Wie woont er in Izmir/Wie is er bekend in Izmir

hi Herman, zelf woon ik in gaziemir met mijn 15 jarige zoon…ik heb hier een mooi gemeubileerd appartement gevonden en betaal maandelijks 800 lira…
Toevallig staat het appartement naast mij te huur voor ongeveer 1200 lira…
Kan je het telefoonnummer geven als je dat wilt.
Vanuit Gaziemir naar Bornova is het ongeveer 30 min met de auto…

groet van uit gaziemir

Hee Gaziemir of rolluik leuke naam!!
Dank je voor je bericht leuk om nederlandse mensen te ontmoeten in de buurt van Izmir.
Ik ben bezig met een huisje in Cesmealti niet ver van Bornova ook maar ik stel het op prijs dat je gereageerd hebt.

Woon je al lang met je zoon in Gaziemir? en waar licht Gaziemir vanaf Bornova welke kant op.
Ik ga volgende week weer dus wellicht kunnen we elkaar eens ontmoeten.

Hoor graag

Herman

Hoi Herman,

Sorry voor de megalate reactie maar was idd in Izmir en ben nu weer even terug in Nederland.
In maart ga ik weer naar Bornova en in April ben ik voor langere tijd daar.
Ik heb zelf een boerderij in Kemalpasa. Lekker rustig. Maar hebben ook een app in Bornova wat nu even verhuurd is.
Family woont in Bornova.

Hopelijk kan ik je nog helpen, of wie weet gezellig voor een koffie, al sla ik de turkse koffie liever over.
Is altijd leuk om je landgenoten te zien en spreken.

Groetjes
:dag:

Leuk toch nog wat mensen in Izmir.
Idd heel weinig nederlanders en vlamingen al helemaal niet.
Mijn man is Turk, ben zelf Nederlandse en wonen in Kemalpasa/Izmir.
Persoonlijk vind ik Izmir erg leuk en gezellig en kan me overal wel wennen hoor.
Vriendschappen maken doe je eigenlijk wel heel erg snel, maar laten we eerlijk zijn onze mentaliteit of humor is echt anders dan die van een Turk.

Het geluk is dat ik nog best veel in Nederland kom dus hoef ik mijn kaas en drop niet te missen lol2

Maar het zou leuk zijn om Nederlandse vrienden en vriendinnen te hebben in Izmir.

Groetjes

Hee Maara

Leuk dat je reageert

Ik reis donderdag weer naar Izmir en ga op zoek naar huizen in Urla en Cesmealti ALs je het leuk vind kunnen we misschien een koffietje drinken ergens als je in Izmir bent

Woon je daar met de familie? of reis je veel naar Izmir?

Nou hoor graag van je

Groet

Herman

Omdat er 2 topics liepen die gingen over mensen die elkaar zoeken in Izmir hebben Franka en ik besloten deze samen te voegen.
De titel heb ik ook samengevoegd, waardoor het echt 1 topic geworden is

Groet
Beppie1

Bedankt deze topics samen te voegen Beppie1,zo is het overzichtelijker voor mensen die elkaar willen vinden in Izmir.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo Francoise

Heb gezien dat jullie de reactie hebben samengevoegd geen probleem alleen is de andere reactie wel al wat ouder en heb ik daar nog niets van vernomen.
Ik ga deze week weer naar Izmir dus als er nog mensen zijn die reizen donderdag dan hoor ik het graag

Groet
Herman

Francoise nog een ander vraagje

Je geeft aan in je stukje dat de belastingen in Turkije veel beter zijn dan in Belgie?
Ik wordt geconfronteerd in Turkije met juist een veel hogere belasting voet?
NL 38 % gewoon en 20 % reservering voor de overheid? is dit beter?
Hoor graag

Herman

:beef::beef:

Hi Herman, ik woon sinds anderhalf jaar in Gaziemir waar mijn zoon naar school gaat… Gaziemir ligt 3 km van het vliegveld Menderes Adnan.
Vanuit Cesme naar Bornova is een eind weg maar wel te doen met de auto.
idd wel leuk om een keer koffie te drinken; ik kan naar het forum komen als je daar bent of we drinken koffie in de theetuin van Gaziemir.

groet Guda (mijn echte naam):dag:

Hee Guda

Dank voor je reactie

Ik vlieg Donderdag weer naar Izmir Menderes Adnan Ik hoop deze week mijn contracten af te handelen en ga op zoek naar woonruimte Als ik even de mogelijkheid zie dan drink ik graag koffie met je of thee natuurlijk.

Hoe kan ik je bereiken? Heb wel mail adres voor je waar ik in Izmir ben

Hoor graag

Herman

Hi Herman, stuur je mailadres maar…nog even dit ; vertelde je over apartement naast mij; die man is gezakt in prijs van 1200 lira naar 700 lira…3 slaapkamers en prachtig gemeubileerd…mocht een woning zoeken niet lukken heb je nog altijd deze optie. Zeg er wel bij dat Gaziemir niet geweldig is om te wonen! Wel ideaal is dat het dicht bij het vliegveld ligt… groet Guda

heeey heeey…
wij gaan van de zomer met ons huisje beginnen…we gaan in de buurt van izmir wonen…
we gaan een huisje in zijn geboortedorp bouwen…
jammer genoeg zie je idd bijna geen nederlanders in izmir…
ik ben heel benieuwd hoe het emigreren gaat verlopen
liefsss

Hee Guda
Dank voor je bericht

Heb inmiddels een prachtig huis gekregen van mijn partners uit Izmir Heel husi met twee badkamers en alles er op en er aan op 600 meter van zee In Cesmealti dus als je met je zoon wilt zwemmen wees van harte welkom mijn directe mail is officevries@ziggo.nl hier kan je direct mailen en kan ik je mijn tel nummer geven
Ben net weer terug uit Izmir en ga volgende week weer voor twee weken naar Izmir toe

Zou het leuk vinden contact te hebben

Wie weet hoe ik nederlandse zenders kan ontvangen in Cesmealti? heb een schotel op mijn dak maar die moet afgestemd worden denk ik
Weet jij dat Guda?

Hoor graag

Herman

Ik vertrek begin mei naar Izmir/Menderes om daar voor een periode van 3 maanden bij mijn vriend en zijn familie te gaan wonen.

Menderes en Izmir vind ik geweldig. Het gaat me nooit vervelen. Hoe vaak ik er ook kom.

Leuk om te zien dat er toch nog zoveel Nederlanders in Izmir zijn. Wanneer ik richting Konak ga, blijf je toch altijd aangekeken worden als Nederlander.

Iedereen veel plezier daar!

1 like

Hee Sjaaantje Leuk welkom bij de club

Er zijn meer mensen in Izmir en omgeving van nederlandse aard helaas laten ze niets van zich horen na een berichtje.
Ik zelf woon in cesmealti vlak bij Urla 30 km buiten Izmir
Als je contact wilt blijven houden dan hoor ik je graag

Hermanhttp://www.wereldwijzer.nl/ihttp://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/vliegtuig.gifmages/smilies/vak02.gif

Hallo Herman,

Ik vroeg me af hoe het je tot nut toe bevalt in Turkije? Ik zit zelf voor mijn werk al in Izmir en mijn vrouw en zoontje volgen begin mei. Wij gaan in urla wonen.
Woon jij er alleen of heb je ook een gezin? Voor welk bedrijf werk je?

Ik hoor het graag van je.

groet,
Sidney