Turkse vriend niet altijd rozegeur en maneschijn

Ik lees hier gelukkig heel veel positieve verhalen over mensen die verliefd zijn geworden in turkije. Maar het kan jammer genoeg ook heel anders uitpakken, zoals bij mij.
Eigenlijk schrijf ik dit om het verdriet wat het mij heeft aangedaan van mij af teschrijven.
Ik ben (dacht ik) gelukkig getrouwd en heb 2 kinderen en zoals ik dacht zou het mij nooit overkomen verliefd te worden op een ander. Maar zeg nooit nooit want het overkwam mij dus wel.
Ik ben begin juli van dit jaar op vakantie geweest naar Side (colakli) hotel club Golden Beach.
Wij wilden een paar excursies boeken en hebben dat gedaan bij een travel agency op de hoek van de straat genaamd Ali. En Daar heb ik hem Ali leren kennen. Het was zeker geen liefde op het eerste gezicht voor mij maar bij thuiskomst ontmoete ik hem op msn, en daar hebben wij onze gesprekken voort gezet.
En zo ontstond er zeker van mijn kant toch een verliefd gevoel. Van zijn kant was dat er al volgens hem de eerste keer dat hij me zag. Maar de gevoelens en de gesprekken werden intenser en het verlangen om hem weer te zien begon bij mij te overheersen.
Maar ook het gevoel van wat is dit ik ben getrouwd, maar ben ook verliefd op een man die ik alleen ken van de gesprekken via msn telefoon en sms. Dus alles was heel dubbel voor mij. We hebben tallose gesprekken gehad, maar er waren ook dingen waarvan ik weet dat hij niet oprecht was tegen mij.
Steeds vaker kwam de kwestie geld ter sprake en dat hij het moeilijk had. Tot op een gegeve moment hij zonder werk kwam te zitten en hij geen onderdak meer had. Hij bleek in zijn auto te slapen en is volgens zijn zeggen is hij in elkaar geslagen door zijn schuldeizers waardoor hij in het ziekenhuis belande.
Het waren verhalen waar ik grote twijfels bij had maar het gevoel om hem te zien bleef sterk. Ze zeggen niet voor niks liefde maakt blind en dat klopt steke blind. Nu zat ik (en nog steeds) in een periode dat ik ook depresief was/ben.Ik heb op een slinkse manier mijn man zover kreeg dat we voor 8 dagen naar kumkoy zouden gaan op vakantie zodat ik alles even op een rijtje zou kunnen zetten. Maar in werkelijkheid kon ik ali dan weer ontmoeten. die werkte op dat moment bij een ander tracel agency (traum tour) in kumkoy.
Ik ging eigenlijk met de verwachting dat als ik hem zou zien het allemaal tegen zou vallen en ik wel tot inkeer zou komen, maar het tegendeel was waar. ik werd alleen maar verliefder, en probeerde ondanks dat mijn man erbij was zoveel mogelijk bij hem te zijn wat ook aardig lukte.
Maar de kwestie geld van de kant van Ali bleef als een paal boven water staan. Het heeft mij veel geld gekost die 8 dagen ik betaalde zijn eten zijn sigaretten en als we uit gingen met zijn alle werd dat ook door mij betaald. Maar ik wilde het niet zien, ik was verliefd en hij had het moeilijk. Na 8 dagen genoten te hebben moest ik terug naar nederland, maar ik wist dat ik Ali 6 weken later weer zou zien. Ik had namelijk nog een 8 daagse vakantie geboekt samen met een vriendin ook weer naar kumkoy. Die 6 weken thuis zijn werkelijk voorbij gekropen ik wilde zo graag terug en ik miste hem zo erg dat ik alleen maar depresiever werd. Maar het geld probleem van zijn kant werd steeds meer en de bedragen die hij nodig had werden ook steeds groter. ook als ik hem persoonlijke vragen stelde over zijn prive leven kreeg ik geen antwoord of hij werd kwaad. Dus al met al moet het dan al duidelijk zijn dat het van zijn kant geen liefde was maar een kwestie van geld. Maar nee ik wilde het nog steeds niet zien ondanks de vele waarschuwingen die ik al had gekregen.
Eindelijk waren die 6 weken voorbij. Bij aankomst in mijn hotel stond hij al voor de deur te wachten en toen ik hem zag staan smolt ik als sneeuw voor de zon. zo,n knappe vent en die stond daar speciaal voor mij. Ik had mijn vriendin ingelicht over de hele situatie en zei heeft mij de vrijheid geven om te ontdekken wat hij voor mij en ik voor hem voelde.
Ik kan je zeggen het zijn 8 te gekke dagen geweest en o wat was ik verliefd ik straalde aan alle kanten. Maar ook heb ik kanten van hem gezien die mij niet aan stonden en waarvan ik dacht : als ik hier zou wonen met hem heb ik geen leven.
Maar ook aan die 8 dagen kwam een eind en nu ben ik weer thuis.
En nu zou je denken nu je weet dat het van zijn kant geen liefde maar geld is ben je toch zeker wel genezen. Nee niks is minder waar. De mindere kanten die ik van hem heb gezien heb ik verdrongen en de leuke kanten die blijf ik voor me zien. De situatie is zover gekomen dat ik mede door dit de zin van mijn leven hier in nederland niet meer ziet. Ik kan niet meer genieten van mijn man en kinderen en denk nog steeds iedere dag aan Ali, ondanks dat ik weet dat het een bedrieger is. Dat het om geld draait is hel duidelijk, zodra ik zeg via sms dat ik geld stuur krijg ik lieve sms-jes terug, maar zeg ik dat er geen geld is houd hij zijn mond. Antwoord op vragen die ik hem stel krijg ik niet, hij stelt altijd een vraag terug.
Maar het ergste aan dit hele verhaal is dat mijn hele leven hier in nederland op zijn kop ligt. Mijn huwelijk loopt niet lekker, doordat ik mijn man verteld heb van deze situatie, en die is als de dood dat hij mij kwijt raak. Ik ben door dit alles zo depresief geraakt dat ik nergens meer van kan genieten, niet van mijn werk, mijn huis en het ergste van mijn kinderen. ook mijn pony’s heb ik verkocht zodat ik geld had om op vakantie te gaan naar hem. De hoge telefoonrekeningen en ga zo maar door.
En dit alles doet zo’n ongelooflijk veel pijn dat ik niet meer normaal kan fuctioneren. en nog steeds het gevoel heb dat ik alles op wil geven voor hem, zodat ik bij hem kan zijn voorgoed. En ik weet ook dat ik naar mijn verstand moet luisteren en niet naar mijn hart, maar het is zo moeilijk. Inmiddels slik ik medicijnen tegen de depresie en loop ik bij een psygoloog, en eens kom ik dit alles wel te boven hoewel ik dat nu nog niet inziet. Maar ik wil maar zeggen het kan dus ook heel anders gaan met een turkse liefde. Gelukkig zijn niet alle turken uit op geld maar bij vele speelt dit wel een grote rol en brengt dat ook mede door je eigen naifiteit je in grote moeilijkheden.
Het is een lang verhaal geworden, maar ik ben blij dat ik het even van mij af heb kunnen schrijven, en ik wil zeker niet zeggen dat er geen turk te vertrouwen is. Het blijven voor mij vriendelijke mensen en een geweldig land. Maar ik wil er maar mee zeggen het kan dus ook wel eens anders verlopen jammer genoeg. En Ali ach hij weet hoe ik me voel maar daar reageert hij niet op hij vraagt niet hoe het met me gaat, hij heeft schulden en dat is veel belangrijker voor hem. Zo nu en dan stuurt hij een sms met wederom de vraag of ik hem kan helpen met geld en of ik dat op kan sturen naar Mersin waar hij nu bij familie verblijft. maar voor de rest komt het niet bij hem op dat niet alleen ik een puinhoop van mijn leven heb gemaakt maar zeker ook hij.

bedankt dat ik hier het verdriet even van mij af mocht schrijven
Glowy2

Wat een verhaal zeg… En wat naar voor je dat je in zo’n situatie terecht bent gekomen… Ik hoop dat alles met je huwelijk toch goed komt… want met Ali werkt het niet… Als hij alleen op geld uit is heeft het geen zin… En je moet ook aan je kinderen denken… Die zijn echt belangrijk… Ik hoop dat alles weer op zijn pootjes terecht komt…

Hoi Glowy2,

Dat is een heel verhaal, dat je hier ons vertelt.
Het is allemaal heel erg verdrietig, maar ik denk voor veel mensen ook heel herkenbaar. Ik kan ook begrijpen dat zoiets je overkomt, maar hoe dan verder?
Het is heel erg goed dat je het van je afgeschreven hebt. Deze epistel zal anderen, die iets in die strekking meemaken, laten zien dat ze niet de enigen zijn die dit overkomt.
Ik hoop dat je er samen met je man en kinderen uit kunt komen.
Wees vooral sterk en blijf in jezelf geloven.
Wat er ook gebeurt, laat je hart spreken en hou je verstand erbij.

Sterkte en liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

jeetje glowy,

wat een verhaal. Het zal wel goed voelen om het van je af te schrijven. ik kan hier nu allerlei tips en oordelen over gaan geven, maar dat ga ik niet doen. Ik denk wel dat je altijd hier je verhaal kwijt kunt, en als je het zelf kunt verwoorden, dat dan de scherpste randjes ervan af zijn.

Heel veel succes en sterkte en kracht met welke beslissing je ook gaat nemen.

wow…dat is niet nix…
ik wens je veel sterkte en hoop dat je er (snel) uitkomt!!!

groetjes yvonne

Wat een verhaal! Ik hoop echt dat het weer goed gaat komen met je. Dat je snel weer wat beter in je vel gaat zitten en de energie en zin krijgt om meer tijd in je huwelijk te steken. Dat je weer kan genieten van je gezin.
Ik hoor veel verhalen over turkse mannen die zo zijn. Door hun kan het worden verpest voor turkse mannen die wel echt gek zijn op een nederlandse vrouw.

Sterkte,

Glowy2,
Ik heb je een prive mail gestuurd. Ik weet wat je meemaakt.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hee,

Ik wist natuurlijk al t 1 en ander omdat we in dezelfde periode zouden gaan, maar dit had ik toch echt niet verwacht…jeetje…

Ik stuur je vanavond ook nog even een prive mail…sterkte he!
Groetjes Franka…

(de andere Franka :wink: )

Ok,

Heb het gelezen,precies zoals je me het verteld had.

Hoor spoedig van je,

Hou je taai,ok?

Hans.

Hallo Franka, en Glowy2,
Ja, de andere Franka,
Glowy2 sterkte ,ik hoop dat je mijn prive mail gelezen heb, ik heb de andere Franka ook al geholpen,weet ze wel.Maar ze zit op het ogenblik goed met haar vriend.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

jeetje Glowy2, wat een naar verhaal. Je hebt echt alles tegelijk zeg. Een depressie en een blinde verliefdheid. Die 2 samen gaat niet goed, dat blijkt! Ik hoop van harte voor jou en je gezin dat de medicatie snel aanslaat en dat je wat hebt aan de gesprekken bij de psycholoog. Ik heb zelf ook weleens een "foute"turkse man getroffen die ook achteraf alleen maar op mijn geld (wat ik helemaal niet veel heb) uitwas. Maar ik had dat al snel door gelukkig en ben ermee gekapt. Maar als je zo verliefd bent zoals jij, tsa, dan valt dat natuurlijk niet mee. Enig advies van mijn kant: stop met sms-sen en bellen en zo naar hem en ga daar niet meer naartoe! ik wens je heel veel sterkte en geluk toe en alleen al door het verhaal van je af te schrijven ben je al een stap in de goede richting!

liefs, Marjan

Hier even een berichtje terug van mij.
Ik wil iedereen even bedanken die op mijn brief heeft gereageert.
Het heeft mij zo ontzettend veel goed gedaan, en vooral omdat jullie mij niet kennen maar dan toch zo’n medeleven kunnen tonen.
Echt heel erg bedankt hier voor.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik helemaal voor mijn man en kinderen ga.
En Ali ja die is niet uit mijn hoofd , maar dat kan ook niet na bijna 8 maanden dagelijks kontact met hem te hebben gehad. Maar dat komt wel goed.
Ik heb hem gezegt hoe ik over hem denk en wat hij mij heeft aangedaan, en ook al doet hem dat niks ik ben blij dat ik het hem gezegt heb.
En hij zal vast wel doorgaan met zijn spelletje maar dan niet meer bij mij.
Ik wil zelf mijn eigen leven weer op orde brengen, en gelukkig wil mijn man dat ook en daar heb ik heel veel begrip voor want ik weet niet of ik dat op had kunnen brengen als ik in zijn schoenen had gestaan.
Ook wil ik weer verder gaan in mijn sport dus ik wil met de tijd weer een paard kopen maar op de eerste plaats staat nu mijn huwelijk.
Dus dit is een beetje wat mijn plannen zijn en bijdeze nogmaals heel hartelijk bedankt allemaal voor de hele fijne reakties het heeft me veel goed gedaan.
liefs Mary

Hallo Mary,

Je moet weten dat we hier op dit forum één grote familie zijn en er zijn om elkaar te helpen in voor en tegenspoed. Ervaringen kunnen delen met mensen die het allemaal meegemaakt hebben. Iedereen kan leren uit anderen zijn fouten.
Dus een goed einde aan je levenservaring, turkse vriend niet altijd rozegeur en maneschijn.Succes en geluk met je man en kinderen in de komende feestdagen.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka heeft helemaal gelijk…we zijn hier in grote familie en helpen elkaar, net als dat we leren van elkaar…wat er ook gebeurt goed of minder goed!
Veel succes en heel veel geluk met je man en kinderen, ga ervoor!

Groetjes Franka

jeetje glowy2…

dit is niet niks…
ik zou me op mn kinderen en mn man hier in nederland richten. zou houde van je en willen je vast hier uit helpen.
ali houd alleen van je geld, vergeet hem.
veel sterkte en ik hoop dat het snel beter zal gaan…

groetjes

filiz

Hoi Mary,

Ik ben heel erg blij voor je dat je voor je gezin hebt gekozen.
Het zal een zware tijd voor je worden en het zal heel veel energie kosten om alles weer op een rijtje te krijgen. Maar met hulp van lieve mensen om je heen zal het echt wel gaan lukken.

We duimen voor je. Heel veel sterkte.

Veel liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hay Mary…
Wat een verhaal zeg…!! :eek:
( Misschien reageer ik een beetje laat, maar beter laat dan nooit… toch ? )

Ik vind het heel erg goed dat je voor je man en je kinderen hebt gekozen…
Heel veel succes de komende tijd, en laat het ons weten hoe het verder gaat… Okey ? :slight_smile:

Groetjes Yoella…

hallo mary,

ik vind t heel goed van je dat je naar je verstand hebt geluisterd en dat je er samen met je man en kinderen weer iets goeds van gaat maken!
ik wens jou en je man heel veel sterkte en geluk toe en hoop dat alles goed komt.

groetjes myrna

Mijn god Mary wat een verhaal… Ook ik kan het me allemaal levendig voorstellen vooral omdat ik Turkse mannen en hun manieren zolangzamerhand door begin te krijgen! Ben blij te lezen dat je voor je man en kinderen gaat omdat ik denk dat daar jou toekomst ligt! Niet bij een man die bij jou om geld moet gaan vragen. Want een echte vent doet dat niet! Begrijp ook dat het allemaal niet makkelşjk voor je is en vind het onwijs knap dat je ondanks alle ellende het hoofd boven water kunt houden!

Wil je heel veel sterkte en vooral wijsheid wensen. Geniet van je man en kinderen en zet Ali (hoe moeilijk dat ook is) uit je hoofd simpelweg omdat hij je niet verdiend!!!

Heel veel liefs Linda

Hey Mary, Nu heb ik je verhaal ook gelezen, na het zaterdag van je gehoord te hebben. Het is idd heel heftig, en ik heb bewondering voor je hoe je er nu mee omgaat, ik vind je een kanjer! Het klinkt als een cliché, maar ik denk wel dat ook hier de tijd jouw wonden zal helen.
Ik wens je in ieder geval hele fijne feestdagen met je gezin, en een veel beter 2006!
En nog bedankt voor het naar het station brengen, we zijn veilig thuisgekomen!
xxx Marja