Turks Leren

Hey,
is er toevallig iemand die op dit moment een cursus Turks volgt in België (of heeft gevolgd/gaat volgen?), want ik zou graag een aantal referenties hebben. Ik weet namelijk niet goed of zo’n cursus Turks die je thuis volgt met cd’s je wel voldoende Turks kan bijbrengen. Ik zou namelijk graag volgend jaar aan de Tömer universiteit gaan studeren in Turkije zelf, maar zou toch al een degelijke voorkennis willen hebben.
Of is er iemand die zo’n avondcursus volgt? Want dat zou ik ook graag doen, alleen vind ik zodrekt niets in de buurt van Leuven. Ik zou eventueel wel naar Brussel kunnen gaan, maar dan wil ik zeker zijn dat die cursus een beetje deftig is…
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Xxx Karen

Hallo , ikzelf heb ook interesse om z’on een cursus te volgen of eventueel op cd., groetjes… B)

Ik kan de cursus Turks van het CLT in Leuven erg aanraden. www.clt.be Zelf zit ik nu in het tweede jaar.Je zal wel snel moeten zijn want ik geloof dat de inschrijvingen voor de eerste jaar volgende week al zijn.
Veel succes nog met je zoektocht.

Ik zal een cursus turks volgen via avondonderwijs. Deze cursus start begin Februari in West - Vlaanderen (België)

jaa dat zou ik dus ook graag willen… maar dan een spoedcursus? :slight_smile: ik heb gehoort van mensen dat het in een jaartje wel moet lukken? het liefst doe ik het zelf in een half jaartje …

Ik doe het in een half jaartje. vanaf Februari beginnen de lessen, 1dag (3u) in de week. ik denk dat het 2 x 30u zijn of zo. Ben niet helemaal zeker maar het zal iets van dat zijn.

Ik heb een cursus gevolg via de NTI…Je kunt die cursus gewoon thuis doen dus wanneer jijzelf tijd evoor hebt!
Je krijgt 10 boeken met daarin 40 lessen, 10 cassette’s met 40 lessen en een leraar via het internet!
Je huiswerk…Schriftelijk en gesproken moet je opsturen en krijg je nagekeken terug en aan het eın van je cursus mag je examen doen en krijg je uiteindelijk je diploma!
Ik vond het super!
Groetjes…:slight_smile:

Ik ben nu ook bezig met zo’n cursus als jij gevolgd hebt, maar dan bij NHA… Vind het super om te kunnen leren wanneer ik wil omda’k ni altijd tijd heb om avondlessen te doen. Tot nu toe gaat het erg vlot en ben erg blij dat ik voor deze lessen gekozen heb. Het enige nadeel vind ik wel dat ik mn huiswerk per post moet opsturen… Heb nog een vraagje… Hoe goed is je Turks nu na het volgen van die cursus bij NTI? En heb je ook een combinatie van beginners + gevorderden gedaan?

Xxxx

Ik ga eind deze maand beginnen met een cursus Turks voor beginners bij de Volksuniversiteit hier in de buurt. Heb er superveel zin in!

Groetjes, Diamond

Hoi allemaal,

Ik heb hier een cursus liggen van het NHA, maar ik doe er niets meer mee. Het is een cursus voor beginners en gevorderden, met CDs voor uitspraak e.d. . De lessen die ik heb gedaan hebben me zeer zeker geholpen omdat het erg duidelijk is allemaal.
Ik heb deze cursus nieuw gekocht voor ruim 350 euro, en wil er graag iemand mee blij maken die er wél wat mee doet, dus mocht je geïnteresseerd zijn: PM of mail me even!!

Groetjes, Maretje.

@ Diamond…waar kom je vandaan???..ik ben nieuwsgierig omdat ik ook Turks leer op een volksuniversiteit…ik begin dinsdag voor het 5e jaar in R’dam.

@Mootje: ik woon in Enschede en ga de cursus volgen in Hengelo. Jeetje, alweer het vijfde jaar voor jou, leuk hoor. Kun je na het eerste cursusjaar al een beetje uit de voeten met de taal als je in Turkije bent?

Groetjes, Diamond

Momenteel doe ik samen met m’n vriendin de cursus Turks van NTI. we hebben er samen veel lol in en overhoren elkaar ook.
Het liefst zou ik op dinsdagavond naar Den Haag gaan want daar is een goede cursus, maar door de teamvergaderingen op school zal ik het eerst zo moeten proberen.
Als je het samen doet is het ook wel een goede stimulans.:slight_smile:

Groetjes, Fransijn.

@ diamond…bij ons was het eerste jaar echt gericht op de grammatica want als je dat niet begrijpt dan is eigenlijk alles moeilijk te begrijpen…als je daarnaast je woordenschat een beetje probeert uit te breiden dan moet je in principe wel wat kunnen in Turkije met je taalkennis…voor bijvoorbeeld een boodschapje doen hoef je helemaal niet zoveel te kennen…Ik zou zeggen…gewoon doen, het is niet erg als je een foutje maakt maar je zult zien dat als je het gewoon doet je jezelf zult doen verbazen…Succes ermee

Ik heb een cursus via studieplan! Is een enorm dik boek, en cassetes… Het staat bij mij alleen op een laag pitje, omdat mijn cassete het niet meer doet! Mooi balen!

Liefs Cyn

Ik ga dit topic ook even in de gaten houden, ben nu een beetje aan het leren via kennisen van mij, maar dat is ook zo’n gedoe!

same here, sukar!
ik heb maar een dik boek aangeschaft en kijk op internet voor turkse grammatica en zo leer ik het mezelf maar een beetje omdat ik geen tijd heb om nog een cursus er bij te doen, maar ja, zelfstudie vereist wel discipline he…

Ik denk dat ik nu toch maar wel zo’n zelf studie ga doen via het NTI of dergelijke, of ik moet iemand vinden die mij het toch maar wilt gaan leren over msn of dergelijke!

In ieder geval ben ik er over uit dat ik het moet gaan leren!
Sukar

Heb je de cursus nog ? Heb hiervoor interesse…
Wat is de prijs dat je hiervoor vraagt?

hihi het beginnen met en het volhouden is altijd heel lastig via de nti ofzo vind ik zelf. gelukkig heb ik dat probleem niet meer.

succes met het leren !