Turks Leren

Hallo,
Ik ben nu 3x in Marmaris geweest en zal er nog wel vaker komen hoop ik. Ik zou zo graag wat van de turkse taal willen leren. Al is het alleen maar om me daar een beetje verstaanbaar te maken tijdens de vakantie. En ik zou het ook heel leuk vinden als ik de mensen daar een beetje kan verstaan. Dus gewoon "vakantieturks"zal ik maar zeggen. Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat het beste aan kan pakken. Het liefst wil ik gewoon les daarin krijgen, dus niet schriftelijk thuis, want daar heb ik de motivatie niet voor. Ik woon in de Bollenstreek, het is wel fijn als er hier in de buurt een mogeliijkheid is om een beetje turks te leren. Als je wat weet vertel het me dan. Alvast bedankt.

Ik ben particulier turks aan het leren. Je kan via organisaties als NHA, LOI, Studieplan etc. natuurlijk gewoon een cursus bestellen (ik wil het beter dna alleen vakantie turks kunnen) maar inderdaad, dat is niet nodig voor vakantie turks. Ik heb wel ergens hier een keer op het forum iets gelezen over een website o.i.d.!

In ieder geval succes ermee!

en als je dat niet wilt kan je kijken voor een volksuniv. bij jou in de buurt.

www.volksuniversiteit.nl

of mss een open univ.

hoi,

ik doe een cursus turks via studieplan, en het lukt me meestal wel aardig. hier heb ik grammaticaregels enzo geplaatst zodat je een beetje turks kunt leren;
http://www.vakantie-turkije.info/phpBB2/vi…wforum.php?f=74

groetjes, kahya

hey kahya,

heb je deze site nu ook gevonden?!?!
ik zie dat je nu moderater bent geworden bij die andere site (weet niet of ik de naam mag noemen?).

leuk voor je!! en we spreken elkaar vast nog wel op een van deze twee sites!!

groetjes myrna :smiley:

Hallo,

Ik raad je dit boekje aan. Ik heb het zelf via Bol.com besteld.

Assimil taalpocket Turks door Marcus Stein

Het is een goedkoop klein boekje, maar superhandig.

Ik kan het je echt aanraden.

Heel veel succes in ieder geval

@ forumbeheerder; mocht het niet op prijs gesteld worden dat ik hier verwijs naar een andere site, dan hoor ik dat graag :slight_smile:

Ik wil ook graag een beetje Turks kunnen als we er volgend jaar weer naartoe gaan. Wil dus ook binnenkort beginnen met een cursus o.i.d. Heb laatst wel een beokej gekocht: Turks leren en begrijpen, altijd leuk om alvast een paar woorden en zinnen te leren :smiley: Vindt het trouwens wel een moeilijke taal hoor, en heb geen idee of m’n uitspraak wel goed is. Helaas ken ik niemand waar ik een beetje Turks mee kan oefenen, of ik moet al naar Alanya bellen, maar da’s ook zo wat :rolleyes:

ja, inderdaad myrna. wat is de wereld toch klein he? :smiley:
Ik vind het heel leuk om op taliha’s turkije forum moderator te zijn, maar ik kijk ook wel eens op andere forums.

groetjes, kahya

ik zou ook wel een beetje turks willen leren.
maar hoe kan je het leren spreken??

Dat vraag ik me dus oom af Justmeetje! In het boekje wat ik heb staat wel hoe je het moet uitspreken, maar voor m’n gevoel klinkt 't erg vreemd :smiley: En heb natuurlijk geen zin volgend jaar voor gek te staan :wink:

Originally posted by miss_eefje@12-12-2004, 15:18:01
** Ik volg een cursus Turks van de NHA…zo’n thuiscursus en daar krijg je ook bandjes/cd’s erbij zodat je de uitspraak kan horen dus dat is echt heel erg handig. xxx **

hey! die doe ik ook! Maar wel helemaal in mn eentje, en niet met begeleiding… Ik vind hem wel te doen, maar ik doe wel rustig aan (ben bij les 8/9 :slight_smile: )

Dat lijkt me ook wel wat, dat je de uitspraak kunt horen. Ik gok maar een beetje hoe ik het moet uitspreken :angry:

op de site; http://www.travelmarker.nl/reistips/taal/taal.htm
kun je de uitspraak leren!

selam, kahya

Ik heb die site meteen even geprobeerd Kahya! Kwam er al snel achter dat 't met m’n uitspraak nog niet zo goed ging :rolleyes:
Maar wel een handige en leuke site zeg!

Groetjes, Diamond

Hoi allemaal!

Ik doe ook de turkse cursus van de NHA en ik vindt die cursus ook erg leuk en hij is ook goed te doen en je weet inderdaad ook met de cd’s hoe je de woorden moet uitspreken. Ik ben pas bij les 3/4 maar het gaat wel goed en ik vindt het nog steeds leuk! Ik heb wel een persoonlijke begeleider! Echt een aanrader!

groetjes Stacey!

Ik leer turks via twee boeken, weet zo even niet de namen maar de auteur is geert van shaik, daar zitten ook cd´s bij zodat je ook de uitspraak kunt oefenen…

Selam Linda

hey…
ik volg ook een thuisstudie turks…loi
super handig iss die cd’s met uitspraak.:smiley:
boverdien heb je een leraar die via e-mail je opdrachten nakijkt. groetjes filiz

Ik spreek een klein beetje turks… Heb 1 tip zorg dat je een turkse vriend/vriendin hier in Nederland hebt. Kan je heel goed turks van leren. Een vriendin van mij is turkse en dat is echt handig hoor!

Ik heb het Turks leren weet een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Trouwens laatst in Travel waren ze ook in Turkije en kon ik een paar woordjes vertalen. Was heel trots voor m’n vriend aan het vertalen :smiley:

Groetjes, Diamond

ik ga het bij tomer in turkije doen voor een maand :smiley:
waarschijnlijk juni