Wie woont er in Izmir/Wie is er bekend in Izmir

hallo

Ik ben op zoek naar nederlanders of nederlands sprekende mensen die in izmir wonen,
het lijkt me leuk om ervaringen uit te delen en eventueel een onmoeting.

groetjes sabina

Halowa , Ik ben Mark en ben alweer 2 jaar in Izmir verzijld geraakt. Ik heb zelf in Izmir nog maar weinig nederlanders ontmoet.
Misschien op deze manier … Laat maar weten als dit bericht hebt gelezen …

Hoi!

Wij gaan naar Izmir verhuizen op vrij korte termijn met mijn gezin. Mijn man gaat werken op de Freezone. We hebben al in Antalya gewoond, maar nu dus Izmir. Is het leuk daar? Heb je tips?

groetjes Roos

Hallo met jonatje,
izmir jah daar heb ik wel een verhaal te vertellen :slight_smile:
Ik was daar in februari voor een week
liefde é :wink:
ik heb eigenlijk een vraag,werk jij daar?
is het gezellig om daar te wonen?
ik ben 25 jaar en heeft zin in een avontuur begrijp je!
het is juist moeilijk om de juiste stappen te zetten,mss dat jij mij daarmee kan helpen?
als ik maar dicht bij men geliefde kan zijn is alles perfect :)!
vele groetjes vanuit de kust West-vlaanderen

ik ben daar nog maar geweest in februari om men geliefde weer te zien
hoe is het eigenlijk om daar te wonen?
ik zoek naar opties want dat heen en terug ben ik zo beu en te pijnlijk!
hoe is het om als vlaamse daar te werken en zeker als vrouw of valt dit nog mee?
ik hoop snel op reatie van je
blij om je te ontmoeten
groetjes jonatje

hoı

ık zıt tıjdelıjk ın ızmır voor mijn schoolstudıe: en ıdd weınıg nederlands sprekende mensen:)
waar ergens ın Izmır zıtten jullıe?

groeten ann

Hoi daar ik ben op zoek naar mensen die in Izmir wonen en werken. Ik ga er binnenkort naar toe om voor een turks bedrijf te werken en zoek voor korte en soms langere periode een vakantie appartementje die ik kan gebruiken .
Wie kan me helpen in de buurt van Izmir

Hallo,

Kan je werkgever je niet helpen zoeken om een tijdelijk verblijf te vinden.Die moet dan zeker relaties in Izmir hebben.Persoonlijk vind ik ook dat een werkgever toch wat moeite kan doen U aan huisvesting te helpen.
Anders moet je gewoon een turks makelaarskantoor langs gaan in de streek waar je gaat wonen en werken in Izmir die weten wel wat te huur aangeboden word in hun streek.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Dank je Franka

Ik weet zeker dat ze dat doen maar ben graag onafhankelijk voor dit soort dingen.
Ja de werkgever is zeker bereid dit soort dingen te doen maar je moet niet altijd daar op uit zijn als je je eigen inzet wilt geven.
Dank voor je advies Ps hoe ver woon je Izmir af?

Ik woon in Kusadasi. Van de luchthaven Izmir is dit 9O km.
Izmir is groot en het centrum ligt nog een paar km verder van de luchthaven.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka

Het wonen in Izmir is inderdaad niet direct mijn idee ik ken de stad maar ben niet bekend even buiten de stadsgrenzen Weet jij waar je dictbij Izmir het beste kan wonen zodat je wel dicht bij woont maar niet in de stad?

Hoor graag van je

U zegt dat U werk gevonden heeft in Izmir. Maar als je buiten de stad wil gaan wonen hoe wil je dan elke dag naar je werk gaan ???Er zijn wel bussen en dolmusjes in Izmir,maar de stad is zo groot en het verkeer is er zo druk dat ik er persoonlijk zelden of nooit kom. Alleen als ik eens naar Ikea wil, of als ik echt naar het consulaat moet of de douane in Izmir en natuurlijk de luchthaven waar ik geregeld moet zijn.
Ik vrees dat je dan toch een woonplaats dicht bij je werk zal moeten vinden,anders kom je elke dag in een verkeerschaos terrecht.
U zegt wel ik zoek een vakantie appartementje voor nu en dan of eens voor korte of langere perioden. U moet weten dat de verhuur van vakantie appartementen heel duur uitvalt. In kusadasi vragen ze voor iets gemeubeld tot 50 euro per dag.
Als je in Turkije op jaarbasis gaat huren zal je dit veel voordeliger uitvallen.Maar denk er ook aan dat ze hier altijd een borg vragen op voorhand,en dat is meestal een maand vooruit betaald.
Je kan bv. in Gazimier ,Bornova,Torbali, iets zoeken. Maar doe dit het best in een plaatselijk turks makelaarskantoortje. Trouwens iets gemeubeld vinden voor een redelijke prijs voor een korte periode zal niet makkelijk zijn.
Mischien zijn hier lezers die een andere plaats kennen rond Izmir die leuk is om te wonen.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka

Dank je voor de info

Mijn bedrijf heeft een auto ter beschikking voor me dus ik kan alle kanten op neem ik aan.
In Nederland heb ik een reistijd sochtends gemiddeld van 1,5 uur ik neem aan dat ik hiermee in Izmir toch redelijk uit de voeten kan? naar cesme of naar een plaatsje dichterbij?
Het bedrijf licht vlak bij bornova forum Ik weet dat je daar ook kan wonen al is dat soms duur.
Nog meer tips voor me?

Alvast dank voor al je info vanuit Kusadasi.

Herman

Ben er een paar keer geweest,complexe,grote stad,de wijk die het dichtbij ligt bij het centrum is Kizlar.

Zie:
http://maps.google.nl/maps/place?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4GZAZ_nlNL315NL315&um=1&ie=UTF-8&q=izmir+kizlar&fb=1&gl=nl&hq=kizlar&hnear=izmir&cid=13068095958731913800

Deze link is een totaalplaatje met een plattegrond.

Franka,mee eens?

Hoe liggen de prijzen daar qua huur?

Groetjes,

Hans.

Dank voor je link Hans

Ben je daar prive of zakelijk geweest? en wat zijn je ervaringen?

Hoor graag

Herman

Hans ik ben het met je eens dat Kizlar een heel mooie buurt is.De huurprijzen liggen in die buurt ook hoog, normaal, het is een heel mooie buurt.
De prijzen zullen zeker hetzelfde zijn als in Bornova en Kusadasi.Veel rijkere turken uit Izmir komen in Kusadasi wonen of hebben hier een 2 de verblijf omdat ze het hier niet zo druk vinden en we hier in de zomer meer wind hebben.De appartementen zijn hier niet zo hoog gebouwd zoals in de streek van Izmir.
Maar Herman, U spreekt van çesme, is natuurlijk ook heel mooi,is een moderne badplaats aan het worden. Er valt al veel te beleven in çemse,het centrum is er ook gezellig en je hebt er de autosnelweg die onmiddlijk verbinding heeft met Izmir. Maar çemse is ook al niet goedkoop meer,zeker niet als je daar een huis wil aankopen.Dus, de huur zal er ook duur zijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen kom naar Izmir en rijd eens rond en ga prijzen navragen,dat is de beste oplossing.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo,

Ik ben heel bekend in Izmir en Bornova.

Misshien dat ik je kan helpen
Wat is je budget eigenlijk?

Groetjes
Maara( vertrek binnenkort weer naar Izmir )

Hee Maara

Leuk dat je reageerd

Zoals je gezien hebt ga ik daar werken en zoek dus woonruimte.
Mijn budget is redelijk ruim daar ik als Director voor dat bedrijf ga werken op onze normen.
Bornova is in de buurt van de fabriek dus interessant .

Hou graag contact met je om meer te weten
Ps ga deze week weer naar Izmir toe dus wie weet kunnen we elkaar zien in het Forum of zo

groet Herman

Maara

Heb nog niets gehoord van jhe maar mocht je mijn mail lezen Ik ben benieuwd hoe de plaatsen Urla en Cesme zijn om te wonen? Misschien weet je daar wat van

Ps wanneer ga je weer naar Izmir toe?

Herman

Hallo Herman,

Ik heb zelf in Alsancak gewoond. Weet niet of je daar iets van gehoord hebt? Het is er erg gezellig, veel jonge mensen. Het is wel een drukke plaats, vooral als je echt dichtbij de winkelstraten zal wonen. Voor mij persoonlijk was dit erg leuk, aangezien de mensen voornamelijk ‘buiten’ wonen! Daarvoor heb ik een tijd in Bornova gewoond. Ook een heerlijke plek. Wat rustiger, wat schoner en een echte studentenplek. Qua prijs zal je in Alsancak hoger zitten dan Bornova. Zat je bedrijf nou in Bornova? Want opzich vind ik persoonlijk dat je vanuit omliggende plaatsen Bornova makkelijk kunt bereiken.
Ik zag het je ook hebben over Cesme; ik zou dit zelf persoonlijk niet doen. Het is heerlijk om hier eens een weekend of een dagje naartoe te gaan!

Succes met je zoektocht!
Groetjes Anoek