Wie woont er in Izmir/Wie is er bekend in Izmir

Hee Sidney

Leuk ik woon in cesmealti naast Urla Ik heb een gezin ja maar die woont nog in Nederland voorlopig ik heb een mooi huis voor mij alleen .
Ik werk bij GAID een bedrijf wat luchthaven inrichtingen ontwerpt en maakt in Izmir Bornova.
Je kan me altijd op mijn mail bereiken gaid@live.nl is de makkelijkste.

Laat wat van je horen en we kunnen een keer afspreken om een visje te eten of zo.
Ben je nederlander van oorsprong of turks?

Hoor graag

Herman

Hallo iedereen,
ik ben geboren en getogen in Izmir. Nu sinds 11 jaar woon ik in Nederland. Maar wij willen met mijn man (Nederlander)volgend jaar weer verhuizen in Izmir. Ik ben op zoek naar Nederlandse vrienden/families in Izmir. Wij hebben 3 kinderen en wij willen graag ervaringen uitwisselen.
Ik zoek ook werk in Izmir, heeft iemand een tip hoe ik een Nederland gerelateerde werk kan vinden?

Over wonen in Izmir: om leuk te wonen: voor families: in Guzelbahce kei leuke nieuwe huizen met zwembad, maar wel duur! in Cigli/Sasali ook leuke villas met zwembad en met een huurprijs van ron 700 euro per maand. Maar als jullie alleen zijn of niet zoveel geld hebben zou ik gewoon een apartementje in Alsancak doen. ik zou ook in de buurt van Centrum blijven. Cesme en Urla zijn leuk maar in zomer reist heel veel mensen op en neer en de files worden erg lastig.
Groetjes…

Hoi Herman,
over Nederlandse zenders: mijn man heeft de decoder en kaart van Canal + in Nederland gekocht en in Izmir laten installeren. hij betaal in Nederland maar kijkt wel in Izmir. Hij moest ook puzzelen hoe het moest en niemand wist wat maar uiteindelijk is het gelukt.
Groetjes…

Leuk dat je reageert

Ik zelf woon nu in Cesmealti en werk in Izmir Bornova Voor mij prima niet in de drukke stad. In guzelbahce zijn zeker huizen te huur voor betere prijzen als wat je schrijft Ook in Turkije is de huizenmarkt ingezakt dus zou met je drie kinderen daar zeker gaan kijken. Wat voor werk zoek je ? spreek je goed engels? indien ja dan zou ik misschien bij ons bedrijf kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn Ik zoek nog een assistent maar daar is engels wel een vereiste
Nou hoor graag

Herman

Hoi Herman,
ik kan Engels, Frans goed en nog klein beetje Duits. Ik heb Bedrijfs Ekonomie gestudeerd in Izmir. Ik werk nu in Nederland in een Logistiekbedrijf als cusomer service coordinator.
Bedankt en groetjes,

Nou laten we dan snel wat beter communiceren kan via mijn mail herman@gaid.aero en verder kijken wat er mogelijk is

Herman

Goedemorgen,

Even een vraagje… 13 mei kom ik in de avond aan in Izmir. Mijn plannen zijn een beetje gewijzigd… Ik zou bij me vriend en familie verblijven maar nu weer niet. Ik wil graag naar Kusadasi gaan. Aangezien ik in de avond aankom in Turkije, denk ik dat ik voor de 1ste nacht misschien beter een hotel kan nemen.

Als ik naar Kusadasi wil, kan ik dan gewoon het best vertrekken vanuit otogar?! Zo noem je dat toch? Of heeft iemand een beter idee. Volgens mij gaat er wel een dolmus ook toch?!

Iemand die me kan helpen?

Bedankt

Hee sjaan

Lijkt mij het best eerste nacht een hotel te pakken En de volgende morgen met de bus naar kusadasi Volgens mij gaan er gewoon lijndiensten van Adnan Menderes naar kusadasi

Succes

Hoi Hermanus,

Super bedankt voor je reactie + informatie!

Groet,
Sjaan

Herman,je inbreng is super.

Het is een soort TTT ter plaatse,een ontmoetingsplek voor mensen die behoefte hebben aan info van mede-bewoners.

We moeten het er wel een naam aan geven,dacht zelf aan: Vraag het eens aan een plaatsgenoot.

Ik ga ff brainstormen met Franka6…

Groetjes,

Hans.

Hee Hans

Dank je voor je commentaar altijd leuk als mensen positief reageren.
Sjaantjeu ik ben zelf in izmir de 13e zal voor je kijken welk hotel je daar het beste kan nemen.
Ik heb inmiddels meerdere Nederlanders leren kennen in Izmir en ben verheugd dat een ieder erg leuk reageert op medelanders nou de rest nog die daar woont het moeten er zo,n honderd zijn !!! dus doorgaan met deze blog
Voor een ieder die info wil ik ben inmiddels redelijk bekend in izmir en omgeving woon zelf in cesme alte vlak bij urla en cesme

Hoor graag

Herman

Hallo Herman,

Ik vrees dat Hans je geen antwoord meer zal geven. Ik franka6 en Hans hadden het idee een nieuwe topic te starten voor Belgen en Nederlanders die hier in Turkije wonen.
U weet misschien dat ik reeds meer dan 13 jaar in Kusadasi woon. We hebben al eens gemaild denk ik.
NU, ik ben moderator van wonen en werken in Turkije, nu had ik aan het beheer van wereldwijzer gevraagd om Hans mede moderator te maken.Makkelijker voor mij, hij is Nederlander, ik ben Belg . Dus samen met mij . Maar van hoger hand hebben we bericht gekregen dat dit niet kan.Nochthans ik en Hans hebben dit forum groot gemaakt en hij is een heel goede vriend van mij geworden.We kennen elkaar van de tijd dat hij zelf nog in Side woonde.
Dit ter informatie indien Hans U geen antwoord stuurt.
Als je ooit in Kusadasi komt ben je ook altijd welkom.
Ik ken hier ook veel Belgen en Nederlanders ,velen van hen kochten een woning via onze zaak.Andere heb ik leren kennen via, via…zo gaat dat als je hier komt wonen.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hee Franka

Ja we hebben al eens gemaild met elkaar Wat raar dat Hans hier niet mee mag doen van hoger hand ?? wat is van hoger hand? Neem toch aan dat de hogere hand alleen gebaad is met een goed werkende website die door meerderen bezocht wordt. Nou ja dank voor je uitleg. Ja ik weet dat er in Kusadasi meerdere Nederlanders wonen en misschien ook werken maar dat is in mijn regio toch iets minder denk ik Ook al is Cesme redelijk toeristisch Ben weliswaar wel aan het kijken om een huis te kopen in die omgeving de prijzen zijn nu redelijk goed te doen als ik zie wat ik kan krijgen voor een huizen.
Franka weet jij wat ik allemaal nodig heb om in Turkije een bankrekening te openen? die nu alles nog via de Nederlandse bank maar wil dit tzt wel veranderen.
Voor alle andere Nederlanders die zal ik attent maken op deze website zodat we met zijn allen onze ervaringen en ideeën kunnen delen.
Nog een vraag hoe heb jij je televisie geregeld voor Nederlandse zenders of Belgische De een zegt koop in nl een canal digitaal kaart en de ander geeft aan laat dit hier gebeuren ?

Hoor graag van je.

Herman

Hallo Hans
Het spijt mij dat ik niets meer van me heb laten horen maar heb op persoonlijk vlak nogal wat moeilijkheden en al mijn tijd is daar in gaan zitten…ik heb hier een decoder gekocht en sateliet en heb op deze manier tv. Maar heb er ook heel veel moeilijk heden mee gehad; dan weer geen zenders en dan weer wel…als ik het opnieuw zou doen zou ik het gewoon in nederland kopen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel van je.

groet Guda

Hallo Sjaantje
Het beste wat je kan doen is voor 1 nacht een hotel in gaziemir boeken…en de volgende dag vanuit gaziemir een bus naar kusadasi nemen; je hoeft helemaal niet naar de otogar want vanuit gaziemir kun je rechtstreeks naar kusadasi…zou niet voor het dolmusje kiezen, is niet erg comfortabel…per gewone bus(speciale kusadasi bus kost het ongeveer 15 lira) en die brengt je naar de otogar in kusadasi…

groet Guda

Hallo Herman,
Ja, wat is hoger hand ?..de beheerder van wereldwijzer.Ik weet dat Hans heel veel ervaring heeft over wonen en werken hier in Turkije ,en ik zal hem zeker missen.Eigenlijk spijtig.Ik hoop dat hij ooit terug komt op wereldwijzer.

Er zijn in de omgeving van Cesme zeker mooie woningen te koop aan een goede prijs.Voor de crisis was de streek redelijk prijzig, maar nu hebben veel turken of aannemers geld nodig en ik denk dat je een koopje zal kunnen doen. Let wel op in Cesme met woningen die in een turkse coperatief gebouwd werden. Sommige hebben nog geen tapu of iskan.Of het zwembad is nog niet klaar of het ganse complex ligt al jaren stil. Wij hebben er ook al rond gekeken voor woningen voor klanten en hebben toen veel navragen moeten doen.
Goed navragen, want ik weet dat ze in Cesme heel veel zonder bouwvergunningen gebouwd hebben ,gewoon gebouwd op Tarla, (landbouwgrond), Je moet een tapu hebben met arsa erop ( bouwgrond) Kijk goed als je een woning koopt dat zowel je bouwgrond en je woning erop vermeld staan. Soms denk je een koopje te doen …maar soms valt het verkeerd uit. Als het te goedkoop is, heel goed navragen op het tapu kantoor.Dit ter informatie.

Om hier een turkse bankrekening te openen heb je alleen je taxnummer nodig dat je gratis krijgt in het taxkantoor,voor jou zal dat cesme zijn.Een copie van je identiteitskaart of pasport,(ze maken ook een copie in de bank zelf),een adres waar je woont. Moeilijk doen ze helemaal niet.
Je zal wel een gans dossier documenten krijgen ,meestal in het turks, sommige banken hebben het ook in het engels, op ieder blad zal je Uw handtekening moeten plaatsen, maar er zit echt niets mis aan. Iedereen schrikt als ze al die documenten moeten tekenen. Maar het is normaal in Turkije.

Nu, ik woon in een appartement complex waar we een gezamelijke sateliet hebben, dus heb voor ontvangst van BVN, dat is een kanaal dat Belgie en Nederland deelt, alleen een decoder moeten kopen.Maar ik kan alleen BVN, Franse ,duistse, engelse en turkse posten krijgen.Die televisie gebruik ik in mijn slaapkamer.

Naast die sateliet heb ik ook een andere televisie in mijn Living met een pakket bij digiturk genomen,maar dit abonnement kost mij wel 105 TL per maand. Daar kan ik dan de zenders die ik via de gewone sateliet ontvang niet van krijgen, alleen… alle zenders van Digiturk en daar zitten helaas geen nederlandstalige zenders op. Ik heb dit abonnement genomen omdat ik dan wel veel filmkanalen kan nemen en 24 u op 24 u engelstalige films kan kijken.

Er bestaan nog systemen met kaarten die mensen uit Belgie of Nederland meebrengen en daar hun abonnement blijven betalen, maar hoe dit juist werkt weet ik niet.
Sommige mensen hebben hier al een digitale kaart gekocht, maar meestal hadden ze na 3 maanden of soms korter geen ontvangst meer via die kaart die ze in Turkije kochten. Veel gecopierde kaarten.De mensen die ze van Belgie meegeracht hebben werken wel, maar betalen hun abonnement via Belgie. Dus moet misschien ook voor Nederland mogelijk zijn.
Winkels die decorders verkopen,kunnen U ook een antwoord geven wat wel en niet kan.

Misschien hebben andere lezers er ook ervaringen mee.

Met vragen steeds welkom, als je ooit in Kusadasi komt altijd welkom.

Vriendelijke groeten,
Franka
Françoise

Ej Sabina,
İk woon toevallıg ook in İzmir(Bornova) Waar in izmir woon jij? Of woon je nog in izmir?

En is alles je gelukt in izmir?
En is alles gelukt in İzmir?

Hee hallo Gokolive
Waar woon je in bornova?

Ik zelf woon in Cesmealti zo,n 40 km buiten Izmir maar werk in Izmir zelf

Misschien leuk elkaar eens te ontmoeten
Werk je hier of studeer je?

Hoor graag

Herman

Hey Herman.
İk woon dicht bij de otogar.
leuk om een nederlander ın İzmir te leren kenne…:slight_smile:
K Studeer nıe meer… Ik heb een eıgenzaak ın ızmır geopend.
K hoor het nog wel van je… Suc6 ın İzmir
Me msn [EMAIL=“gkn--@hotmail.com”]gkn–@hotmail.com