Turkse taal leren

Ik ga nu al een jaar of 6 naar Turkije op vakantie.
Uiteraard kan ik me steeds prima redden in het engels maar het lijkt me zo handig als ik wat turks kan spreken.
Ik heb al zitten kijken bij de turkse lessen voor beginners aangeboden via de LOI of NTI.
Heeft iemand ervaring met deze cursussen?
Heb ik hier wat aan als ik slechts wat 'vakantie’turks wil leren?

Hoi,
Toevallig ben ik dit jaar begonnen met een cursus turks bij de Volksuniversiteit in Leiden. De 1e twee lessen heb ik gemist omdat ik op vakantie was in Turkije, maar vanaf vorige week ben ik dan toch echt begonnen. Erg leuk en boeiend. We zijn met 7 personen en de aandacht is vooral gericht op turks spreken met elkaar. Ik hoop er veel te leren en kan het je erg aanbevelen om op zo’n manier turks te leren.

kan iemand mijn meschien helpen
iki heb een turkse vriend.en hij vertikt het om het te vertalen voor mijn.het gaat nu om een nummer die hij heel mooi vind wil weten waar hij over gaat maar ik heb gezocht op internet maar kan niks vinden.alvast bedankt

zager is Dogus - nummer=Ayrilmaliyiz

@marjogege: he daar heb ik ook gezeten. Je hebt Ahu zeker ook als docent??? top meid vind ik dr :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

@DIDI79: ik heb een tijdje de cursus van de NHA gedaan. Dat was zeker wel een goede cursus… LOI en NTI en NHA verschillen niet zo heel veel van elkaar hoor… je betaalt er alleen wat voor maar verder… lijkt me best wel een redelijke keuze…

@selina: heb je de turkse tekst wel gevonden? ik wil m best wel voor je vertalen maar dan heb ik wel de tekst nodig!

hihi ben ook met mn eigen cursus begonnen :slight_smile: :wink: dus…

Hey Nur,
Ja idd is Ahu mijn docente. Wat een leuke vrouw zeg! Ik ben pas 1x geweest en vond het best een beetje eng. Durfde nog niet veel te zeggen, maar Ahu heeft me daar snel overheen geholpen. Mijn man en ik oefenen thuis samen, 's avonds na het eten gaan we een beetje turks zitten brabbelen met elkaar. En voor de rest moet je het meeste toch in de praktijk leren, dus zullen we vaak naar Marmaris moeten gaan. Oh wat erg hé haha!
Ik las dat jij zelf bezig bent een cursus op te zetten? Leuk hoor. Veel succes daarmee!

Haha, wat toevallig.:tongue:
Ik heb ook gekeken naar de Turkse les bij de volksuniversiteit in Leiden.
Maar hij is inderdaad al begonnen, dus heb ik al wat gemist.
Ben sinds afgelopen zondag terug van vakantie en heb me eigenlijk nu pas bedacht dat turkse les leuk zou zijn.
Jammer dat er niet later in het jaar nog zo’n cursus begint bij de volksuniversiteit in Leiden…:thumbsdown:

DIDI79, volgens mij zou je zo kunnen beginnen hoor in Leiden. Moet je ff naar K&O bellen of kijk ff op de site van volksuniversiteit Leiden. Die 3 gemistte lessen haal je zo in joh, das alleen maar het echte 1e begin. Als je je een week inspant ben je helemaal bij.

Hey,
Ik zou graag volgende zomer naar Turkije gaan om er mijn Turks beter te leren. Ik heb al een cursus gedaan van NHA en die heeft me wel geholpen, maar wil nu graag ook echte conversaties kunnen voeren.

Ik heb gehoord dat je bij Tömer universiteit kan gaan om daar Turks te gaan leren en heb gelezen dat Nur daar vorige zomer geweest is. Ben je naar een gastgezin gegaan of een apartement? En kan je je verblijfplaats via Tömer universiteit regelen of moet je dat zelf doen?

Als er nog iemand ervaring heeft met Turks leren in Turkije, alle informatie is welkom! Alvast bedankt!

Xxxx… Karen

Hey Nur, je krijgt de groeten terug hoor van Ahu!
Moet nu dus echt hard gaan leren, want volgende keer krijgen we een soort van overhoring. Ben weer echt terug op school hoor! Maar vind t wel onwijs leuk en hoop echt dat ik de volgende keer in Marmaris mezelf een beetje verstaanbaar kan maken.

hey nur.

ik heb overal gezocht op het internet.maar kan de tekst niet vinden.
ik blijf proberen en dan stuur ik hem op.
dank je wel.dat je me wilt helpen.
ik vindt turkse taal kei mooi.maar echt moeilijk om te leren

Kim inanir kim inanmaz
senin beni sevdigine canim
kimse inanmaz
sen baska kollarda
ben baska yollarda

Aramizda ucurumlar
söz konusuyken
olamayiz biz birlikte
ayrilmaliyiz

Seversin sevdigin seni sevmez

gider baska birine asik olup
baska birini sever
baska biride onu sevmez
dit is het enige wat ik kon vinden.
dank je wel xxxxxxx

**Beni yoracaklar yar
Beni tutacaklar
Beni yakacaklar
Bana kıyacaklar yar
Sorulur karanlık sebebim
Vurulur mülteci kederim
Korkarım dönmez yüreğim
Korkarım güzelim korkarım
dit is ook een nummer die ik mooi vindt maar weet niet wat het beteknd.
**

Gençlimi kimse bilmez
Sokaklarımdan cocuk kokusu
Ağzımdan ay ışığı fışkırır benim
Ceketimi yağmurlara astığımdan beri
**Tehlikeli şiir okur **
Dünyaya sataşırım ben

Güzüm baharlara
Yüzüm yamurlara
Hüznüm dağlara küs

Geceden karanlık sebebim
Geceden mülteci kederim
Korkarım dönmez yüreğim

Beni soracaklar
Beni bulacaklar
Beni yoracaklar yar

**Beni tutacaklar **
Beni yakacaklar

Beni yoracaklar yar

**Beni tutacaklar **
Beni yakacaklar
Bana kıyacaklar yar

Sorulur karanlık sebebim
Vurulur mülteci kederim
Korkarım dönmez yüreğim

@selina wat is de titel van het liedje dat je zoekt

Ahmet Kaya - Korkarım

en Dogus - Ayrilmaliyiz

als ik tijd heb van de week zal ik de vertaling maken voor je!

Hey!
Ja ook ik heb overal informatie opgevragen maar vraag me echt af of je de taal er goed mee leert! ik spreek al een aardig woordje, en versta ze wel maar nu wil ik uitbreiden meer een serieus gesprek kunnen voeren:wacko: . Is de talenstudie van loi of nha of talencentrum daar wel geschikt voor? Ik zou graag een studie volgen op een opleidingscentrum maar die zit hier niet in de buurt Nijmegen/Tiel!

groetjes Bregje :wink:

3 december is het zo ver!!!

die zijn zeker wel geschikt alleen het nadeel is dat je het niet rechtstreeks leer spreken, omdat je niemand hebt om het mee te oefenen!
dus in feite zou je iemand nodig hebben om je spreekvaardigheid mee te oefenen en de rest kan je via de loi e.d. prima leren!

@nur heb hier en daar wat gelezen, hoelang volg je nu al turks. k ben nl. ook gestart met turks maar dan wel in Gent (centrum oosterse talen). Heb er echt wel zin in om het te leren. Heb nu al 2 lessen achter de rug, maar gemakkelijk is het niet sé. Als ik iets niets begrijp of zo mag ik dan eventjes roepen:frown: .

ik doe het nu 2 jaar :slight_smile:

je mag altijd roepen, een bericht sturen of mailen als je wat wilt weten of een vertaling nodig hebt enz enz enz

ik hoor het wel