Turkse les in Rotterdam

Hoi allemaal,

We hebben een nieuwe website voor onze Cursus Turks

www.nedtur.nl

Woon je in Rotterdam en wil je zo snel mogelijk turks leren? We hebben een nieuwe basis cursus ingepland. 1 maart donderdag tussen 19.00-20.00

groeten

Kadir

Hai Kadir,

Jammer dat je les geeft helemaal in Rotterdam.
Dat is voor mij niet te doen. Ik moet met openbaar vervoer en werk fulltime.
Ik doe nu zelf al wel een NTI-cursus, maar merk dat ik te weinig vrij tijd heb om me er echt op te storten.
Het werkt voor mij anders als ik ergens naar toe zou moeten, dan schept dat verplichtingen. Dat is meer mijn stijl.
Het is nu te vrijblijvend.

Succes verder.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

hey fransijn,

waar woon je dan?..

Ok Kadir,

Ik ondersteun het;wat betreft nederland en ik hoop dat je een klas kunt vormen.

Maar wat betreft de mensen die in Tukrije wonen?

Tomer geeft niet thuis;willen ook geen leraren aannemen.
Heb het in het verleden geprobeert.

Groetjes,

Hans.

hey Hans,

Toen we in Turkije wonden, leerde mijn vrouw turks via Tomer. en binnen heel korte periode. er is een grote effect dat je constant in turkse omgeving bent en overal turks hoort. dan leer je sneller. thuis leren in turkije is ook mogelijk volgens me. toen had paar vrienden die prive les gaven maar helaas gaven ze lessen voor hoogschool niveau… geen taal cursus dus. maar het kan wel turks te leren met prive les. alleen moet je zorgen docent goede les materiale heeft en voldoende nievau om les te geven.

groeten

Kadir

Hoi Kadir,

Ik woon vlak bij Leiden, in een klein dorp.
's Avonds na half tien kun je er niet eens meer met de bus naartoe, vanuit Leiden.
Dat openbaar vervoer is zo waardeloos hier.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

hey Fransijn,

het is inderdaad zo lastig. Turks te leren moet je de klanken goed horen. anders gaat het niet. ik weet niet hoe veel je wilt turks leren maar ik kan copy van de lessen naar jouw versturen via post of scannen en via e mail. daarna proberen met video conferance systeem les te doen. we kunnen eerst proberen. als het lukt kunnen we verder. als het waardloos is dan kunnen we stoppen.

ik hoor het van je

groeten

Hoi,
Ik zou dus ook zo graag op deze manier turks willen leren, maar ik woon, net als Fransijn, in een dorpje in de buurt van Leiden. Heb wel een auto, maar 1x in de week even op en neer naar Rotterdam is toch wel een gedoe.
Ik ga er toch nog even goed over nadenken en misschien heb ik dat er dan toch wel voor over. Fransijn, dan kun je wel meerijden! Hou je op de hoogte.

groeten, Marjan

het lijkt me wel goed idee. iemand anders heeft ook contact genomen met mij die turks wil leren. mischien kunnen we iets regelen. een keer perweek elke zondag bijvoorbeeld. ik zal naar de andere persoon e-mailen. dan is het makkelijker om samen te reizen.

Goedemiddag,

Turks niet moeilijk?
Als je het eenmaal kan niet meer nee, dan is het logischer als de Europese talen. Maar als je er mee begint moet je wel even een knopje omzetten in de bovenkamer en anders leren gaan denken.
Ikzelf babbel/schrijf redelijk beetje turks. he Hans? maar dat gaat niet ff zomaar in een jaartje.
Ik zou mijn turks ook nog wel eens willen verbeteren, doe je ook hoger niveau Kadir?

dat hangt van af Dilek wat je met hoger niveau bedoel. na beginner heb je nog 2 niveaus. na die 2 niveaus kan je universitaire opleiding goed volgen en raporten schrijven. maar ja…ik weet niet wat voor niveau heb je en waar je woont. meestal leren geen probleem voor mensen maar afstand is lastig. ze kunnen niet…als je denk dat je wilt, kunnen we praten en kijken wat je nodig hebt en wat je wilt.
groeten
Kadir

Hallo allemaal,

Ben net begonnen met een schriftelijke cursus turks maar vind het dus wel moeilijk. De woordjes dat is vooral stampwerk maar de zinsopbouw is ontzettend wennen. Ben nog maar aan mijn 3e les bezig dus misschien dat het kwartje nog moet vallen. We houden in ieder geval de moed erin. En hoop dat ik me de volgende vakantie een klein beetje in het turks verstaanbaar kan maken.

groetjes Marion

aan de meiden die bij leiden wonen… waarom gaan jullie niet bij de universiteit leiden een cursus turks doen? wij hebben bij ons onder college mensen die alleen het grammatica gedeelte volgen als cursus om turks te leren… zo leer je het sneller dan bijv. bij volksuniversiteit e.d. …

hoi…

ik ben al paar weken bezig met turkse les te geven via internet. ik heb 2 cursisten uit Eindhoven en Maastricht. ik moet zeggen dat het heel prima ging. En ze zijn heel tevreden over het resultaat. daar ben ik ook heel blij om. ik schrijf de lessen in word document en per les stuur ik naar ze. online samen met mic. en cam les doen. ze probeerde ook thuis leren maar zonder horen en uitleg is het inderdaad heel lastig om te leren.

groeten

Kadir

Hoi Kadir,

Zitten ook cd’s bij dus je kan wel goed horen hoe het uitgesproken moet worden. Alle begin is moeilijk zeggen ze, dus uiteindelijk zal het wel goed komen.

groet Marion

hoi Marion,

Ik heb ook veel CD s. turks-engels en ook turks nederlands. ze zijn heel goede CD s en je kan thuis studeren. maar je weet het ook dat het thuis zelfstudie altijd moeilijk is voor mensen. je zegt altijd…nou ik doe het morgen…effe dit doen en dan studeer ik later…het schiet echt niet op dus.
als je via internet les volgt dan ga je het merken dat je elke keer meer wil leren. en je kan alles vragen dat je niet begrijpt.
nu heb ik 2 cursusten via internet en ze zijn heel tevreden daarover. en gaat heel sneller dan thuis studeren.

met vriendelijke groeten

K.SERT

Hoi Kadir,

Je hebt helemaal gelijk, je stelt het leren gemakkelijker uit als je alleen maar thuis studeert. Heb wel gekozen voor begeleiding dus moet huiswerk inleveren dat gecorrigeerd wordt. Kan dus wel zien waar ik fouten maak.
Heb wel het geluk dat ik geen cursus moet volgen, doe het puur voor de lol, omdat ik het erg prettig vind om met mensen in hun eigen taal te kunnen praten. Ben een echte Turkijefan, al verschillende jaren op vakantie geweest, en heb het er nog lang niet gezien. Dus vandaar de cursus turks. Als ik er wat langer over doe maakt voor mij dus niet uit. Maar mocht ik besluiten dat het voor mij niet snel genoeg gaat weet ik je natuurlijk te vinden op het forum en sluit ik me alsnog aan bij je internetklasje als daar nog de mogelijkheid voor is.

groetjes Marion

Kadir,

Nou, je geeft internetlessen, hoeveel vraag je er dan voor? Ik neem aan dat je dat niet voor niets doet ?

hoi sevgilim…

het is echt nieuw voor me ook. ik bedoel ik vraag 15 euro per les. (inc.les materialen) voor mensen die turks willen leren en naar mij kunnen komen. per les kan 1 uur duren of 3 uur…voor mij is het belangrijk dat de les af is met alle gramatica en alle uitspraak oefeningen.dat is afhangelijk van persoon zelf. 1 les is een les voor me. maak niet uit hoe lang het duurt.

via internetles te geven is heel anders. voorbreiden is een beetje moeilijk. omdat het helemaal nieuw is probeer ik goed te doen. en ik type de lessen en ik ben bezig te scannen alle oefeningen. via internet les te geven iclusief les materialen vraag ik 12 euro per les. ik heb ook niet nagedacht of ik genoeg krijg hoor. ik bedoel ik ben best wel lang bezig met alles voortebereiden en ook lange les uren en les plannen goed te maken.

als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel…

groeten

Kadir

Wel Kadir, ik heb veel bewondering voor je dat je al dat werk doet en zo ! Proficiat! En ik denk dat je zeker niet te veel vraagt als je eens al je uren bekijkt waarmee je bezig bent en zo. Hier in de school vragen ze 80€ voor drie uurtjes per week les (6 weken aan een stuk) Dus ik denk dat jij zéér redelijk bent !
Nou, ik wens je in ieder geval véél succes !

groetjes xxx