!!
Vervolgens heel veel zitten praten over hoe nu verder en tot de conclusie gekomen dat het beter en makkelijker was dat zij naar nederland toe zou komen ivm. met mijn vaste baan die ik hier heb en niet voor de onzekerheid die het toch wel een beetje is in Turkije.
Dus van werk zoeken is weinig meer gekomen wel dokters bezoeken en toch niet geheel onbelangerijk zijn wij vorige week woensdag getrouwd, een kleine bruiloft met alleen wat goede vrienden en familie van haar kant, maar erg gezellig!!!
Nu weer terug in ons koude kikkerlandje en een heleboel te regelen!!!
Ik hou jullie op de hoogte over verdere ontwikkelingen!!!
@ Mobster: Als eerste natuurlijk profiat met jullie huwelijk en zwangerschap!
Fijn om te lezen dat na die nare periode voor jou de zon weer gaat schijnen. Ook verrassend hoe het soms kan lopen. In de eerste instantie ga je werk zoeken in Turkije, een paar weken later zijn de rollen omgedraaid en komt je vrouw naar Nederland. Hoop dat ze het erg naar haar zin gaat krijgen hier. Wens jullie heel veel geluk met z’n drietjes!!!
@Mobster: Proficiat !!! Ik wens je alle geluk de komende maanden, jaren …
Hou ons zeker op de hoogte ! Ook als het kindje geboren is, wat het is, de naam, enz… Ik ben gelukkig in jouw plaats !
@Mobster, ik ben onwijs blij voor jullie. Van harte geluk gewenst hoor.
Nu moet je aan de slag om je vrouw hier naar toe te krijgen.
Ik wens je daar veel sterkt bij, want dat is niet zo eenvoudig.
Maar waar een wil is is een weg.
jeetje m’n oog viel net pas op dit topic. Wat een verhaal zeg. dat gaat je niet in de koude kleren zitten ,en emotioneel als ik altijd ben was dit iets te veel voor me op de ‘vroege’ 2epaasdag en liepen er een paar tranen over m’n wangen…
@Mobster, ik wens jullie alle geluk van de wereld. vind het geweldig voor je dat je na een hoop pijn en verdriet, weer geluk hebt willen en kunnen vinden.
Van harte gefeliciteerd, en inderdaad,laat van je/jullie horen.