Thuiscursus Turks voor beginners en gevorderden

**Levend Turks voor beginners of gevorderden **

Turkije is een prachtig land met een unieke cultuur en een rijk verleden. In dit land aan de Bosporus komen de Aziatische en Europese cultuur bij elkaar. Het prachtige klimaat, de verfijnde keuken en vriendelijke, gastvrije bevolking maken Turkije zeer geliefd. Niet voor niets kiezen steeds meer Nederlanders 's zomers voor de prachtige plaatsjes aan de Turkse kust. Stadjes als Alanya, Bodrum en Marmaris zijn de laatste jaren uitgegroeid tot veelbezochte vakantie-bestemmingen. Uw verblijf in dit prachtige land wordt echter nog aantrekkelijker als u de Turkse taal spreekt. Wellicht heeft u nog een andere reden om Turks te leren. Veel Nederlanders hebben namelijk Turkse buren, vrienden of collega’s. Wat is er mooier dan deze mensen in de toekomst te kunnen begroeten met “merhaba” (hallo).

Meer informatie over deze cursus Turks

So hey das eigenlijk best duur !

Erkan? tips?

Dat is echt prachtig idee:thumbsup: en nog veel meer redenen!!!

Ik ben pas beginnen met de taalcursus Turks van het NHA. Dit is een thuiscursus. Nadeel vind ik dat niemand je corrigeert als je uitspraak niet goed is en je de taal dus alleen schriftelijk goed aanleert en het goed leert te verstaan. Zijn er in Rotterdam ook taalcursussen waarbij je wel (in een groepje) les krijgt en dus ook de spreekvaardigheid goed leert? Verder ben in ik ook geïnteresseerd in vertaalopleidingen Turks. Wie kan mij helpen?

Ik ben ook begonnen met deze cursus en ik heb de beginnerscursus af,
maar het is vreselijk moeilijk, de dictee’s gaan zo vreselijk snel.
Een ander nadeel is dat je niet goed kunt oefenen omdat je het te weinig kunt spreken.
Je kunt het beter in een groepje doen, kun je het tegen elkaar spreken en is nog gezellig ook.
groetjes Lenie49

Ik ben op zoek naar een dame in de buurt van Uithoorn/Amstelveen die met mij Turks wil leren/praten.
Ik zit al één jaar op les maar heb heel veel moeite met praten.
Wie heeft er zin met mij te oefenen of samen te studeren???

groetjes,

Barbara

ik lees nu net jou berichtje en woon zelf in Uithoorn. ik weet niet of je nog intresse hebt.
ik heb de turkse en de nederlandse nationaliteit.
Ik ben een vrouw van 41 jaar.

Vriendelijke groeten,Sureyya

Bedankt voor je bericht Sureyya. Ik heb vorig jaar les gehad op de Volksuniversiteit in Rotterdam. Ik heb wel interesse maar weinig tijd meer omdat ik weer ben gaan studeren. Nogmaals bedankt voor het aanbod.

groeten
Henriëtte

:turkey:Is er iemand in de buurt van Haarlem/Beverwijk die ons wil helpen met Turkse les? Wij hebben een beginners cursus Turks gedaan bij NHA maar het is toch heel moeilijk om het te leren spreken. Wij willen over 5 jaar in Turkije gaan wonen en willen wel de taal een beetje spreken.

oef, zo’n Turkse cursus betalen is ook niet niks.
Ik hou het denk ik maar op het zelf oefenen door TUrkse muziek te luisteren, woordenboek doorspitten en met mijn Turkse lover praten.

Ik wil ook graag Turkse les van iemand, de programma’s die op internet worden aangeboden vind ik nogal duur. Zijn er mensen in de buurt van Breda die Turkse les kunnen geven?

Ik kan die cursus Turks van de NHA toch zeker wel aanbevelen. Heb de cursus voor beginners klaar en ga beginnen met die voor gevorderden. Natuurlijk moet je naast zo’n cursus zoveel mogelijk Turks praten met Turken en muziek luisteren en veel lezen e.d. om je taalkennis optimaal te ontwikkelen. En volgens mij is de cursus voor beginners maar zo’n 25,- voor 12 maanden of 60,- voor een maand of 4 (uit mn hoofd)

is er iemand die les kan geven in Turks in Belgie? omgeving Oostende of Gent? :slight_smile:

Misschien hebben jullie hier iets aan,persoonlijk heb ik er toch wel al wat van geleerd.

Succes!

1 like

Ik ben hier behoorlijk enthousiast over http://www.lesexpres.nl/lesexpres_v2/index.php?taalkeuze=TU.
Eerste 4 lessen gratis ter verkenning daarna € 1,25 per les. De stok achter de deur is als je een tijdlang niet op de site bent geweest je behaalde punten minder worden. Je hebt voor alle testen per les minimaal 70 punten nodig voor je verder kunt (meestal 3 testen voor woord kennis en 4 grammaticale).
Veel grammaticale uitleg c.a 50 nieuwe woorden per les, oefeningen en testen.